Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@07:57:11 GMT

گسترش کرونا و ادامه سقوط قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۴۲۰۰

گسترش کرونا و ادامه سقوط قیمت نفت

آفتاب‌‌نیوز :

بازار طلای سیاه که این روزها مانند بسیاری از بازارهای جهانی، حال و روز خوبی ندارد، ‌امروز در آخرین روز معاملات هفتگی، ‌با سقوط قیمت همراه شد و تا آستانه ورود به کانال ۴۰ دلاری پایین آمد.

این در حالی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان، ‌قیمت نفت بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و حالا به پایین‌ترین حد خود در یک سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش قیمت نفت در حالی اتفاق می‌افتد که تولید نفت اوپک به عنوان تامین کننده ۳۰ درصد از نفت جهان به کمترین میزان از سال ۲۰۰۹ تا کنون رسیده است با این حال، ‌قیمت‌ها در برابر ویروس کرونا تسلیم و کاهشی شده‌اند.

همچنین گسترش ویروس کرونا باعث شده تا پیش‌بینی‌ها در مورد رشد جهانی اقتصاد با افت همراه شود و همین موضوع فشار مضاعفی بر قیمت نفت داشته است.

بر این اساس نفت برنت امروز - جمعه - هم بیش از ۱.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۵۰ دلار و ۳۰ سنت به فروش رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز به همین میزان ارزان شد و ۴۵ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

به گفته اغلب کارشناسان، ‌ تا زمانی که ویروس کرونا در جهان کنترل نشود، ‌نمی‌توان انتظار بهبود قیمت‌ها در بازار نفت را داشت و این موضوع باعث شده تا نگرانی‌ها نسبت به افت قیمت در این بازار بیشتر شود.

البته بازار نفت، ‌جلسه فوق العاده اوپک را در هفته آینده پیش رو دارد و تصمیمات این جلسه شاید بتواند بخشی از کاهش ارزش طلای سیاه را جبران کند.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف چین و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا همچنین بر تعطیلی و کاهش روند تولید بسیاری از شرکت های تولیدی و همچنین کاهش پروازهای شرکت های هواپیمایی را در پی داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا قیمت نفت ویروس کرونا قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت سکه در کانال ۳۷ میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روزکاری گذشته (پنج‌شنبه، بیست و چهارم اسفند)، ۳۷ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم هم با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۳۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه در بازار تهران امروز ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز جاری در بازار طلای تهران ۳ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۲۸ هزار تومان افزایش را تجربه کرد.

نرخ هر انس طلا در بازار‌های جهانی نیز با کاهش ۲ دلاری به ۲ هزار و ۱۵۵ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت دیگنیتی در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • کاهش قیمت سیب درختی در طرح تنظیم بازار گلستان
  • افزایش قیمت طلا در بازار
  • طلا سقوط کرد/ قیمت جدید طلا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • گرانی طلا در راه است؟
  • توزیع ۵۰ تن میوه تنظیم بازار در گچساران
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • مقاومت سکه در کانال ۳۷ میلیون تومان
  • ادامه روند کاهشی قیمت سکه
  • کاهش قیمت طلا در بازار