Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در یک جلسه استماع از سوی قانونگذاران کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان درباره عدم آمادگی دولت برای مقابله با ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفت.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، پامپئو برای توضیح درباره سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران و ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این جلسه استماع فراخوانده شده بود اما از اینکه نمایندگان دموکرات او را در نخستین سوال بابت پاسخ دولت به شیوع «کرونا» مورد انتقاد قرار دادند خشمگین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان دموکرات از این فرصت استفاده کرده و توجیه‌های متناقض دولت دونالد ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی را با سخنان او درباره شیوع ویروس کرونا مقایسه کردند.

دولت ترامپ بعد از ترور سردار سلیمانی مدعی شده بود که او برنامه‌هایی داشته که تهدیدی قریب‌الوقوع برای منافع آمریکا به شمار می‌رفته است. با وجود این، کاخ سفید در گزارش رسمی که به کنگره ارائه کرده بود نتوانسته بود این مسئله را به اثبات برساند.

«دیوید سیسیلین»، نماینده دموکرات نخستین فردی بود که این بحث را مطرح کرد و با بیان اینکه توضیح‌های دولت ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی و همچنین شیوع کرونا مدام عوض شده گفت: «مردم اعتماد به این دولت را از دست داده‌اند.»

پامپئو در پاسخ گفت: «ببینید آقای رئیس می‌بینید که توافق کردیم امروز من اینجا بیایم و درباره ایران صحبت کنیم، اما سئوال اولدرباره ایران نیست.»

«تد تاچ»، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا هم از عدم آمادگی دولت ترامپ برای جلوگیری از شیوع کرونا انتقاد کرد و گفت: «الگوی ترامپ برای انتشار اطلاعات گمراه‌کننده کل سیستم ما را تضعیف می‌کند.»

تاچ برای مستدل کردن سخنانش به مواردی که ترامپ سخنان نادرستی مطرح کرده اشاره کرد. او گفت که ترامپ گفته که «واکسن [کرونا] آماده است، در حالی که اینطور نیست.»

این نماینده دموکرات گفت چنین سخنانی همه را در آمریکا تحت تأثیر قرار می‌دهد و دولت آمریکا باید عملکرد بهتری داشته باشد.

اما شاید جنجالی‌ترین مکالمه بین پامپئو و «برد شرمن» در گرفت. شرمن از پامپئو خواست به نیابت از ترامپ بابت سخنانی که در آن تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد کوچک‌نمایی شده بود عذرخواهی کند.

ترامپ پیش از این گفته بود که سربازانی که در حمله ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق زخمی شده‌اند مشکلی ندارند و به او گفته شده که فقط به سردرد مبتلا شده‌اند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا در مراحل مختلف اعلام کرده که ۱۰۹ نفر از نظامیان آمریکایی در این حمله به «ضربه مغزی» دچار شده‌اند.

برد شرمن گفت: «آقای وزیر خارجه آیا می‌خواهید از این فرصت استفاده کنید-به این سوال با بله یا خیر پاسخ بدهید- آیا می‌خواهید امروز از این فرصت استفاده کنید و از آن نظامیان بابت کم‌اهمیت جلوه دادن جراحت‌هایشان عذرخواهی کنید؟»

پامپئو گفت که هیچگاه تلاش نکرده اهمیت این جراحت‌ها را کاهش دهد. شرمن در ادامه پرسید آیا او مایل است از طرف دولتی که در آن انجام وظیفه می‌کند عذرخواهی کند یا خیر.

پامپئو گفت: «ما زندگی تک تک نظامیان آمریکا را جدی می‌گیریم. درست به همین دلیل است که این سیاست‌ها را در قبال ایران پیش گرفته ایم.»

* فارس

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ترور سردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

کد خبر 744269

دیگر خبرها

  • اعترافات ایران اینترنشنال درباره دستاورد‌های گسترده حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است