Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران اطلاعیه‌ای را در ارتباط با وظایف بخش‌های مختلف فوتبال برای مقابله با ویروس کرونا صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال اطلاعیه ای را در ارتباط با شیوع ویروس کرونا به شرح زیر صادر کرد:

«به منظور حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری و کنترل شیوع ویروس COVID ۱۹ در محیطهای ورزشی بخصوص استادیوم های میزبان مسابقات لیگ‌های فوتبال کشور، موارد ذیل علاوه بر دستورالعمل‌های صادره از سوی "ستاد ملی مبارزه با کرونا " ابلاغ می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است برای تمامی ارکان برگزاری مسابقات فوتبال که تحت پوشش سازمان لیگ فوتبال م یباشند به علاوه سایر دست اندرکاران ، از جمله مربیان، مدیران، مسئولان برگزاری، اصحاب رسانه و ... رعایت موارد ذیل الزامی می باشد.

همچنین مسئولیت اجرایی و کنترل موارد ذیل در مسابقات لیگ برتر و دسته یک آزادگان تماما بعهده باشگاه ها و با نظارت مستقیم هیئت فوتبال مربوطه بوده و در مسابقات لیگهای دو و سه این امر با همکاری باشگاه و هیئت فوتبال میزبان  بصورت تعامل متقابل انجام می گردد.

مسئول برگزاری مسابقات که از سوی سازمان لیگ بعنوان نماینده معرفی می گردد، موظف به کنترل صحت عملکرد موارد خواسته شده بوده و می بایست در این خصوص گزارشهای لازم را به سازمان لیگ ارائه نماید.

وظایف پزشکان تیم‌ها:

کادر پزشکی تمام باشگاه ها موظف هستند در اولین فرصت نسبت به اجرای موارد ذیل اقدام کنند:

- اجرای جلسه آموزشی برای تمام بازیکنان تیم و کادر تیم در خصوص علائم بیماری کرونا.
- آموزش راه های پیشگیری تغذیه ای که موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدنشان می شود.
- روشهای رعایت بهداشت فردی در خصوص مبارزه با ویروس.
- کادر تیم و بازیکنان موظف شوند در صورت مشاهده علائم اولیه، در اسرع وقت کادر پزشکی را در جریان قرار دهند.
- یک روز قبل از مسابقه و بعد از آخرین تمرین، تمام بازیکنان و کادر تیم شامل سرمربی، مربی، آنالیزور و هر شخصی که در ارتباط با بازیکنان است توسط کادر پزشکی از لحاظ علائمی مثل تب، تنگی نفس و سرفه معاینه شوند.
- کادر پزشکی وظیفه دارد در زمان اعزام و به خصوص در فرودگاه، هواپیما و هتل تیم همواره نکات بهداشتی را به بازیکنان و کادر تیم یادآوری و کنترل کنند.

وظایف باشگاه:

- باشگاه موظف است که وسایل محافظتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده را در اختیار کادر پزشکی قرار دهد تا از طریق آنها به دست بازیکنان، کادر مربیگری، آنالیزورها و ... برسد.
- زمانی که مسئولیت غذای بازیکنان به عهده باشگاه است یا در هتل، غذایی به صورت دسته جمعی استفاده می شود نظارت کامل روی پخت غذا و تهیه غذا انجام شود.
- سابقه تماس مشکوک با فرد کرونایی در دو هفته اخیر از کلیه بازیکنان و کادر فنی استعلام شود. بدیهی است در صورت مثبت بودن این امر، فرد از همراهی تیم منع و جهت ادامه درمان معرفی می گردد.

وظایف تیم میزبان :
- تیم میزبان وظیفه ضد عفونی کردن کلیه فضای اجرایی مسابقات ورزشگاه از جمله رختکن ها و سرویس های بهداشتی را دارد . لذا می بایست روز قبل و نهایتا صبح روز بازی این موارد را انجام داده و رختکن را در حضور نماینده سازمان لیگ و یا هیئت فوتبال پلمب نموده تا در بدو ورود تیم مهمان و داوران رختکن ها بصورت پلمب شده تحویل ایشان نماید.
- حتما صابون مایع به اندازه کافی و محلول ضد عفونی دست در رختکن ها قرار داده شود.
- فقط از آب های بسته بندی شده استفاده شود.

در صورت حضور نمایندگان پزشکی سازمان لیگ ( ایفمارک) در روز مسابقه شایسته است جهت کنترل موارد ذیل همکاری لازم صورت گیرد. بدیهی است فردی که از سوی سازمان لیگ فوتبال به عنوان افسر پزشکی معرفی می شود مجاز به کنترل و نظارت بر این موارد است.

- کنترل و ثبت درجه دمای بدن، علائم تنفسی و علائم دیگر همچون سابقه تماس با فرد کرونایی طی چهارده روز اخیر بازیکنان، کادر مربی هر دو تیم، داورها و حتی اصحاب رسانه ها (خبرنگاران و عکاس ها) بدیهی است گزارشهای مرتبط با این امر محرمانه تلقی شده و در اختیار مراجع لازم قرار می گیرد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در ایران فوتبال ایران سازمان لیگ سازمان لیگ فوتبال کادر پزشکی کادر تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تمرین پرسپولیس پیش از سفر به آبادان

اعضای تیم فوتبال پرسپولیس، آخرین تمرین خود پیش از دیدار برابر صنعت نفت را برگزار و راهی فرودگاه شدند.

به گزارش مشرق، سرخپوشان ایران، آخرین تمرین خود پیش از سفر به آبادان و دیدار برابر صنعت نفت را از ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه امروز چهارشنبه در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کردند.

در این تمرین که حدود یک ساعت به طول انجامید، بازیکنان ابتدا در قالب سه گروه به راندو پرداختند. اوسمار ویرا و سیدجلال حسینی در یکی از گروه‌ها حاضر بودند و در کنار سایر بازیکنان پا به توپ شدند. فضای شادی در تمرین وجود داشت و بعد از آن هم، مرور کارهای تاکتیکی و فوتبال هدفمند در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا بیرانوند و وحدت هنانوف کماکان به دلیل مصدومیت زیر نظر کادر پزشکی کار کردند و این بازی را هم از دست می‌دهند اما سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی قرار داشتند.

پس از پایان تمرین و بعد از استراحتی کوتاه، بازیکنان و اعضای تیم، راهی فرودگاه شدند تا برای پرواز به مقصد آبادان آماده باشند.

تیم فوتبال پرسپولیس، فردا پنج‌شنبه از ساعت ۱۹ در آبادان، میهمان صنعت نفت خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • خوش و بش خاکپور و سایر بازیکنان قدیمی فوتبال با کریم باقری / فیلم
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر ارومیه
  • آخرین تمرین پرسپولیس پیش از سفر به آبادان
  • گزارش تمرین پرسپولیس با دو مصدوم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اطلاعیه سازمان لیگ بسکتبال جهت تشکیل کمیته انضباطی