Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف نیا گفت: «کمپین در خانه بمانیم» مهمترین راهکار کنترل ویروس کرونا است و باید این کمپین تبلیغ شود.

«سراج الدین عارف نیا» شامگاه امروز (جمعه 9 اسفند) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با جدی خواندن وضعیت ویروس کرونا در استان، گفت: اگر مردم استان رعایت نکنند در هفته باید منتظر آمار سه برابری مبتلایان به ویروس کرونا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: اگر بیماران و خانواده آنها از منزل بیرون نروند، مانع انقال بیماری به یکدیگر خواهند شد وگرنه برعکس خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در پیشگیری از شیوع این ویروس نقش اصلی را مردم دارند، تصریح کرد: «کمپین در خانه بمانیم» مهمترین عامل در کنترل این بیماری است و باید این کمپین در بین مردم تبلیغ شود.

 

عارف نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم دارند رعایت می کنند و حساسیت های مردم بالا رفته اس.

 

وی با بیان اینکه روزانه 60 نفر در بیمارستان های استان بستری می شوند، گفت: این تعداد بستری نرمال است ولی اگر هفته بعد به 160 نفر بستری در روز برسد نگران کننده خواهد بود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تا کنون دو مورد ویروس کرونا در استان مثبت بوده است، اظهارداشت: از این پس آمار مبتلایان به ویروس کرونا استان ها از طریق وزارت بهداشت اعلام می شود.

 

وی افزود: تا کنون 6 نفر مشکوک به کرونا بر اثر بیماری حاد تنفسی در استان فوت کرده اند.

 

عارف نیا با اشاره به اینکه قرنطینه اجباری نداریم و قرنطینه اختیاری است، تاکید کرد: کسانی که نیاز به حضور در ادارات و محل کار ندارند دور کاری انجام دهند و در مجامع عمومی شرکت نکنند.

 

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان صیاد شیرازی گرگان برای غرب استان و رسول اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) برای شرق استان ویژه کرونا در نظر گرفته شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: پرستارها در بیمارستان ها نقش اصلی را در مقابله با این ویروس برعهده دارند و به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه از هفته پیش تا کنون 86 نمونه مشکوک به کرونا به تهران ارسال شده است، گفت: روزانه 10 نمونه ارسال می شود.

 

عارف نیا بار دیگر بر رعایت بهداشت از سوی مردم تاکید کرد و افزود: افرادی که بیماری تنفسی دارند به مدت یک هفته از منزل بیرون نروند و نسبت به شستشوی مداوم دست ها اقدام کنند.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا عارف نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مُبلّغ بین‌المللی باید چه ویژگی‌هایی داشته‌ باشد؟

عضو شورای عالی حوزه گفت: افزایش ارتباط حوزه و مردم از قم شروع و به همه‌جا گسترش یافته و چشم دنیا به حوزه علمیه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه در دیدار با مسئولان و اعضای گروه تبلیغ بین‌الملل حوزه علمیه مشکات، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ، درِ حوزه علمیه به سوی جهان باز شد. قبل از انقلاب در برخی مناطق درِ حوزه حتی به سوی جامعه خودمان بسته بود و حوزه با مشکلات مردم مرتبط نبود.

وی افزود: پس از انقلاب مسائل مبتلابه مردم دیگر فقط طهارت و مثل آن نیست؛ امروز مردم از حوزه می‌پرسند در مسائل سیاسی چگونه عمل کنیم؟

عضو شورای عالی حوزه بابیان اینکه افزایش ارتباط حوزه و مردم از قم شروع و به همه‌جا گسترش یافته است بیان کرد: به همین دلیل ما باید فقه محیط زیست ، فقه تغذیه ، فقه تفریح و ... داشته باشیم. چون چشم دنیا به حوزه علمیه است. در چنین شرایطی یک مبلغ بین‌الملل باید توانایی و مهارت زبانی داشته باشد. هرچه قدرت زبان او بهتر باشد توانایی انتقال معارف هم بهتر می‌شود.

عضو مجمع تشخصیص مصلحت نظام افرود: مبلغ بین‌الملل باید جامعه شناسی ، فلسفه ، جهان شناسی ، اقتصاد و سایر علوم را بلد باشد. چون اسلام در این مسائل تحلیل و نظر دارد. اگر کسی اینگونه شد، دیگران بی‌اختیار تسلیم او می‌شوند.

وی افزود: پس از انقلاب در حوزه علمیه در همه رشته‌ها نه تنها رشد بلکه جهش داشته‌ایم. ما قبل از انقلاب در متن حوزه نجف و بعد هم قم بودیم و در درس علما شرکت میکردیم. الان اوضاع خیلی بهتر از قبل است. لذا کسی که در زمینه تبلیغ در خارج از کشور کار می‌کند باید این علوم حوزه را منتقل کند.

آیت الله اراکی یکی دیگر از مهارت‌های مبلغان را ساده‌گویی دانست و گفت: امام (ره) در این زمینه مهارت عجیبی داشتند؛ مطالب علمی را به گونه‌ای مطرح می‌کردند که مردم می‌فهمیدند. رهبر انقلاب هم همینطور هستند.

وی با بیان اینکه آینده متعلق به اسلامِ اهل‌بیتی است تصریح کرد: آنچه ما داریم دیگران ندارند و هر مطلبی که به اهل‌بیت بازمی‌گردد مفید است.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌مقدم مدیر گروه تبلیغ خارج از کشور حوزه علمیه مشکات و از مبلغان با تجربه عرصه بین الملل به معرفی فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری
  • شناسایی ۱۴۰ شرکت با رفتار‌های مشکوک به شرکت‌های صوری
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ردپای عارف بزرگ قرن نهم در طرشت
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • هزینه آزمایش خون در منزل
  • یک مُبلّغ بین‌المللی باید چه ویژگی‌هایی داشته‌ باشد؟