Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@03:54:45 GMT

۵۰۰ لیتر دوغ غیربهداشتی در دیر کشف شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۶۹۵۵

۵۰۰ لیتر دوغ غیربهداشتی در دیر کشف شد

احمد آخوندی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: کارشناسان بهداشت محیط در راستای اجرای طرح‌های نظارتی بر واحدهای صنفی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از یک خودرو دوره گرد ۵۰۰ لیتر دوغ غیربهداشتی کشف و ضبط شد.

وی افزود: این مقدار دوغ در بطری‌های پنج، ۲ و یک و نیم لیتری بدون شناسه تولید و تاریخ انقضا بسته بندی و در شرایط غیر بهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرما به فروش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: نگهداری و توزیع نوشیدنی‌ها به ویژه مواد لبنی باید در شرایط خاص صورت گیرد و فروش بدون لحاظ شرایط زنجیره سرما ممنوع است.

وی با اشاره به نقش مردم در ارتقا سطح سلامت جامعه گفت: رعایت اصول بهداشتی و عمل به توصیه کارشناسان بهداشت امری ضروری است.

آخوندی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های مربوط به تخلفات بهداشتی صنوف را به کارشناسان بهداشت محطی مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت و یا شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها بوشهر بندردیر بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر بندردیر بهداشت و سلامت بوشهر بندردیر بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزارو ۲۰۰ بازدید از مراکز فراورده‌های خام دامی در کرمان

محمود زین الدینی گفت: در بازدیدهای دامپزشکی، مقادیر قابل توجهی فرآورده فاسد و غیر قابل استفاده ضبط  و از چرخه مصرف خارج شد.

وی با بیان اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از ۱۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود افزود: جمعا ۲۲ اکیپ ثابت و سیار در محل شبکه دامپزشکی، کشتارگاه‌های دام و طیور و کلیه مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام وظیفه کرده اند.

زین الدینی بیان کرد: شهرستان کرمان بیش از ۷۸۰  مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی  و ۳۴ کشتارگاه دام، طیور و کارگاه بسته بندی فراورده‌های خام دامی و بیش از ۴۸۰ سردخانه، رستوران، تهیه غذا و کبابی دارد.

وی گفت: دامپزشکی در ایجاد امنیت و ایمنی غذایی و سلامت جامعه به صورت شبانه روزی در حال خدمت به مردم  است.

زین الدینی عنوان کرد: سلامت و عدم آلودگی ثانوی فراورده‌های دامی (جلوگیری از  بیماری‌های ناشی از فراورده‌های خام دامی) مورد نیاز مردم  یکی از اهداف اصلی دامپزشکی است.

وی گفت: نظارت‌های بهداشتی کامل بر زنجیره تولید تا عرضه کلیه مواد خام دامی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شده است.

زین الدینی با اشاره به اینکه دامپزشکی نقش پر رنگی در اقتصاد ملی و تامین سلامت جامعه دارد گفت: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را به دامپزشکی استان اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد
  • کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد پلمب شد
  • کشف ۲ تن مواد غذایی فاسد در قزوین / پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف
  • ۳ هزارو ۲۰۰ بازدید از مراکز فراورده‌های خام دامی در کرمان
  • ۱۴۱ واحد غیربهداشتی عرضه مواد خام دامی پلمب شد
  • تعطیلی ۶ واحد عرضه فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در لاهیجان