Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@07:39:49 GMT

تولید جهانی گندم رکورد جدید می‌زند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۴۴۰۹

تولید جهانی گندم رکورد جدید می‌زند

شورای بین‌المللی غلات (IGC) به دلیل فراوانی تولید هند، برآورد کرد تولید گندم جهان در فصل زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به ۷۶۹ میلیون تن خواهد رسید که بالاترین رکورد همه زمانها خواهد بود.

 

به گزارش پول نیوز، هند که دومین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان است اخیرا پیش بینی خود از تولید غلات در فصل زراعی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را منتشر کرد و در آن برآورد کرد تولید گندم این کشور به رکورد ۱۰۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۱ میلیون تن خواهد رسید که بر مبنای سالانه؛ ۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق گزارش شورای بین‌المللی غلات، پیش‌بینی‌های اولیه از عرضه و تقاضای گندم برای فصل زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به رکورد تولید و رشد بیشتر ذخایر گندم اشاره دارد اما رشد ذخایر همچنان در چین و هند متمرکز است.

در این بین پیش بینی شده است برداشت ذرت جهان در فصل زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با بهبود برداشت در آمریکا، به میزان یک درصد رشد می‌کند. وزارت کشاورزی آمریکا اخیرا پیش بینی کرده است تولید ذرت این کشور در فصل زراعی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به ۳۹۲ میلیون تن خواهد رسید که ۱۳ درصد نسبت به سال پیش رشد نشان می‌دهد.

با وجود چشم انداز تولید بالای سویا در آمریکای جنوبی، به دلیل افت شدید تولید آمریکا انتظار می‌رود تولید جهانی سویا در فصل زراعی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ نسبت به فصل زراعی پیش، پنج درصد کاهش پیدا کرده و به ۳۴۵ میلیون تن برسد.

با وجود این که پیش بینی شده است مصرف جهانی سویا در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به اوج جدیدی صعود خواهد کرد اما رشد دو درصدی آن پایین روند رشد معمول بوده و منعکس کننده پیش بینی رشد اندک در چین است.

بر اساس گزارش پلاتس، تجارت جهانی سویا در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با صادرات بیشتر به آسیا، ممکن است یک میلیون تن رشد کرده و به ۱۵۳ میلیون تن برسد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گندم تولید غلات فصل زراعی تولید آمریکا تجارت جهانی فصل زراعی میلیون تن ۲۰۲۰ ۲۰۱۹ پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار گندم آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم‌زار مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح مربوط به شهرستان بوکان است با ۵۲ هزار هکتار گندم‌زار که در این طرح مشارکت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به بیمه گندم‌زار‌ها، اضافه کرد: این موضوع اختیاری است و امسال ۱۳۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های طرح در استان تا این تاریخ زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

دیانتی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم گزارش نشده، افزود: سطح سبز دیم‌زار‌ها امسال (سال زراعی جاری) با توجه به بارندگی‌های دی و بهمن ماه مطلوب است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: نهاده‌های لازم برای کشت‌های پاییزه را به موقع و مطابق توصیه کارشناسان استفاده کنند و به پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز توجه لازم را داشته باشند.

ارقام گندم کشت شده در گندم‌زار‌های آذربایجان‌غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال متوالی
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجرا است