Web Analytics Made Easy - Statcounter

IVF (لقاح آزمایشگاهی) نوعی تکنولوژی تولید مثل است. این تکنولوژی شامل بازیابی تخمک ها و پرورش آن‌ها با اسپرم است.
میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک ICSI عمدتا ‌در مواردی به کار می‌رود که اسپرم از نظر تعداد، تحرک یا شکل کیفیت لازم را ندارد. در بعضی موارد هم که چندین مورد عمل IUI انجام شده و به نتیجه نرسیده است، از عمل میکرواینجکشن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر افسانه شه بخش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: حدود نیم قرن است که زوج‌هایی از طریق این روش ها صاحب فرزند می‌شوند و تابحال گزارشی در خصوص ابتلاء بیشتر نوزادانی که از طریق میکرو اینجکشن یا  IVF  بدنیا می‌آیند، منتشر نشده است.
وی اظهار داشت: زوج‌هایی که از طریق میکرو اینجکشن یا IVF صاحب فرزند شده‌اند، نگران ابتلا به بیماری‌ها و ناهنجاری‌های ژنتیکی در فرزندان خود هستند که براساس مطالعات داخلی و خارجی، این نگرانی ها بی مورد است.
این متخصص زنان به انجام تحقیقات در این زمینه در داخل کشور اشاره کرد و گفت: تابحال در مطالعات مراکز داخل کشور مواردی از بیماری های ارثی یا ژنتیک بیشتر در نوزادان از طریق میکرو اینجکشن یا  IVF  گزارش نشده است.

ایران از کشورهایی است که از چند دهه قبل روش IVF انجام می‌دهد
وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی است دارای سابقه طولانی در روش IVF بوده و به عبارتی یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است، گفت: حدود سه دهه است که این روش در کشور در حال انجام است و برخی از زوج های نابارور با استفاده از این روش صاحب فرزند شدند.
عضو تیم تخصصی مرکز تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: درصد موفقیت روش  IVF در ایران حدود کشورهای پیشرفته است که موفقیت بزرگی برای کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌ سینا ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا ناباروری پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی گفت: مرکز بهداشت کیش با هدف حفظ سلامت ساکنان و گردشگران، غربالگری و آموزش چهره به چهره مالاریا را از اتباع جدید الورود انجام می‌دهد و موارد مشکوک به سل را با حضور کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌ها بررسی می‌کند.

وی افزود: با توجه به وجود بیمار‌های مالاریا و سل در کشور‌های همسایه شرقی ایران، لازم است کادر درمان به ویژه پزشکان این بیماری‌ها را جدی بگیرند و موارد مشکوک را برای انجام آزمایش و غربالگری به واحد بیماری‌ها ارجاع دهند.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: با اجرای نظام مراقبت بیماریها، بیماری‌ها زودهنگام کشف می‌شوند و زنجیره انتقال آنها قطع می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: تشخیص، درمان و مراقبت بیماری‌های واگیر مانند مالاریا، سل، التور، هاری، دانگ، سالک و بیماری‌های منتقله از آب و غذا در مراکز بهداشت رایگان است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، افزود: آگاهی رسانی در خصوص اقدامات مرکز بهداشت در زمینه مبارزه با بیماری‌ها و تشویق مردم برای مراجعه به مراکز بهداشتی و دریافت خدمات رایگان بسیار با اهمیت است.

احمدی خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون هاری، کزاز، هپاتیت و مننژیت مشمولان نظام وظیفه، آموزش و اطلاع رسانی به جامعه در خصوص بیماری‌های واگیر، مراقبت و پایش بیماری‌های واگیر و غربالگری بیماری‌های واگیر از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش است.

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • وعده وزیر فرهنگ برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • وعده وزیر برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟