Web Analytics Made Easy - Statcounter

آب برخی از مناطق اهواز در ۴۸ ساعت اخیر با مشکل افت فشار و قطعی روبه‌رو شده است که مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز درباره آن توضیحاتی ارائه کرد. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، برخی از شهروندان اهوازی در مناطقی چون صد دستگاه، کوی باهنر، پردیس، شیبان، فرهنگ شهر و کوی نبوت اهواز از افت فشار آب و گاهی قطعی مکرر آن گلایه‌هایی داشتند که در تماس با خبرنگار تسنیم خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند که با توجه به شرایط خاص خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام مریدی با رد ادعای قطعی کامل آب در مناطق مختلف اهواز اظهار داشت: مشکل اصلی اهواز در حال حاضر افت فشار در پی مصرف بالای آب است چرا که مناطق مسکونی ما با ظرفیت کامل در حال مصرف آب هستند.

وی درباره وضعیت تولید آب اهواز توضیح داد: 70 درصد منابع آب اهواز از خط غدیر وارد شبکه می‌شود، 10 درصد از آب حیات شوشتر و 20 درصد آب کارون با آن قاطی می‌شود که هر سه این منابع آب در مدار هستند و فعال است و تاکنون در تولید آب هیچ مشکلی نداشتیم و طبیعتا مشکل ما قطعی آب نیست.

کلاس‌ها تعطیل شده اما درس ایثار برقرار است؛ تلاش بی‌وقفه دانشجویان داروسازی اهواز برای تولید مواد ضدعفونیکارگروه ضدعفونی و گندزدایی از اماکن تجمعی شهر اهواز آغاز به‌کار کردخوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تعطیل شد

مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: مصرف بالای آب چند علت دارد: یکی اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و مردم همه ساله در چنین روزهایی به شستشوی خانه و فرش‌های خود روی می‌آورند، تلاقی چند روز تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و هشدارهای متعدد در زمینه انتشار ویروس کرونا خواه‌ناخواه مصرف آب خانگی را افزایش و فشار آب را کاهش می‌دهد.

مریدی با اشاره به قدیمی بودن تصفیه‌خانه‌های اهواز تاکید کرد: در حال حاضر این تصفیه‌خانه‌ها با تمام ظرفیت در حال کار هستند و در تلاشیم این افت فشار را جبران کنیم اما در این شرایط مهم‌ترین حل مشکل افت فشار برنامه‌ریزی و دقت مردم در نحوه مصرف آب است.

وی تاکید کرد: در این شرایط از همه همشهریان عزیزمان تقاضا داریم با مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی در آن مانع از قطعی آب در برخی مناطق دیگر شوند.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افت فشار مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش‌های سیل‌آسای اخیر افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی استان خسارت زد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، امید صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر خسارت های عمده به تأسیسات آبی در شهر و روستاهای استان وارد شده و بررسی ما نشان می‌دهد تا کنون بالغ بر 120 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آبرسانی وارد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در یاسوج تأسیسات آبشار، آب نهر و یک حلقه چاه در تنگ مهریان دچار آسیب‌های جدی شده است‌.

صالحی ابراز کرد: این منابع تأمین آب با تلاش همکارانم و با جابجایی خطوط وارد مدارد شد. در عمده نقاط مرکز استان آب پایدار برقرار شد، در برخی نقاط اُفت فشار آب هست که انشالله آن‌هم بزودی مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: قریب به 20 روستا که مشکل داشتند و خسارت‌های سنگین به منابع تأمین آب آنها وارد شد نیز رفع مشکل شد.

صالحی در خصوص قطعی آب چیتاب و روستاهای اقماری آن، گفت: بخشی از خط انتقال چیتاب در بستر رودخانه بود که بر اثر شدت جریان آب دچار اشکال شد ، داریم با تدابیری فشار آب را کم می‌کنیم تا به خط انتقال دسترسی پیدا کنیم.

وی با تقدیر از همراهی امام جمعه چیتاب گفت: ماشین آلات راه و شهرسازی به کمک ما آمده اند، سپاه نیز به کمک می آید و امرپز در صورت کنترل سیلاب خط لوله ترمیم می‌شود.

صالحی بیان کرد: در این منطقه و سایر مناطق که مشکل مشابه داشتند در این مدت آبرسانی سیار در دستور کار بود تا مشکل مضاعفی را مردم شریف متحمل نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل کدورت بیش از ۹۵ درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است
  • حفر کانال بزرگ ۴۳۵ متری برای دفع آبگرفتگی در منطقه اکباتان اهواز
  • سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد
  • قطعی آب شهر چیتاب کهگیلویه و بویراحمد کی حل می‌شود؟/آبرسانی سیار به مناطق مختلف
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • اطلاعیه قطعی و افت فشار آب در مهاباد
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی در گلستان