Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پنج کشور دیگر روز جمعه نخستین موارد بیماری کووید-۱۹ را گزارش کردند و همه این موارد جدید به سابقه مسافرت به ایتالیا مربوط شده‌اند.

این موارد جدید از نیجریه، استونی دانمارک، هلند و لیتوانی گزارش شدند.

اکنون کشورهای دیگر به جز چین حدود سه چهارم موارد جدید روزانه عفونت را گزارش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلغارستان نیز اعلام کرد که آماده است تا ۱۰۰۰ نیرو و تجهیزات تظامی را به مرز با کشور همسایه ترکیه بفرستد تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کند. بلغارستان می‌گوید در هنگامی که دارد اقدامات پیشگیرانه بر ضد ویروس کورونا را شدت می‌بخشد، نمی‌تواند اجازه ورود گسترده مهاجران را بدهد. بلغارستان تا به حال موردی از بیماری را گزارش نکرده است.

سازمان رتبه‌بندی مالی «مودی» روز جمعه اعلام کرد پاندمی یا همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ که معمولا در آن بیماری با سرعت در کشورهای متفاوت انتشار پیدا می‌کند- باعث رکود اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی در نیمه اول سال میلادی جاری می‌شود.

از طرف دیگر یک مقام چینی همه‌گیری فعلی را مشکل‌ترین بحران بهداشتی در تاریخ مدرن این کشور خواند. یک مقام دیگر چینی اعلام کرد برخی از بیماران بهبود یافته در این کشور همچنان ویروس را به دیگران سرایت داده‌اند و به این ترتیب ریشه‌کنی همه‌گیری حتی سخت‌تری از آن حدی است که تصور می‌شد.

دولت‌ها در سراسر جهان مشغول ذخیره کردن تجهیزات پزشکی هستند، دستور تعطیلی مدارس را داده‌ و گردهمایی‌های بزرگ را لغو کرده‌اند تا مانع از گسترش کووید-۱۹ شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی این موضوع است که اختیارات ویژه رئیس‌جمهوری را فعال کند تا تولید وسایل محافظتی در این کشور را افزایش دهد.

در اروپا، موارد گزارش شده در فرانسه دو برابر شد، آلمان هشدار داد این کشور در آستانه همه‌گیری است و یونان که گذرگاه پناهندگان خاورمیانه است، اعلام کرد که کنترل‌های مرزیش را تشدید می‌کند.

میزان تلفات در ایتالیا، کشوری در اروپا بیشترین شیوع بیماری را متحمل شده است، به ۱۷ نفر افزایش یافت و شمار موارد عفونت در این کشور با افزایش ۲۰۰ موردی به ۶۵۵ رسید.

آلمان تا به حال ۶۰ مورد بیماری، فرانسه ۳۸ مورد بیماری و اسپانیا ۲۳ مورد بیماری را گزارش کرده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ایران، ایتالیا و کره جنوبی در «نقطه‌ای تعیین‌کننده» از لحاظ تلاش‌ها برای پیشگیری از شیوع گسترده‌تر بیماری قرار دارند.

کد خبر 487556 برچسب‌ها كروناويروس سازمان جهانی بهداشت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان جهانی بهداشت همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی

ایران شاید با استرالیا در راه جام جهانی همگروه شود

طرفداری | ایران با کره جنوبی و ژاپن همگروه نخواهد شد.

تیم ملی ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با تیم‌های قدرتمند همگروه نخواهد شد.

بر این اساس ایران با تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی همگروه نمی شود.

با این حال، حریفان ایران از بین تیم‌های سید سوم شامل استرالیا، قطر، ازبکستان، امارات و عراق انتخاب خواهند شد. به این ترتیب، احتمال همگروهی ایران با یکی از تیم‌های قدرتمند قطر یا ازبکستان وجود دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • کالکالیست: مسئله به بودن یا نبود اسرائیل رسیده است
  • بزن‌بزن بی‌سابقه در نبرد حساس لیگ یک (عکس)
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • شهرکرد سردترین مرکزاستان کشور
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • فوتبالیست دورگه ایرانی - دانمارکی که در ایتالیا عاشق «تراکتور» است