Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@16:20:20 GMT

2 روز تا ال کلاسیکو؛ وحشت در کاخ سفید (عکس)

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۴۴۷۱

2 روز تا ال کلاسیکو؛ وحشت در کاخ سفید (عکس)

به فاصله دو روز تا ال کلاسیکو کاتالان ها فرصت برای حمله به رئال و یادآوری خاطرات تحقیرآمیز علیه کهکشانی ها را غنیمت شمرده اند.

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی بزرگ منچسترسیتی بر رئال در برنابئو که رئال را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داد، باعث شده تا در آستانه ال کلاسیکو وحشت بزرگی بر اردوی رئال حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس از بارسایی که از سال 2008 موفق شده هشت بار در لالیگا و در خانه رئال به پیروزی دست پیدا کند. بله؛ درست می خوانید؛ 8 بار!

 

 

 

 

بارسا در 4 مصاف اخیرش برابر رئال در لالیگا توانسته رئال را در برنابئو مغلوب کند. 0-4 در فصل 16-2015؛ 2-3 در فصل 17-2016؛ 0-3 در فصل 18-2017 و 0-1 در فصل گذشته.

یک سال پیش در چنین روزهایی بارسلونا توانست رئال را از کوپا دل ری و لالیگا ناامید کند. بارسا ابتدا 0-3 در کوپا دل ری رئال را در برنابئو شکست داد و 4 روز بعد نیز در لالیگا با پیروزی 0-1 در برنابئو رئال را عملا از قهرمانی لالیگا ناامید کرد. رئال چند روز پس از دو شکست متوالی از بارسا، برابر آژاکس هم 1-4 در برنابئو شکست خورد تا از هر سه جام فصل بیرون بماند.

یک سال بعد تاریخ برای کهکشانی ها در حال تکرار شدن است. رئال تا سه هفته پیش با سه امتیاز بیشتر از بارسا در جایگاه نخست لالیگا قرار داشت و به ال کلاسیکوی یکشنبه به عنوان بهترین فرصت برای پیشی گرفتن از بارسا فکر می کرد اما الان شرایط کاملا متفاوت است.

پس از شکست 3-4 از سوسیداد در یک چهارم نهایی کوپا دل ری، رئال در دو بازی متوالی لالیگا برابر لوانته و سلتا نیز 5 امتیاز از دست داد و حالا بارسا با دو امتیاز بیشتر در صدر قرار دارد و اگر یکشنبه پیروز شود، رئال خود را در 5 امتیازی بارسا خواهد دید.

 

 

 

 

رئال در هر سه بازی خانگی اخیر خود از کسب پیروزی بازمانده و در چنین وضعیت بغرنجی به ال کلاسیکو رسیده است.

ال کلاسیکوهای خانگی لالیگا از فصل 09-2008 تاکنون برای رئال به سان کابوس بوده اند. از باخت 2-6 به بارسای پپ در سال 2009 تا شکست 0-4 به بارسای انریکه در سال 2015، سنگین ترین شکست های خانگی رئال در دو دهه اخیر بوده اند. در 11 بازی لالیگا در برنابئو بارسا 29 گل به ثمر رسانده و رئال یازده گل.

رئال همچنین در یازده سال گذشته تنها دو بار موفق به پیروزی بر بارسا در دیدارهای خانگی لالیگا شده است(2013 و 2015 با نتایج 2-1 و 3-1) هرچند که در این مدت توانسته دو برد خانگی برابر بارسا در سوپرکاپ را هم جشن بگیرد. رئال در تمام این سال ها در نوکمپ نتایج به مراتب بهتری کسب کرده تا سانتیاگو برنابئو.

 

بارسلونا با این پشتوانه غنی و با لیونل مسی ای که حداقل در لالیگا پس از پوکر برابر ایبار به فرم خوب خودش برگشته، خوشبین است که کار رئال در لالیگا را همین یکشنبه تمام کند که ضربه ای مهلک به تیم بحران زده ی زیدان خواهد بود. این شاید آخرین فرصت زیزو برای بازگرداندن رئال به مسیر قهرمانی لالیگا باشد.

تیتر هر دو روزنامه ورزشی بارسلونا به ال کلاسیکو و به طور مشخص به وحشت در اردوی رئال اشاره می کند:

 

موندو دپورتیوو: وحشت سفید 

 

 

 

اسپورت: وحشت در کاخ سفید

 

 

بارسلونا رئال مادرید

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، خانه افسانه‌ای رئال ‏مادرید، اخیرا تازه‌ترین بازسازی خود را پشت سر گذاشت. این بازسازی ‏باعث شد ظرفیت ورزشگاه به 85هزار نفر افزایش پیدا کند ولی همه ‏تغییرات برنابئو به روی زمین خلاصه نمی‌شد. ‏

از بازی رفت رئال مادرید و منچسترسیتی که به میزبانی برنابئو برگزار ‏شد خیلی‌ها درباره یک ویژگی این ورزشگاه صحبت می‌کردند: سقف ‏متحرک که توسط رئال در بازی مقابل سیتی بسته شد تا جوی ‏خوفناک‌تر برای تیم رقیب ایجاد شود. اما تنها بخشی از استادیوم که ‏متحرک بوده و قابل باز و بسته شدن است سقف آن نیست بلکه کف ‏ورزشگاه هم قابلیت باز و بسته شدن دارد. ‏

رئال مادرید برای اولین بار ویدیویی از آنچه زیر زمین برنابئو وجود دارد ‏منتشر کرد که فوتبال‌دوستان را حیرت‌زده کرده است. زیرزمینی بسیار ‏عمیق و چهار طبقه که یک گلخانه عظیم برای نگهداری از چمن ‏ورزشگاه است. ‏

چهار طبق زیر سطحی برنابئو تنها به گلخانه خلاصه نمی‌شود و انواع ‏و اقسام سیستم‌های آبیاری، ضدعفونی و تهویه مطبوع در آن ‏جاسازی شده است. جدیدترین فناوری‌ها و ابداعات برای یک هدف: ‏حفظ و نگهداری هر چه بهتر از چمن برنابئو. ‏

در بخشی از این ویدیو، متصدی زمین چمن توضیح می‌دهد که یکی ‏از طبقه‌ها تنها به تجهیزات گندزدایی و ضدعفونی اختصاص دارد. ‏رئال مادرید نمی‌خواهد عوامل آلوده‌کننده چمن وارد استادیوم شده و ‏سطح مخملی سبزرنگ برنابئو را تخریب کنند. آب و هر ماده دیگری ‏که قرار است با چمن در ارتباط باشد به دقت ضدعفونی می‌شود. ‏تمام کارگرانی که قرار است با چمن کار کنند هم باید لباسها و ‏بدن‌شان را به دست ایستگاه ضدعفونی بسپارند و زمانی که روی ‏سطح چمن راه می‌روند مثل جراحان در اتاق عمل، باید کفش خود را ‏با پلاستیک بپوشانند. ‏

سیستم‌های آبیاری گلخانه، اوج فناوری
برای نگهداری چمن‌های آماده در گلخانه برنابئو از سیستمی اتوماتیک ‏استفاده می‌شود که به هوش مصنوعی مجهز است. هزاران سنسور ‏میزان رطوب و شرایط چمن را اندازه‌گیری کرده و سیستم به صورت ‏خودکار زمان و مقدار آبدهی را به دستگاهی که از بالا به صورت ‏قطره‌ای اقدام به آب‌پاشی می‌کند ارسال می‌کند. روند آبیاری روزی یک ‏یا دو بار انجام می‌شود.‏

نوردهی به چمن، کنترل کاملا خودکار با هوش مصنوعی
بعد از آب، میزان نوردهی یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ کیفیت ‏چمن به حساب می‌آید. در طبقات چهارگانه گلخانه ورزشگاه شدت و ‏زمان روشن و خاموش شدن نورهای ال‌ای‌دی توسط هوش مصنوعی ‏و با توجه به داده‌های اخذ شده از سنسورها تنظیم می‌شود.‏

دیگر خبرها

  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • سزار سوتو گرادو به عنوان داور ال کلاسیکو انتخاب شد
  • رسمی: داور ال‌کلاسیکو مشخص شد
  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • 10 لحظه برتر ال کلاسیکو در رقابت های لالیگا / فیلم
  • آخرین گل کریستیانو رونالدو در سانتیاگو برنابئو در لالیگا مقابل اتلتیک بیلبائو (18 آوریل، 2018) / فیلم
  • فوتبال از دریچه فان؛
  • ال‌کلاسیکوی هفته آینده جنجالی می‌شود؟
  • تنها بازیکن رئال که رنگ پیروزی در اتحاد را دیده!
  • هشدار ستاره بارسا: به خاطر رئال حق ناراحتی نداریم