Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی اعلام کرد: اگر مورد مشکوکی به ابتلا به کرونا در ورودی و خروجی شهرها دیده شود، حتما این فرد برای مدت ۱۴ روز به قرنطینه خواهد رفت.


به گزارش شریان نیوز،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعطیلی مدارس کل کشور به مدت سه روز، تا روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

سعید نمکی روز جمعه درباره مصوبات پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا افزود: دیشب تا دیروقت درگیر فشار استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش بودم که در استان‌هایی که آلودگی اعلام نشده، آموزش و پرورش برای دوره سه روزه تعطیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز با مستنداتی که در ستاد ارائه شد و اینکه ممکن است در بیش از ۲۲ استان مورد مثبت در روزهای آینده داشته باشیم، قرار شد مدارس کل کشور از این تصمیم تبعیت کنند تا دوره سه روزه از شنبه تا دوشنبه در سراسر کشور تعطیل اعلام شود.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش با کمک صداوسیما و سایر دستگاه‌ها باید بتوانند آموزش مجازی و آموزش از راه دور برای دانش آموزان فراهم کنند.

به قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم

نمکی گفت: امروز نشستی در ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتیم و تصمیم‌هایی در این نشست گرفته شد. به چیزی به عنوان قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم و این روش را علمی نمی‌دانیم، اما به دنبال کنترل ایاب و ذهاب افراد هستیم. خواهش من این است که ترددها به حداقل برسد، مگر موارد بسیار ضروری و با اطمینان کافی از اینکه مورد مشکوکی بین مسافران نیست.

وی ادامه داد: اگر مورد مشکوکی به ابتلا در ورودی و خروجی شهرها دیده شود، حتما این فرد برای مدت ۱۴ روز به قرنطینه خواهد رفت.

وزیر بهداشت گفت: در ایجاد تخت‌ها برای موارد اورژانسی برای ظرفیت سازی، ضد عفونی معابر و اماکن عمومی و کمک به نیروهای پزشکی و پرستاری کشور با استفاده از نیروهای پزشکی و پرستاری نیروهای مسلح به نتایجی رسیدیم.

نمکی ادامه داد: قرار است برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز صادر شود تا از نیروهای جدید استفاده کنند. کمیته سه نفره‌ای تشکیل می‌دهد تا هم خریدها را انجام داده و از بین نیروهای داوطلب، افرادی برای این پروژه استفاده شوند.

کاهش ساعت کاری ادارات

وی گفت: قرار شد ساعات کار ادارات با تفویض اختیار به ستاد استانی مبارزه با کرونا و با نظر استاندار و اعلام دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای تنظیم شود که ستاد استانی بتواند در تاخیر دو ساعته یا کوتاه کردن دو ساعته خدمت رسانی در استان‌ها به شرطی که خدمات مردم معطل نماند، تصمیم گیری شود.

دورکاری برای افراد پر خطر

نمکی افزود: همچنین قرار شد کارمندانی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز به گونه‌ای از چرخه کار اداری به سمت دورکاری رفته و حضور فیزیکی نداشته باشند و با تشخیص پزشک معتمد سازمان‌ها دورکاری کنند. افرادی که دیابت یا بیماری زمینه‌ای دارند از جمله این افراد هستند.

خیز بیماری در هفته آتی بیشتر است

وی ادامه داد: هرچند در سراسر کشور، بخش‌های بیمارستانی آماده شده و امکانات وسیع همکاران خود و تجهیزات لازم را به میدان آورده‌ایم، اما واقعیت این است که هفته نسبتا سختی در پیش داریم. با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است.

این به معنی وحشت مردم نیست. با هوشمندی مردم و به صحنه آمدن همه دست اندرکاران و همه رسانه‌ها و خبررسانی دستگاه‌های مختلف و اشراف مدیران ما در همه عرصه‌ها، این خیز آتی بیماری را به خوبی تحت کنترل قرار خواهیم داد. به هر حال مردم باید در جریان روند آتی بیماری باشند.

وی ادامه داد: تقاضای من از مردم این است که بیشتر همراهی کرده و از ترددها واقعا کم کنند. این اولین درخواست من به عنوان وزیر بهداشت از مردم است.

منبع: ایسنا

منبع: شریان

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۲۵ مهمان نوروزی در مدارس استان در هفته نخست تعطیلات خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح اسکان مسافران نوروزی ( بیست‌وهفتم اسفند) تاکنون نزدیک به ۲۲ هزار نفر روز در مدارس کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی اظهار کرد: ۸۵۰ کلاس درس در قالب ۱۲۳ مدرسه با ۳۴۱ عوامل اجرایی آماده میزبانی از مسافران نورزی در مدارس استان کرمانشاه است.

وی همچنین از آمادگی ۲۰ پایگاه پذیرش اسکان و ۱۵ مهمانسرا و مرکز رفاهی آموزش و پرورش کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به مسافران نورزی استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه، اسکان در مدارس آموزش و پرورش را برای عموم مردم آزاد دانست و بیان کرد: اسکان مسافران نوروزی در قالب سه گروه کلاس‌های ویژه، الف و ب صورت می‌پذیرد.

وی توضیح داد: گروه ویژه این طرح شامل ۲۱ کلاس و دارای تخت‌خواب، فرش و پتو، یخچال، تلویزیون و وسایل گرمایشی و سرمایشی (حمام و دستشویی مشترک) است.

محمدی همچنین کلاس‌های گروه الف را مانند گروه ویژه اما فاقد تخت‌خواب و گروه ب نیز را دارای همه امکانات اما با تلویزیون و یخچال مشترک دانست.

وی هزینه‌های اسکان کلاس‌های گروه ویژه را ۲۹۰، گروه الف را ۲۵۰ و گروه ب را ۱۵۰ هزار تومان اعلام و اظهار کرد: طرح اسکان مسافران نوروزی در مدارس کرمانشاه تا دوازدهم فرودین اجرا می‌شود.

کد خبر 739207

دیگر خبرها

  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه