Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون بهداشت، درمان و امور پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی بیمارستان‌های ارتش برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در آماده‌باش کامل هستند و بسیاری از بیمارستان‌های ما در حال همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند. تاریخ انتشار: 18:46 - 09 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۰۹۷

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح معاون بهداشت و درمان و امور پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران ؛ درباره اقدامات حوزه بهداشت و درمان ارتش برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا یک پدیده جدید است که تازه شناخته شده و با توجه به تجربیاتی که در چین و سایر کشور‌های درگیر این ویروس وجود دارد و با اتکا به دانش پزشکی کشور، الگو‌هایی را ایجاد و در مجموعه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت و درمان ارتش ادامه داد: ما با استفاده از این الگو‌ها سعی داشتیم یگان‌های زیر مجموعه آجا را امن نگه داریم که خوشبختانه تاکنون موفق هم بودیم.

او درباره همکاری‌های بین وزارت بهداشت و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کنترل این ویروس گفت: مهم‌ترین بحث، موضوع رعایت مسائل بهداشتی و کنترلی است که تمامی دستگاه‌های کشور از آن با خبر هستند و ما هم اعلام کردیم در هر حوزه‌ای که لازم باشد آماده امدادرسانی هستیم؛ بین ما رابطه بسیار نزدیکی در اداره امور وجود دارد؛ ما هم به مردم به صورت مستقیم خدمات می‌دهیم و این آمادگی را نیز داریم که علاوه بر بیمارستان‌های اختصاص داده شده برای مردم، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هر نقطه از کشور کمک کنیم.

امیر دریادار دوم مداح در پاسخ به این سوال که ارتش چه برنامه‌ای برای امن نگه داشتن پادگان‌های خود دارد، عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به وظیفه و ماموریت ذاتی خود که قرار نیست در چنین شرایطی نیز تعطیل شود، باید تمامی پادگان‌ها را از هر گونه آلودگی حفظ کند.

معاون بهداشت و درمان ارتش با بیان این که تمامی نیرو‌های ارتش در سلامت کامل هستند، تصریح کرد: توصیه‌های لازم ابلاغ شده و در هیچ زمینه‌ای نگرانی وجود ندارد؛ ما یک سامانه کنترل برخط داریم که از طریق آن کوچک‌ترین علائم حتی سرماخوردگی را چک می‌کنیم؛ آمادگی ما صددرصدی است و تمام بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی پای کار هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون این ویروس در بین کارکنان ارتش دیده شده است، گفت: در بیمارستان‌های ما از بین مردمی که بستری شده‌اند نفراتی حضور دارند، بخشی از بدنه ارتش نیرو‌هایی هستند که شب به منزل در سطح شهر می‌روند، اما از آنجایی که زندگی جمعی ما محدودتر است کنترل راحت‌تر و آمار کمتر است، اما تاکنون هیچ گزارشی از پادگان‌ها نداشتیم.

امیر سرتیپ دوم مداح با بیان این که سه بیمارستان ارتش در تهران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و تعدادی از بیمارستان‌ها نیز در شهرستان‌ها مشعول خدمات رسانی هستند افزود: گزارش‌های تمامی بیمارستان‌های ارتش پس از نهایی شدن تست به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

معاون بهداشت و درمان ارتش تصریح کرد: تمامی بیمارستان‌های ارتش در آماده‌باش کامل هستند و ضمن پذیرش در تمامی ساعات، آماده همکاری با ستاد‌های استانی هستند و در تهران هم با ستاد مبارزه با کرونا تهران هماهنگ هستیم.

وی افزود:سه بیمارستان ما در تهران ارجاعی هستند و در کنار آن به صورت مستقیم مردم را هم پذیرش می‌کند؛ حتی یکی از بیمارستان‌های ارتش بخش‌های خود را تعطیل کرده و به عنوان یکی از بیمارستان‌های مرجع مشغول انجام وظیفه است.

امیر مداح در پایان خاطر نشان کرد: انشاء الله مثل همه مشکلات با همت مردم و گوش کردن به نکات وزارت بهداشت حلقه سرایت را خواهیم شکست و بخش درمانی هم کار خود را بخوبی انجام خواهد داد، قطعا ما پیروز خواهیم شد.

بیشتر بخوانید از تعطیلی موقت نماز جمعه تا تصمیم گیری ستاد مدیریت کرونا برای پادگان‌ها و زندان‌ها

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا ارتش ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران معاون بهداشت و درمان بهداشت و درمان ارتش بیمارستان های ارتش بیمارستان ها وزارت بهداشت پادگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس

یوسف ساجد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در یک هفته گذشته تعداد مراجعات به اورژانس بیمارستان ۳۰۸۵ مورد بوده که تعداد ۲۹۳۴ مورد آن به صورت سرپایی و ۱۵۱ مورد آن به صورت تحت نظر بوده است.

ساجد ادامه داد: تعداد تماس با اورژانس ۷۵ مورد بوده که از این تعداد ۲۳ مورد بیماران تصادفی و ۵۲ مورد غیر تصادفی می‌باشد.

ساجد در ادامه افزود: در حوزه بهداشت نیز از ۲۴ اسفند و همزمان با شروع طرح تشدید نظارت نوروزی و مقارن با ماه مبارک رمضان نظارت‌های مستمر و اثربخشی از سوی همکاران بهداشت محیط بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و با هدف تأمین سلامت شهروندان صورت گرفته است، به طوری که در مجموع ۳۸۴ بازدید صورت گرفته در قالب تیم‌های نظارتی دو نفره بهداشت و ۶ بازدید مشترک در قالب همکاری با اتاق اصناف شهرستان و تعزیرات از شروع طرح تا به امروز برای ۱۷ واحد که ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده بودند اخطاریه صادر گردیده و ۶ واحد نیز علیرغم تمایل همکاران بازرس و به جهت اهمیت تأمین سلامتی مردم پلمپ گردیده است.

ساجد افزود: همچنین در طی این بازدید حدود ۵۱۲ کیلو مواد غذایی غیربهداشتی نیز توقیف و پس از طی روند قانونی معدوم گردیده است.

ساجد گفت: در طی این مدت ۲۴۳۲ نفر از شهروندان و مهمانان نیز به مراکز شبانه روزی خواجه و بخشایش و مرکز بیتوته کلوانق مراجعه و از خدمات موجود در مرکز شامل ویزیت پزشکی و خدمات پرستاری استفاده نموده‌اند.

ساجد در پایان ضمن تشکر از همکاران بهداشت و درمان شهرستان به جهت تلاش شبانه روزی، از مساعدت و همراهی مسئولین و کارشناسان ادارات شهرستان در اجرای طرح نوروزی تشکر و قدردانی نموده و اظهار امیدواری کردند: با تلاش شبانه روزی همکاران بهداشت و درمان و با توجه به رسالت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر نظارت بر تأمین و توزیع مواد غذایی سالم، طرح مذکور در شهرستان هریس تا زمان اتمام آن یعنی ۱۵ فروردین با تمام توان و قوت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6064066

دیگر خبرها

  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • سازمان ملل: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی