Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجادله قانونگذاران آمریکایی با پامپئو بر سر «کرونا» و ترور سردار سلیمانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در یک جلسه استماع از سوی قانونگذاران کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان درباره عدم آمادگی دولت برای مقابله با ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفت. 

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، پامپئو برای توضیح درباره سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران و ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این جلسه استماع فراخوانده شده بود اما از اینکه نمایندگان دموکرات او را در نخستین سوال بابت پاسخ دولت به شیوع «کرونا» مورد انتقاد قرار دادند خشمگین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمایندگان دموکرات ار این فرصت استفاده کرده و توجیه‌های متناقض دولت دونالد ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی را با سخنان او درباره شیوع ویروس کرونا مقایسه کردند. 

«دیوید سیسیلین»، نماینده دموکرات نخستین فردی بود که این بحث را مطرح کرد و با بیان اینکه توضیح‌های دولت ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی و همچنین شیوع کرونا مدام عوض شده گفت: «مردم اعتماد به این دولت را از دست داده‌اند.»

پامپئو در پاسخ گفت: «ببینید آقای رئیس می‌بینید که توافق کردیم امروز من اینجا بیایم و درباره ایران صحبت کنیم، اما سئوال اولدرباره ایران نیست.»

در حال تکمیل... 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی آمریکا دونالد ترامپ ترور ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند

رویترز گزارش داد، در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، این نمایندگان کنگره آمریکا به مقام‌های دولت بایدن یادآور شده‌اند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.

در این نامه آمده است: نمایندگان کنگره، نهاد‌های بین دولتی، دادگاه‌های بین‌المللی و ناظران حقوق بشر (رژیم) اسرائیل در کنار مقام‌های دولت آمریکا از چند ماه پیش تاکنون به ابراز نگرانی‌های شدید در خصوص اقدامات بنیامین نتانیاهو پرداخته‌اند.

پیشتر نیز ۴۰ نفر از قانونگذاران دموکرات کنگره آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

این ۴۰ نماینده کنگره آمریکا که نام نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده هم در میان اسامی آنها دیده می‌شود در نامه‌ای از بایدن خواستند تا فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و کمک‌های واشنگتن به این رژیم را مشروط کند.

امضای این نامه از سوی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، به ویژه پلوسی که یکی از مهم‌ترین دموکرات‌های تاریخ آمریکا بوده و برای دهه‌ها مدافع کلیدی روابط آمریکا و (رژیم) اسرائیل محسوب می‌شده است، نشان می‌دهد که جایگاه رژیم صهیونیستی به دلیل اعمال و جنایت‌های وحشیانه ارتش این رژیم در نوار غزه تا چه حد در نزد مردم آمریکا و حزب دموکرات این کشور سقوط کرده است.

برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی نیز پیش‌تر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت که اگر هزاران کامیون حاوی کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه نشود، تمام کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم متوقف خواهد شد.

همچنین تیم کین سناتور دموکرات آمریکایی نیز با تاکید براینکه تحویل تسلیحات تهاجمی به رژیم صهیونیستی تنها موجب افزایش درد و رنج مردم غزه و تشدید اوضاع در منطقه خواهد شد، خواستار جلوگیری از ارسال تسلیحات تهاجمی از سوی آمریکا به این رژیم شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین