Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@14:09:19 GMT

آموزش از راه دور در تلویزیون آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۴۸۱۶

مدیرشبکه آموزش از برگزاری کلاس‌های درس در این شبکه از شنبه (10 اسفند ماه) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، مسعود احمدی افزادی ـ مدیر شبکه آموزش ـ درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های درس در صداوسیما گفت: بحث آموزش‌های مکمل ماه‌هاست که در شبکه آموزش در حال پیگیری است. اما به دنبال زمان مناسبی برای آغاز آن بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سه شنبه هفته گذشته با تصویب شورای معاونان سازمان و دستور رییس صدا و سیما و همچنین مذاکرات مستقیم معاونت سیما و وزیر آموزش و پرورش مقرر شد که اولین دوره آموزش‌های مکمل از فردا آغاز شود.

احمدی افزادی ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد برنامه مدارس و سرفصل‌ها تدریس شده است، مکلف هستیم ضمن تشریح و حل مسائل نظام منسجم از راه دور آموزشی را به کمک متوسطه و ابتدایی بیاوریم.
او افزود: هماهنگی‌های جدی را با معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه انجام داده ایم و ان‌شاء‌الله از صبح فردا ارائه درس‌ها را شروع می‌کنیم و با توجه به بحث‌ها و گفت‌وگوهایی که شکل گرفته است کلاس‌های یک تا یک و نیم ساعته خواهیم داشت، اما خود معلم یا دبیر محترم حدود ۳۰ دقیقه صحبت می‌کند.
احمدی افزادی گفت: صبح شنبه کلاس‌های متوسطه اولین گروه از برنامه ریزی‌های درسی‌شان را ارائه خواهند کرد، این کلاس‌ها از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۹ صبح سعی می‌کنیم دو درس را ارائه دهیم، از ساعت ۱۰:۳۰ گروه آموزش ابتدایی درس‌های خود را روایت خواهند کرد و متعاقباً متوسطه دوم هم یک سرفصل را از ساعت ۱۰:۳۰ تا اذان ظهر ارائه خواهند داد.

مدیر شبکه آموزش سیما ادامه داد: بعد از ظهر هم از ساعت ۱۵ تا ۱۶ متوسطه دوم دروس خود را ارائه می‌دهند و ما در هفته سه روز را هم به آموزش کار و دانش و فنی و حرفه‌ای خواهیم پرداخت، یعنی از ساعت ۱۶ تا ۱۷ معلمان مجرب و منتخب آموزش و پرورش به ارائه دروس خواهند پرداخت، امیدواریم با هماهنگی‌هایی که شکل گرفته، یادگیری از راه دور و مکمل را که الزام یک نظام آموزشی پیشرفته است به خوبی داشته باشیم.

 

وی درباره مجموع ساعات آموزشی گفت: در حال حاضر روزانه ۴ ساعت به ارائه دروس می‌پردازیم که در بخش‌های ۲۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای است تا خسته کننده نباشد، ضمن اینکه این کلاس‌ها به شکل زنده ارائه می‌شود، اما در آینده‌ای نزدیک قرار است تعاملی بودن هم به آن اضافه شود یعنی دانش‌آموز امکان مشارکت در آموزش را از طریق یک نرم افزار داشته باشد، جدول پخش این برنامه‌ها هم از طریق سایت خبرگزاری صدا و سیما و پایگاه اطلاع رسانی شبکه آموزش قابل دریافت است.

وی گفت: پخش برنامه‌ها در مرحله اول تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در هفت روز هفته است، اما در صورت الزام تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

احمدی افزادی گفت: طی روزهای آینده از نرم‌افزاری رونمایی می‌شود که امکان تعاملی بودن برنامه‌ها را فراهم می‌کند، برنامه کلاسی هر روز را هم روز قبل ارائه می‌دهیم، دانش آموزان اطمینان داشته باشند که با همکاری رسانه ملی و وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه هماهنگ و طراحی شده شاهد آموزش‌های مناسبی خواهیم بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آیت الله بهجت پنومونی ملکه رنجبر لیله الرغائب معصومه ابتکار آموزش راه دور تلوزیون کروناویروس کرونا در ایران آیت الله بهجت پنومونی ملکه رنجبر لیله الرغائب معصومه ابتکار احمدی افزادی شبکه آموزش کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند

ایتنا - علیرغم اینکه ساعت‌های هوشمند هر سال با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب‌تر عرضه می‌شوند، اما عمر باتری همچنان یک مشکل بزرگ است.
اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از باتری ساعت هوشمندتان به سرعت تخلیه می‌شود، احتمالا اشتباهاتی وجود دارد که گاهی اوقات بدون توجه، مرتکب می‌شوید که ممکن است منجر به تخلیه زودهنگام باتری ساعت هوشمندتان می‌شود. 

به گزارش ایتنا، علیرغم اینکه ساعت‌های هوشمند هر سال با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب‌تر عرضه می‌شوند، اما عمر باتری همچنان یک مشکل بزرگ است. ساعت‌های هوشمند ممکن است در پایان یک روز پرمشغله یا زمانی که فراموش می‌کنید قبل از خروج از خانه آن را شارژ کنید، نگرانی در مورد باتری ایجاد کنند، اما نگران نباشید، نکاتی که در ادامه بذکر شده است به شما کمک می‌کند عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهید. 

صفحه روشن: بیایید با چیزی شروع کنیم که ممکن است کم بحث‌برانگیز باشد، و آن اینکه نیازی نیست همیشه صفحه ساعت خود را روشن نگه دارید. در واقع، احتمالاً زیاد به صفحه ساعت هوشمند خود نگاه نمی‌کنید - یک نگاه سریع برای بررسی زمان تنها چند ثانیه طول می‌کشد. ساعت‌های هوشمند مدرن بسیار خوب تشخیص می‌دهند که چه زمانی بازوی خود را بالا می‌برید تا به ساعت خود نگاه کنید تا زمانی که صفحه روشن شود. در نتیجه نیازی به روشن بودن همیشگی صفحه نمایش ساعت هوشمند نیست.

روشنایی صفحه: درجه روشنایی صفحه ممکن است خیلی زیاد باشد، که منجر به تخلیه سریع‌تر باتری می‌شود. کاهش روشنایی صفحه نمایش به میزان قابل توجهی عمر باتری ساعت هوشمند شما را بهبود می‌بخشد. اگر ساعت هوشمند شما حالت روشنایی خودکار دارد، روشن ماندن آن می‌تواند با کاهش روشنایی در مواقعی که نیازی به آن نیست، باتری بیشتری ذخیره کند.
 
حالت «مزاحم نشوید»: اگر هنوز متوجه نشده‌اید، صفحه نمایش بزرگ‌ترین قاتل باتری در یک ساعت هوشمند است. بنابراین، محدود کردن مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش باعث افزایش عمر باتری می‌شود. راه دیگری که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که از روسن شدن برای هر اعلان غیرضروری صفحه جلوگیری کنید. به طور کلی بهتر است که برای برنامه‌های کم‌اهمیت‌تر، ارسال اعلان به ساعت خود را غیرفعال کنید. یک راه سریع برای انجام این کار زمانی که به عمر باتری اضافی نیاز دارید، استفاده از حالت Do Not Disturb است. فقط آن را روشن کنید و فقط اعلان موارد مهم دریافت کنید.

حالت کم مصرف: برای مواقعی که واقعاً نیاز دارید عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهید، به حالت کم مصرف یا برخی از ویژگی‌هایی به نام «بهینه‌سازی باتری» بروید. این حالت‌ها بسته به مدل ساعت شما کمی متفاوت خواهند بود، اما به طور کلی مواردی مانند نمایشگر همیشه روشن، شیب تا بیدار شدن، برنامه‌های پس‌زمینه و GPS را غیرفعال می‌کنند.

آن را به یک ساعت صامت تبدیل کنید: برخی از ساعت های هوشمند دارای ویژگی صرفه جویی در باتری هستند که حالت کم مصرف را دور می‌زند. در گلکسی واچ سامسونگ، حالت Watch Only نامیده می‌شود، در حالی که ساعت‌های اپل قبلاً دارای ویژگی مشابهی به نام Power Reserve بودند.

به‌روزرسانی نرم‌افزار: به‌روز نگه داشتن نرم‌افزاری که ساعت هوشمند شما را اجرا می‌کند نه تنها ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند، بلکه منجر به بهبود باتری نیز می‌شود. سیستم عامل ساعت خود را به آخرین نسخه به‌روز کنید.

 
صفحه نمایش تیره‌تر: اگر ساعت هوشمند شما دارای صفحه نمایش OLED است، می توانید از صفحه ساعتی استفاده کنید که عمدتاً مشکی است تا عمر باتری قابل توجهی کاهش یابد. در نمایشگرهای OLED، پیکسل‌های سیاه روی صفحه خاموش می‌شوند و جلوه سیاه تیره و قدرتمندی به آن می‌دهند و در نتیجه باتری کمتری مصرف می‌کنند.

توقف اجرای برنامه‌ها: بسیاری از نکات دیگر مانند بستن برنامه‌های استفاده نشده و کاهش فرکانس پایش ضربان قلب وجود دارد که می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک بیشتری کند. پس از تمام این تغییرات، اگر از عمر باتری ساعت خود راضی نیستید، به ساعت دیگری با باتری بزرگتر ارتقا دهید.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • شرکت ۱۹ هزار و ۹۸۹ دانش آموزهم استانی در آزمون‌های شبه نهایی