Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: اگر انتخابات فدراسیون در تاریخ مقرر برگزار نشود باید دنبال دلایلی غیر از نامه فیفا باشیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

صفی‌الله فغان‌پور مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه تلویزیونی «ورزش مردم» در خصوص نامه اخیر فیفا به فدراسیون فوتبال اظهار کرد:

ابتدا باید بگویم که منشأ این نامه بیشتر بحث‌هایی بود که از داخل و بدون اینکه اطلاعاتی از اصل موضوع وجود داشته باشد، به فیفا گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرادی که فیفا گرفته است ۲ مورد است، یکی بحث آیین‌نامه اجرایی است که ما به فیفا هم اعلام کردیم که از همان سالی که اساسنامه تدوین شد آیین‌نامه اجرایی هم تدوین شد و ما براساس آن انتخابات را برگزار می‌کنیم. بحث دیگر هم هیئت تعیین صلاحیت بود که گفتند باید هیئت سه‌نفره وجود داشته باشد که هم ابلاغیه صادر شده و هم اساسنامه و آیین‌نامه گفته است که چه کسانی می‌توانند عضو این هیئت باشند. پاسخ کامل به فیفا داده شده و به نظر می‌رسد انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

وی ادامه داد:

براساس همین اساسنامه با همین فیفا و ارکان آن ۲ انتخابات را برگزار کردیم بنابراین ایراداتی که فیفا می‌گیرد اساسی نیست و تذکراتی است که فدراسیون فوتبال هم پذیرفته و در حال تدوین آن است و چیزی جدیدی نیست و ما براساس اساسنامه جدیدی کار نمی‌کنیم که فیفا در جریان آن نباشد. ما با همین اساسنامه با حضور نمایندگان فیفا انتخابات را هم برگزار کردیم.

صفی‌الله فغان‌پور افزود:

همانطور که آقای نصیرزاده گفتند، بحث اساسنامه همه‌جانه باید باشد و ما نمی‌توانیم فقط به فیفا توجه داشته باشیم و قوانین و مقررات داخلی را نادیده بگیریم و همه موارد باید لحاظ باشد، هم بحث حاکمیتی و هم مقررات فیفا را باید مدنظر داشته باشیم. اگر شیطنت‌ها نباشد همه این مسائل به خوبی در حال انجام است.

صفی‌الله فغان‌پور در پاسخ به این سوال که می‌توان فیفا را قانع کرد؟ گفت:

من در تاریخ ۱۴ شهریور ۹۶ در نامه‌ای اعلام کردم که اساسنامه نیاز به بازنگری دارد و صرفا این طور نیست که قبلا اساسنامه‌ای نوشته شده و ما به آن اکتفا کنیم. دنبال این هستیم که موارد جدید در آن لحاظ شود و به رئیس فدراسیون وقت هم گفتیم که اجازه دهند این اساسنامه را بازنگری کنیم. ما براساس اساسنامه‌ای که قبلا هم ۲ دوره انتخابات طبق آن برگزار شده، برگزار می‌شود و مانعی وجود ندارد. فیفا ایراداتی گرفته و ما پاسخ دادیم و به نظر ما فیفا قانع می‌شود.

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال ادامه داد:

نامه فیفا نشان می‌دهد که اشرافی بر اساسنامه ما ندارد. ما آیین‌نامه را داریم، کمیته استیناف تشکیل شده و فیفا یا خبر نداشته است یا نامه‌هایی که از داخل ایران زده شده است تاثیرگذار بوده است. یکی از بزرگان فوتبال اخیرا مصاحبه‌ای کرده که گفته برای انتخابات آیین‌نامه اجرایی نداریم. چند روز بعد فیفا نامه زد که آیین‌نامه اجرایی ندارید؟ یک نفر مصاحبه می‌کند فورا فیفا هم واکنش نشان می‌دهد. چیزی که فیفا خواسته است ما مستدل پاسخ دادیم. آیین‌نامه اجرایی را فرستادیم، اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف را هم فرستادیم و وقتی فیفا خواسته‌ای داشته و ما اجابت کرده باشیم دلیلی بر تغییر زمان انتخابات نیست.

صفی‌الله فغان‌پور گفت:

مگر نمی‌گویند که فیفا از اساسنامه ایراد گرفته است این به آن معنا است که اساسنامه فدراسیون در فیفا مطرح است و آنها ایراداتی به برخی از مسائل دارند. اینکه می‌گویند سازمان تیم ملی در اساسنامه نیست، اصلا ضرورتی ندارد که باشد، اختیاراتی که رئیس فدراسیون دارد و مجمع به آن تفویض کند کار پیش می‌رود.

صفی‌الله فغان‌پور خاطرنشان کرد:

تمام کمیته‌ها تا الان انتخاب شدند همه اعضای هیئت رئیسه تصویب کردند و رئیس فدراسیون پیشنهاد کرده است و کسی در کمیته‌ها بدون اینکه اعضای هیئت رئیسه تصویب کرده باشد کار کند. وقتی که انتخابات هر ۴ سال برگزار می‌شود طبق اساسنامه انجام می‌شود. رئیس فدراسیون هر ۴ سال انتخاب می‌شود وقتی انتخاب شد کمیته‌ها را اعضای جدید را به هیئت رئیسه معرفی می‌کند و هیئت رئیسه مصوب می‌کند و انتخاب می‌شوند.

صفی‌الله فغان‌پور ادامه داد:

من به عنوان مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در سال ۹۶ به رئیس فدراسیون نامه دادم که آمادگی اصلاح اساسنامه را داریم، بارها کمیته‌هایی برای بازنگری تشکیل شد ولی به سرانجام نرسید. به خاطر مشکلاتی که در این سال‌های اخیر وجود داشت انجام نشد، الان اساسنامه جدید تقریبا آماده است و بعد از تشکیلات جدید فدراسیون تصویب خواهد شد.

صفی‌الله فغان‌پور در پاسخ به این سوال که اهالی فوتبال درباره اساسنامه نظر بدهند؟ تصریح کرد:

قطعا قبل از اینکه به مجمع اعلام شود و از نظرات نخبگان و اهالی فوتبال استفاده خواهیم کرد و تکمیلی آن را به مجمع فدراسیون ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد:

اینکه اساسنامه اصلاح شود بحث همه است، اما اینکه بیاییم بگوییم اساسنامه مفسده‌زاست حرف معقولی نیست. ما نباید در حرف‌هایمان استرس جدیدی به مردم وارد کنیم.

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که نامه فیفا به فدراسیون رسیده است؟ گفت:

پاسخ فیفا همین حرف‌هایی است که گفتیم و چیز خاصی نبود. به نظر من این طور نیست که انتخابات فدراسیون فوتبال به خاطر نامه‌ فیفا اعلام برگزار نشود، اگر انتخابات فدراسیون در تاریخ مقرر برگزار نشود باید دنبال دلایلی غیر از نامه فیفا باشیم.

صفی‌الله فغان‌پور در پاسخ به موضوع حضور بازنشسته‌ها و نهادهای نظارتی تصریح کرد:

بحثی که وجود دارد یک بحث اساسی است و نهادهای نظارتی به شدت دنبال این قضیه هستند و من شخصا می‌گویم که بحث بازنشستگی باید اتفاق بیفتد و بازنشسته‌هایی که ۳۰ سال زحمت کشیدند باید به عنوان مشاور استفاده کرد ولی همه چیز باید در چارچوب قانون باشد نه اینکه یک نفر یا نهادی اعمال قدرت و نفوذ کند بلکه باید در چارچوب قانون حرف بزنیم. ما الان در بحث قانون بازنشستگی، باید مرجع قانونی داشته باشیم و براساس تبصره ۲ قانون بازنشستگی افراد می‌توانند به عنوان پاره‌وقت کار کنند و یک سوم حقوق دریافت کنند. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال براساس اساسنامه ۹ جلسه تشکیل می‌دهد و ما می‌گوییم اگر هر جلسه ۲ ساعت هم باشد از کار پاره‌وقتی که قانون بازنشستگی می‌گوید زمانش کمتر است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فیفا فدراسیون فدراسیون فوتبال فدراسیون فدراسیون فوتبال فیفا مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال آیین نامه اجرایی رئیس فدراسیون هیئت رئیسه نامه فیفا کمیته ها نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا

باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی‌ خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دنبال عدم پرداخت حق انتقال محمد محبی به استقلال از این باشگاه به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت و این دادگاه، استقلال را به پرداخت 500 هزار یورو محکوم کرده بود.

با توجه به اینکه استقلال درگیر بارگذاری مدارک برای صدور مجوز حرفه‌ای و تنها پرونده شکایت بین‌المللی نیز مربوط به سانتاکلارا بود، مدیران استقلال تفاهم‌نامه‌ای با طرف پرتغالی امضا می‌کنند، مبنی بر اینکه 300 هزار یورو از مطالبات باشگاه استقلال در فیفا از سوی این نهاد پرداخت خواهد شد و مابقی نیز از طریق یک یا دو قسط پرداخت می‌شود.

باشگاه سانتاکلارا از استقلال بابت این تفاهم‌نامه ضمانت خواست که مدیران استقلال اعلام کردند برای تضمین، سانتاکلارا می‌تواند خواهان اجرای حکم تا زمان تسویه کامل مطالبات خود شود. با اجرایی شدن حکم، پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته می‌ماند تا از طریق مکاتبه با فیفا بتوانند پول را جابه‌جا کنند. این تفاهم‌نامه امضا می‌شود و فیفا نیز 300 هزار یورو به حساب سانتاکلارا پول واریز می‌کند.

بابت 200 هزار یورو باقیمانده، فدراسیون فوتبال طبق درخواست استقلال نامه‌ای به فیفا ارسال می‌کند مبنی بر اینکه  این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالباتی دارد و مبلغ 200 هزار یورو به حساب سانتاکلارای پرتغال واریز شود. فدراسیون فوتبال تضمین می‌کند که اگر این مبلغ از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب فیفا ننشست، فیفا می‌تواند 200 هزار یوروی باقی مانده را از محل مطالبات فدراسیون فوتبال ایران بردارد و هر زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا 200 هزار یورو از مطالبات استقلال را به حساب فیفا واریز کرد، آن پول جابه‌جا شود. بدین ترتیب استقلال با این  تدبیر و روش، تفاهم‌نامه معتبری تحت عنوان صلح‌نامه پرداخت مطالبات به شکل اقساطی با سانتاکلارا پرتغال امضا می‌کند.

باشگاه استقلال قصد دارد در صورت عدم پرداخت 200 هزار دلار باقیمانده باشگاه پرتغالی، تفاهم‌نامه امضا شده با سانتاکلارا که به تأیید فیفا رسیده را در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کرده و هر زمان باقیمانده پول سانتاکلارا واریز شد، تأییدیه نهایی را با صلح‌نامه جابه‌جا کند و با این راهکار مشکلی را پیش‌روی خودش نبیند. ضمن اینکه این باشگاه تا روزهای پایانی فروردین ماه فرصت تعویض مدارک در سامانه AFC را دارد.

به همین دلیل باشگاه استقلال نگرانی بابت بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش ندارد و چون زمان یارگیری در نقل‌وانتقالات زمستانی پایان یافته و ترجیح داد در این مقطع با سانتاکلارای پرتغال تفاهم‌نامه امضا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال
  • قلعه‌نویی:به خاطر چمن ترکیب را تغییر دادیم/همه بازیکنان مهم هستند
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال چیست؟
  • شکست حقوقی پرسپولیس از مهاجم استقلال