Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@12:48:17 GMT

سرنوشت سفرهای نوروزی در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۵۱۲۴

ساعت 24- رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: تصمیم گیری درباره اینکه آیا سفرهای نوروزی انجام شود و یا نه به عهده وزارت بهداشت خواهد بود و ما هم منتظر اعلام رسمی این وزارتخانه هستیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: تصمیم گیری درباره اینکه آیا سفرهای نوروزی انجام شود و یا نه به عهده وزارت بهداشت خواهد بود و ما هم منتظر اعلام رسمی این وزارتخانه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون محمدی رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: سفرهای نوروزی و سفرهای دیگر با توجه به اینکه اکنون درگیر ویروس کرونا در کشور هستیم نیازمند یک تصمیم گیری خاص هست. این تصمیم گیری در واقع در سطوح بالاتر کشوری باید گرفته شود به ویژه وزارت بهداشت که متولی اصلی تصمیم گیری است و می‌تواند بگوید دامنه شیوع بیماری در روزهای آتی بیشتر می‌شود یا نه و آیا سفرهای نوروزی انجام خواهد شد یا خیر.

محمدی بیان کرد: مردم به صورت خانوادگی سفر می‌کنند طبیعی است هر طور حساب کنیم بلاخره سفر اتفاق می‌افتد پس باید ستاد سفر آمادگی‌های لازم را داشته باشد. در این زمینه نیز کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است. دبیرخانه نوروز از قبل ایجاد شد مانند سال گذشته و در برخی جاها بهتر از سال قبل در تمام سطوح آمادگی وجود داشت اما یکباره با موضوع کرونا مواجه شدیم فکر نمی‌کردیم این ویروس به ایران بیاید و چند استان نیز به آن مبتلا شوند.

وی افزود: درباره سفرهای نوروزی منتظریم ببینیم تصمیم گیران بهداشتی کشور چه تمهیداتی دارند آیا سفرها به قوت قبل و بلامانع می‌تواند انجام شود و یا نه. با این وجود کارهای لازم را انجام خواهیم داد و آمادگی لازم را داریم.

محمدی تصریح کرد: در هفته دیگر جلسه کمیته بهداشت درمان و سلامت ستاد سفر ویژه ویروس کرونا برگزار خواهد شد رئیس این کمیته در ستاد سفر دانشگاه علوم پزشکی است. اگر تا آن زمان وزارت بهداشت اعلام کرد که سفرهای نوروزی نباید انجام شود ما هم می‌گوئیم در آن سطح محدود تمهیدات ویژه خود را داشته باشند و اگر گفت که سفرها عادی انجام شود که در آن صورت این کمیته باید وظایف بیشتری را انجام دهد و تمهیدات ویژه بهداشتی اعمال شود. بنابراین تا رسماً درباره سفرهای نوروزی اعلامی به ما نشود نمی‌توان گفت که این سفرها به سیاق قبل خواهد بود یا نه.

وی در پاسخ به اینکه چرا ستاد سفر در این روزها بر خلاف همیشه که درباره هر موضوعی اطلاعیه می‌داد بسیار منفعل اقدام کرده و حتی اطلاعیه‌ای درباره سفرها نداده است گفت: این سکوت نیست. منتظر ماندن برای تعیین خط مشی و سیاست‌های وزارت بهداشت است. البته همه جا اعلام کرده‌اند که مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس به سفر نروند. اگر ما هم این اطلاعیه‌ها را می‌دادیم تکرار مکررات بود. ما می‌خواهیم اطلاعیه محکم‌تری را تهیه و ارسال کنیم.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا سفرهای نوروزی وزارت بهداشت تصمیم گیری انجام شود ستاد سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • طوفان «نلسون» سفرهای عید پاک انگلیسی‌ها را مختل کرد
  • ادعای بایدن درباره تصمیم کشورهای عربی در مورد اسرائیل
  • اسامی استان‌هایی که آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران نوروزی در باغ فدک خارج شد
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی