Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته محققان میزان مرگ و میر کرونا نسبت به سایر ویروس های خطرناک جهان بسیار کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ویروس «کرونا» در طی چند هفته گذشته به تیتر یک رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده و افراد زیادی را نه تن‌ها در چین بلکه در دیگر کشور‌ها درگیر کرده است. در تاریخ ۱ اسفند ابتلای دو نفر به ویروس کرونا در ایران تایید شد که هر دوی آن‌ها به دلیل کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در قم جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را کدام کشور دارد؟

به جز کشور چین که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است. در کشور‌های دیگر مانند: تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم این بیماری گزارش شده است. به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از ماه دسامبر وجود ویروس کرونا در چین را گزارش شده و به تدریج در دیگر کشور‌ها همه گیر شده است. کشور چین تمامی فرودگاه و ایستگاه‌های قطار شهر ووهان را به روی مسافران خروجی بسته و به آن‌ها توصیه شده است که از ورود به محل‌های پرجمعیت پرهیز کنند و تجمع‌های عمومی خود را به حداقل برسانند.

جالب است بدانید ویروس کرونا که از طریق عفونت دستگاه تنفسی منتقل می‌شود و با علائمی مانند: تب، سرفه و عطسه همراه است تنها با ۳ درصد فوتی، کمترین میزان مرگ را در میان ویروس‌های خطرناک به خود اختصاص داده است.

آنفلوانزا

آنفلوانزا ویروسی است که با علائمی مانند: تب بالا، سردرد در ناحیه مرکزی، گرفتگی بینی، سرفه، استفراغ، درد مفاصل، خستگی مفرط در ماهیچه ها، آبریزش بینی، لرز، ایجاد زخم‌هایی داخل بینی یا روی سطح پوست، خشونت صدا، سوزش و درد گلو همراه است. تقریبا ۳۳% از افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا بدون علائم هستند و این بیماری ۱۳ درصد فوتی را در میان دیگر بیماری‌ها به خود اختصاص داده است.

زیکا

زیکا ویروسی است که از طریق پشه به انسان منتقل می‌شود و این ویروس بیشتر در نقاطی مانند آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده است. این ویروس با درد مفاصل و راش پوستی همراه بوده و احتمال مرگ بعد از ابتلا به آن نسبت به بیماری‌های دیگر ۲۰ درصد است.

سارس
 

سارس ویروسی است که دستگاه تنفسی را دچار اختلال کرده و نفس کشیدن در آن به سختی انجام می شود. بهتر است بدانید که بعد از ابتلا به بیماری سارس ۳۶% افراد جان خود را از دست خواهند داد.

تب کریمه کنگو

هرگاه احساس کبودی در اعضای بدن خود مشاهده کردید و یا از بینی و دهانتان به صورت مکرر خون خارج شد حتما به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که احتمال مرگ شما بعد از ابتلا به این بیماری وجود داشته و حتی تب کریمه کنگو نسبت به سایر بیماری‌ها تا ۴۰% افراد را به کام مرگ می‌کشاند.

نیپاه
 

ویروس نیپاه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در قریه مالیزیایی «سونگای نیپاه» کشف شد و نامش هم از همانجا گرفته شد. در همان جا پس از شیوع این ویروس، حدود ۳۰۰ نفر به آن مبتلا شدند و حدود ۱۰۰ نفر از این افراد فوت شدند. انسان‌ها و حیوانات به طور مستقیم و از طریق قطراتی که در هنگام صحبت، عطسه و سرفه به همراه بزاق از دهان بیرون می‌آیند و همچنین مصرف میوه‌های آلوده به طور مثال میوه‌هایی که خفاش‌ها قبلا از آن مصرف کرده باشند شانس ابتلا به ویروس نیپاه را بالا می‌برند. احتمال مرگ بعد از ابتلا به ویروس نیپاه تا ۷۵% نسبت به سایر بیماری‌ها وجود دارد.

تب ماربورگ

بیماری تب خونریزی دهنده ماربوگ یک بیماری نادر با علائم تب و خونریزی است که در انسان‌ها و میمون‌ها دیده می‌شود. این بیماری توسط ویروس ماربورگ که یک آر ان‌ای ویروس زئونوز از خانواده فیلوویروس‌ها است ایجاد می‌گردد. این ویروس به علت مشکلات گوارشی تا ۱۰ روز بعد از ابتلای افراد جان آن‌ها را خواهد گرفت. ۸۸% احتمال مرگ بعد از ابتلا به بیماری تب ماربورگ وجود دارد.

ابولا

نام ویروس ابولا از رودخانه‌ای در کشور زئیر که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده‌است. این ویروس از طریق تماس با خون یا مایعات بدن حیوان‌های آلوده مانند خفاش و میمون به انسان منتقل می‌شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به بیماری ابولا می‌توانند پس از گذشت چند روز آن را به دیگر انسان‌ها منتقل کنند؛ بنابراین ویروس ابولا تا ۹۰ % فوتی، بیشترین میزان مرگ را به خود اختصاص داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: خود اختصاص داده بعد از ابتلا احتمال مرگ میزان مرگ بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول‌های بنیادی، محقق دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) می‌گوید:فشار خون بالا در همه گروه‌های سنی رخ می‌دهد و به عوامل ارثی مرتبط است. کارستن می‌افزاید: ما در تحقیقاتمان دریافتیم که عوامل ژنتیکی بر فشار خون از سال‌های اول کودکی و در کل زندگی تأثیر می‌گذارد.

او اضافه می‌کند:بیماری‌های سبک زندگی اغلب به دلیل ترکیبی از وراثت و محیط ایجاد می‌شوند. برای اینکه ما بفهمیم یک فرد چقدر در معرض خطر فشار خون بالاست، از داده‌های ژنتیکی مطالعات جمعیتی بزرگ استفاده کردیم. مقدار مشخصی روی هر گونه ژن قرار می‌گیرد که نشان دهنده میزان تاثیر آن بر فشار خون است. این گونه است که می‌توان افرادی را که به ویژه در معرض خطر هستند شناسایی کرد و اقداماتی را در مراحل اولیه قبل از بیان شرایط انجام داد. کارستن می‌گوید: با پایین نگه داشتن فشار خون، افرادی که دارای امتیاز خطر ژنتیکی بالا هستند نسبت به افرادی که فشار خون بالای تشخیص داده شده دارند و ما آنها را از نظر ژنتیکی محافظت شده می‌دانیم، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری کمتری داشته باشند.

به گفته کارستن، اگر فشار خون در طول سال‌ها کمی افزایش یابد، بر میزان استعداد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی تأثیر می‌گذارد. وقتی محققان نمرات خطر و داده‌های سلامتی شرکت‌کنندگان در مطالعه را مقایسه کردند، مشاهده کردند که تفاوت فشار خون بین شرکت‌کنندگانی که بالاترین خطر را داشتند و آنهایی که کمترین خطر را داشتند در تمام طول زندگی آنها ادامه داشت. کارستن اضافه کرد: ما توانستیم همان افراد را از حدود ۳۷ سالگی تا ۷۰ سالگی دنبال کنیم. ما متوجه شدیم که این تفاوت‌ها همچنان ادامه دارد و منجر به خطرات بیماری‌های مختلف می‌شود. محققان همچنین نتایج مثبت بیشتری دریافت کردند که اگر اقداماتی مانند تغییر سبک زندگی و دارو‌ها انجام شود، خطر ابتلا به بیماری را می‌توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

دیگر خبرها

  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان
  • تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود
  • بیشترین و کمترین میزان مشارکت در ۱۲ دوره انتخابات مجلس /مجلس پنجم رکورد زد
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • اسپاسم عضلانی زیاد نشانه این بیماری خطرناک است