Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@21:31:59 GMT

فیلم/ ربیعی: دستاوردهای مقابله با کرونا بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۶۸۷۴

‍‍‍‍‍‍

علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره روند کنترل بیماری کرونا در کشور گفت: دستاوردهای مقابله با کرونا در هفته‌های آتی بیشتر خواهد شد.

دریافت 6 MB.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا ویروس کرونا دولت دولت روحانی آمار مبتلایان به کرونا فیلم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از دستاوردهای مهم «وعده صادق» بود

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری امروز، ۳۰ فروردین در شصت و ششمین جلسه از سلسله مباحث جهاد تبیین با موضوع «بررسی ابعاد و آثار عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: تجارب گذشته در ۴۵ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد که دستگاه‌های خبرپراکنی و پروپاگاندای رسانه‌ای استکبار، همواره در تلاش بوده است که موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام اسلامی را کوچک و ناچیز و برخی از ناکامی‌ها را بزرگ و بسیار چشمگیر جلوه دهد و ذهن و فکر بسیاری از شهروندان ایرانی و همچنین علاقه‌مندان و طرفداران انقلاب را در جهان، گرفتار شک و تردید کند.

وی افزود: اگر واقعیت‌ها به درستی تبیین نشود، پروپاگاندای وحشتناک غربی، به کلی واقعیت‌ها را قلب می‌کند و آن را به‌گونه‌ای در ذهن مخاطب خود جابه‌جا می‌کند که جز یأس و ناامیدی، دستاورد دیگری برای مخاطب خود نداشته باشد. به همین سبب ضروری است که هر کس به سهم خود و در حد توان، در تبیین حقایق و واقعیت‌های مرتبط با مسایل و موضوعات گوناگون انقلاب و نظام اسلامی به روشنگری بپردازد. از اهداف اصلی این حرکت تبلیغیِ سوء دستگاه‌های غربی و امپراطوری رسانه‌ای غرب که بیشتر در دست صهیونیسم بین الملل می‌باشد، جابه‌جا کردن قاتل و شهید است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی در ادامه با بی‌سابقه خواندن عملیات «وعده صادق» به بیان نکاتی در تحلیل آن پرداخت و گفت: این عملیاتی که علیه رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد، از جهات مختلف بی‌سابقه است. هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، چنین چیزی وجود نداشته است و هم پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل(۱۹۶۷ میلادی) نیز چنین چیزی در جهان سابقه نداشته است.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون خبر اول مرکز تحلیل‌های جهانی، عملیات وعده صادق است، افزود: چند نکته در این خصوص قابل ذکر است؛ نکته اول این‌که حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و به تبع ایشان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره موضع ثابت و شفافی را علیه رژیم جعلی اسرائیل و نامشروع بودن این رژیم داشتند و هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی از این موضع حقِ خود کوتاه نیامده‌اند. یعنی سال‌ها قبل از این‌که، چیزی به نام جمهوری اسلامی به‌وجود آید، حضرت امام(ره) موضع خود را بارها و بارها اعلام کردند.

عضو هیأت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، در ادامه به بیان دومین نکته پیرامون عملیات «وعده صادق» پرداخت و گفت: تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه نظام اسلامی و کشور ایران طی ۴۵ سال گذشته یک واقعیت آشکار است که بر کسی پوشیده نبوده و نیست. در مواردی تهدید به حمله هسته ای علیه ایران نیز به طور آشکار از سوی سران رژیم اشغالگر وجود دارد که هیچ واکنشی از سوی سردمداران استکبار نسبت به آن دیده نشده است. این‌ تهدیدها که همیشه وجود داشته، نمونه بازی‌های سیاسی برای به‌هم ریختن فضای امنیتی کشور بوده است.

کلانتری در توضیح نکته سوم در مورد ابعاد عملیات علیه رژیم صهیونیستی گفت: افزون بر تهدیدات مستمر، اقدامات خصمانه تخریبی و تروریستی متعددی از سوی رژیم اشغالگر قدس علیه مراکز صنعتی، دانشمندان هسته‌ای، مراکز متعلق به جمهوری اسلامی در سطح جهان و منافع ملی صورت گرفته است که آخرین آن حمله نظامی به کنسولگری ایران در دمشق بود. کنسول‌گری، بخش مهمی از سفارت‌خانه است که کار روادید را بر عهده دارد. شکی نیست که کنسول‌گری یک بخش اصلی سفارت‌ کشور است. این مورد به‌صورت علنی اتفاق افتاد. این اقدامات تروریستی و تخریبی مستمر، خسارت‌های زیادی را تا به امروز به جمهوری اسلامی تحمیل کرده است.

استاد دانشگاه تهران با ذکر این نکته که حق و انصاف حکم می‌کند در تقابل با تجاوزات و توسعه‌طلبی‌های شیطانی چنین رژیم جعلی و گرگ‌صفتی باید به دفاع قاطع و پشیمان‌کننده متوسل شد، به بیان چهارمین نکته پیرامون عملیات «وعده صادق» پرداخت و گفت: دفاع در مقابل حمله و تجاوز آشکار، حق مشروع و طبیعی هر ملتی است که می‌خواهد ذلیل و برده و تحت سلطه نباشد. البته این دفاع باید اولاً، برآمده از اراده و عزم ملی باشد، ثانیاً، قاطع باشد، ثالثاً، مدبرانه باشد، یعنی عواقب و ابعاد کار باید بررسی شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه دفاع باید پشیمان کننده باشد، افزود: این درگیری‌ها هر روز قابل انجام و تکرار نیست لذا باید به‌گونه‌ای باشد که تا مدت‌های مدید از ذهنشان پاک نشده و وحشت سرتا پای آن‌ها را فرا گیرد. همچنین، در زمان و مکان خود به انجام برسد تا تأثیر حداکثری داشته باشد و آینده‌نگری نیز در آن لحاظ شده باشد.

کلانتری در توضیح نکته پنجم درخصوص عملیات علیه رژیم صهیونیستی گفت: بدون تردید این مقطع زمانی که حماسه بزرگ «وعده صادق» در آن به انجام رسید، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تا امروز که ۴۵ سال از عمر پربرکت انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است، یک مقطع و موقعیت زمانی بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه این موقعیت بی‌نظیر از چهار جهت باید مورد توجه قرار گیرد؛ نخست، وضعیت شکننده و متزلزل رژیم صهیونیستی پس از عملیات «طوفان الأقصی» و گذشت ۶ ماه از جنگ و جنایت و نرسیدن به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود، افزود: بر اساس اعتراف‌های مکرر سران رژیم صهیونیستی چنین تزلزل، ضعف و شکستی در تاریخ ۸۰ ساله اسرائیل هیچ‌گاه و هیچ‌گونه سابقه‌ای ندارد.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) ادامه داد: دوم، خطای راهبردی رژیم صهیونستی در حمله به سفارت ایران در سوریه که در عرف بین‌المللی و بر اساس برخی از پروتکل‌های سازمان ملل بخشی از خاک کشور محسوب می‌شود. این اقدام در افواه عمومی داخل و خارج ایران این حق را به ایران می‌داد که از خاک خود به‌طور آشکار دفاع کند.چنین فرصتی پیش از این برای ایران فراهم نشده بود.

وی با بیان اینکه سوم، تغییر نگاه جهانی نسبت به رژیم صهیونیستی در پی جنایات وحشیانه و ارتکاب انواع و اقسام ددمنشی‌ها نسبت به مردم بی دفاع غزه طی شش ماه گذشته است، افزود: تنفر از رژیم صهیونیستی در سراسر جهان و شکل گرفتن یک چهره گرگ‌صفت از این رژیم از بدو تأسیس تا امروز هیچ زمانی در این حد نبوده است. در حقیقت تنفّر جهانی گزینه مقابله آشکار با رژیم صهیونیستی را در ذهن بسیاری از مردم جهان به ویژه مسلمانان تقویت و موجّه کرده است. اگر بنا بود صد میلیارد دلار هزینه کنیم تا ماهیت رژیم گرگ‌صفت، وحشی و جنایت‌کار صهیونیستی را به جهان بشناسانیم، امکان نداشت؛ اما به برکت خون شهدای غزه، سرتاسر جهان، این رژیم منحوس را شناختند و تنفر جهانی شکل گرفت.

کلانتری بیان کرد: چهارم، گستردگی درخواست و انتظار عموم مردم ایران از نیروهای مسلّح برای دادن پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی در پی حمله این رژیم به سفارت ایران در سوریه و شهادت جمعی از سرداران سپاه اسلام است؛ البته که موضع نظام جمهوری اسلامی در خصوص اسرائیل، همیشه مشخص است اما زمانی ‌که همه مردم، پشت سر نظام قرار می‌گیرند، این، قدرت نظام است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی در توضیح ششمین نکته پیرامون آثار و ابعاد عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی گفت: طراحی پیچیده عملیات دفاعی ایران به‌گونه‌ای بوده است که تأثیر عینی و روانی آن می‌تواند بسیاری از معادلات نظامی و امنیتی آینده منطقه را با تغییر جدی روبه‌رو کند.

وی در توضیح نکته هفتم در مورد آثار و ابعاد عملیات «وعده صادق» گفت: شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی و فرو رفتن این رژیم در یک شوک بی‌سابقه نظامی - امنیتی از دستاوردهای مهم این عملیات دفاعی است. اسرائیل غاصب همان‌گونه که در روانشناسی قوم یهود هم در قرآن کریم به آن تصریح شده است طی سالیان طولانی خود را در انواع و اقسام حصارهای نظامی و امنیتی محبوس کرده است تا بتواند به حیات ننگین خود ادامه دهد. گنبد آهنین، فلاخن داوود، و سامانه‌های پدافندی پیکان۲ و پیکان۳ که این رژیم پیرامون خود ایجاد کرده است، به زعم خودشان یک دژ مستحکم تسخیر ناپذیر از اسرائیل پدید آورده است. این دژ مستحکم به همراه همه سامانه‌های پدافندی‌اش در عملیات وعده صادق فرو ریخت.

کلانتری یادآور شد: به اعتقاد و در نگاه مردم جهان و همچنین ساکنان سرزمین‌های اشغالی، اسرائیلِ بعد از عملیات وعده صادق، با اسرائیلِ بعد از این عملیات، بلحاظ هیمنه و قدرت و بازدارندگی به کلی متفاوت خواهد بود. اعراب در جنگ سال ۱۹۶۷ با اسرائیل حرکت کردند، اما آنچنان سرکوب شدند که برای همیشه مسأله اسرائیل را رها کردند. نه تنها شکست خوردند، بلکه در جنگ شش روزه خیلی از کشورها، مناطق خود را از دست دادند، هم مصر، هم اردن، هم سوریه و هم لبنان، بخش‌هایی از سرزمین خود را از دست دادند. اسرائیل آن‌ها را تنبیه کرد که حرف از مقابله نزنند. این جریان تاکنون ادامه داشت. هرگاه ایران صحبتی می‌کرد، آن را شوخی می‌پنداشتند و یا تهدید هسته‌ای می‌کردند. اولین دستاورد وعده صادق این است که بت دست‌ساخته پوشالی، به یکباره فرو ریخت.

وی در توضیح هشتمین نکته پیرامون عملیات سپاه اسلام علیه رژیم جعلی اسرائیل گفت: آنچه بسیار روشن و مسلم است این است که در مقابله با عملیات وعده صادق، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، به اضافه برخی از کشورهای عربی منطقه در کنار اسرائیل قرار گرفتند. کشورهای غربی این را به صراحت اعلام کرده‌اند و اطلاعات درز شده از کشورهای منطقه نیز مؤید همین مطلب است. پیش‌بینی‌های کارشناسانه، طراحی پیچیده و گستردگی عملیات وعده صادق بگونه‌ای به انجام رسید که همزمان و در کنار اسرائیل، همه این قدرت‌های مدّعی و رژیم‌های مرتجع یک‌جا گرفتار شکست و ناکامی و یأس شدند.

کلانتری ادامه داد: این یکی از دستاوردهای مهم عملیات وعده صادق است که باید گفت محصول استقلال کشور و تکیه بر توان خودی و خودباوری بی‌نظیر سپاهیان اسلام است. البته برخی کشورها مانند اردن اعلام کرده بودند که ما اجازه نمی‌دهیم از این‌جا، نه به ایران و نه به اسرائیل حمله شود. یکی دیگر از دستاوردهای این طراحی پیچیده و عملیات گسترده این بود که قدرت همه آن‌ها با هم فرو ریخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه به بیان نهمین نکته پیرامون ابعاد و آثار عملیات «وعده صادق» پرداخت و گفت: باید توجه داشت که دشمن زخم‌خورده، به راحتی نمی‌تواند این شکست خفت‌بار را هضم کند و قطعاً در صدد آن خواهد بود که به هر شکل ممکن دست به اقدامی بزند تا چهره شکسته خود را در منظر اعوان و انصار منطقه‌ای‌اش ترمیم کند. وضعیت اسرائیل چنین است که هیچ عقلی در آن‌جا حاکم نیست. وضعیت آمریکا نیز این است که به‌دلیل رقابت انتخاباتی به دنبال برگ برنده هستند و چیز دیگری برایشان اهمیتی ندارد.

وی در ادامه به بیان اقداماتی پرداخت که دشمن شکست‌خورده در جهت ترمیم وجهه خود انجام می‌دهد و گفت: اولین اقدام، کوچک و بی‌اثر نشان دادن این عملیات در اذهان ملت‌ ایران و ملت‌های منطقه با تکیه بر خبرسازی، شایعه‌پراکنی، تصاویر دروغین، و جنگ روانی است.  این‌که آسمان قدس، حیفا، تلاویو، صحرای نقب با موشک‌ها ستاره‌باران شده بود، خود به تنهایی فتح آسمان اسرائیل بود، که در جای خود یک موفقیت است. اقدام دیگر به میدان آوردن ستون پنجم خود برای ایجاد شک و شبهه و تردیدافکنی در ذهن و باور جوانان میهن اسلامی در خصوص توانمندی‌های دفاعی کشور است. مسأله امنیتی را با مسائل اقتصادی گره می‌زنند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار کرد: طراحی اقدامات تروریستی به منظور مخدوش کردن امنیت کشور کار دیگری است که قطعا توسط رژیم صهیونیستی در دستور قرار دارد. انجام حمله نظامی به منظور بازگرداندن هیبت پوشالی خود در منطقه نیز دور از ذهن نیست. آمریکا از ایران خواست اجازه دهید اسرائیل، یک حرکت نمایشی نشان دهد تا حیثیت از دست رفته آنان بازگردد. معادله تغییر کرده است. تغییر معادله یعنی این‌که پس از هشتاد سال، که این موجود شریرِ گرگ‌صفتِ آدم‌کشِ شیطان‌صفت را که بالا برده بودند و کسی جرأت مقابله با او را نداشت، اکنون مغلوب شده است.

وی تصریح کرد: این تغییر قدرت و تغییر فضای عمومی و امنیتی منطقه است. این تغییر، چهل و پنج سال به طول انجامیده و به راحتی صورت نگرفته است. جمهوری اسلامی، اجازه برگشت به حالت سابق را نمی‌دهد، چرا که این تغییر معادله با هزینه سنگین انجام شده است.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: اخلال در اقتصاد کشور و ایجاد التهاب معیشتی در میان مردم کار دیگری است که قطعا توسط این رژیم انجام خواهد شد و همچنین سایر اقداماتی که از یک رژیم جعلی و قرارگرفته بر لبه پرتگاه سقوط دور از ذهن نیست. در فضاهای عمومی ممکن است تضعیف یا تخریب انجام شود. همچنان که شایعه شده بود که برخی موشک‌ها، داخل ایران افتاده است، حال آنکه قسمت‌هایی از موشک همچون مخزن سوخت، پس از پرتاب، به تدریج از آن جدا شده و سرِ جنگی به سمت هدف حرکت می‌کند. در این‌جا، وظیفه جهاد تبیین جدی است و باید هوشیار بود.

وی در پایان تأکید کرد: آنچه مهم است این است که عموم مردم نسبت به آنچه اتفاق افتاده و در آینده اتفاق خواهد افتاد از آگاهی و بصیرت کافی برخوردار باشند و این وظیفه تک تک ماست که در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نورزیم و قدرتی که خداوند عنایت کرد و اقتداری که با خون مطهر شهدای مدافع حرم، شهدای جهاد علمی و سرداران شهید به‌وجود آمده است را هم برای این نسل، هم برای نسل‌های آینده و هم پیشرفت‌های آینده، محافظت کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تثبیت امنیت ملی یکی از دستاوردهای بزرگ عملیات «وعده صادق» است
  • شکسته شدن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از دستاوردهای مهم «وعده صادق» بود
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • ببینید | دستاوردهای نظامی ارتش به نمایش درآمد
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول