Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:11:07 GMT

ورود پنجمین محموله کیت‌های تشخیص کرونا به کشور

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۵۸۵۷

ورود پنجمین محموله کیت‌های تشخیص کرونا به کشور

پنجمین محموله کیت‌های تشخیص کرونا ویروس جدید وارد کشور شد.

به گزارش ایسنا، پنجمین محموله کیت‌های تشخیص کرونا ویروس امروز وارد کشور شد و تحویل آن توسط نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران

صورت گرفت.

بنابراین گزارش تا پیش از این 4 محموله کیت‌های تشخیص کرونا ویروس وارد کشور شده بود.

ا

نتهای پیام

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس محموله کیت های تشخیص کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی قدرت مشابهی نسبت به متخصصین در تشخیص خطاهای رادیولوژی دارد

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ویرایشگر پشتیبان مفید برای رادیولوژیست‌ها عمل کند و از دقیق و قابل اعتماد بودن گزارش‌های آنها اطمینان حاصل کند.
بر اساس یافته های منتشر شده در 16 آوریل در ژورنال رادیولوژی، برنامه OpenAI GPT-4 تقریباً مانند گروهی از رادیولوژیست‌ها در تشخیص خطاهایی که در گزارش‌ها قرار داده شده بودند، عمل کرد.

به گزارش ایتنا، محقق ارشد دکتر رومن گرتز می‌گوید: «این کارآیی در تشخیص خطاها ممکن است به آینده‌ای اشاره کند که در آن هوش مصنوعی می‌تواند به بهینه‌سازی گردش کار در بخش‌های رادیولوژی کمک کند، و اطمینان حاصل کند که گزارش‌ها هم دقیق و هم به‌سرعت در دسترس هستند، بنابراین ظرفیت بخش رادیولوژی برای ارائه تشخیص‌های به موقع و قابل اعتماد افزایش می‌یابد. این اولین مطالعه‌ای است که GPT-4  را مستقیماً با عملکرد انسان در بررسی گزارش‌های رادیولوژی از نظر دقت، سرعت و مقرون به صرفه بودن مقایسه می‌کند.»

برای این مطالعه، گرتز و همکارانش 200 گزارش رادیولوژی را بر اساس اشعه ایکس، سی تی اسکن و تصویربرداری MRI بین ژوئن تا دسامبر 2023 در یک بیمارستان جمع آوری کردند. محققان عمداً 150 خطا را در 100 گزارش وارد کردند، از جمله حذف، اشتباهات املایی، متون گیج‌کننده و اشتباهات دیگر. سپس از GPT-4 و گروهی متشکل از شش رادیولوژیست (دو رادیولوژیست ارشد، دو پزشک و دو دستیار رادیولوژی) خواستند که به طور جداگانه گزارش‌ها را بررسی کنند و اشتباهات را پیدا کنند.

 
به گفته محققان، به طور کلی، GPT-4  دارای نرخ تشخیص خطا 83 درصد در مقایسه با 89 درصد برای رادیولوژیست‌های ارشد و 80 درصد برای رادیولوژیست‌ها و دستیاران رادیولوژی بود. مدرکی دال بر تفاوت معناداری در میانگین عملکرد GPT-4 در مقایسه با رادیولوژیست‌ها وجود نداشت. برنامه هوش مصنوعی همچنین به زمان پردازش کمتری در هر گزارش حتی نسبت به سریع‌ترین خواننده انسانی نیاز داشت و میانگین هزینه اصلاح در هر گزارش نیز نسبت به مقرون‌به‌صرفه‌ترین رادیولوژیست، کمتر بود.

گرتز گفت:« این مطالعه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند مراقبت از بیمار را با افزایش دقت گزارش‌های رادیولوژی و سرعت تحویل گزارش‌ها بهبود بخشد. این مطالعه به چالش‌های مهم مراقبت‌های بهداشتی مانند افزایش تقاضا برای خدمات رادیولوژی و فشار برای کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌پردازد.»

در نهایت، این تحقیق نمونه‌ای ملموس از این است که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند مراقبت‌های بهداشتی را با افزایش کارایی، به حداقل رساندن خطاها و اطمینان از دسترسی گسترده‌تر به خدمات تشخیصی قابل اعتماد و مقرون به صرفه متحول کند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی قدرت مشابهی نسبت به متخصصین در تشخیص خطاهای رادیولوژی دارد
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد
  • کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • محموله ۲۸ تنی مواد غذایی به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان ارسال شد
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان