Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:45:06 GMT

بیمارستان سیار در قم راه‎اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۷۳۶۵

بیمارستان سیار در قم راه‎اندازی می‌شود

بهرام سرمست در پایان جلسه ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت عنوان کرد: در این جلسه مسائل استان گزارش شد و نیازمندی ها و برنامه هایی که برای پیشگیری از کرونا داریم در کنار همیاری و همکاری شهروندان در قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی بیان شد.
وی افزود: در شرایط کنونی با اوج گیری و رشد بستری شدن شهروندان مواجه هستیم و در بیمارستان های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع) و امام رضا(ع) با تکمیل ظرفیت مواجه هستیم، از این رو نیازمند پیگیری بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر هستیم تا در مدار پذیرش بیماران قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در زمینه توزیع بسته های بهداشتی پیگیری های لازم صورت گرفته است، گفت: از نیروهای بسیج و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر کمال تشکر دارم که با اخلاص پای کار آمدند تا جلوی گسترش این ویروس گرفته شود.
سرمست تاکید کرد: در مورد ادارات تلاش کردیم، حضور کارمندان و مردم را به گونه ای تنظیم کنیم که مردم در شرایط اضطراری مراجعه کنند و هم بتوانیم اجتماعات را به حداقل برسانیم و دانشگاه ها و مراکز آموزشی و حوزوی تعطیل هستند تا بتوانیم بر گسترش این ویروس فائق بیائیم.
رئیس شورای تامین استان قم افزود: پیش بینی شده است، با جلب امکانات ملی و نیروهای مسلح، بیمارستان سیار را برای پذیرش آماده کنیم؛ چون این روند در حال صعود است؛ مگر اینکه مردم رعایت کنند و بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

بر اساس تازه ترین آمار رسمی، تاکنون دهها تن از افراد مشکوک یا آلوده به کرونا درمان و ترخیص و همچنین ۲۰ تن نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در این استان از دست داده اند.

همچنین طی روز گذشته ۴۹۰ تن به مراکز درمانی قم مراجعه کردند که ۳۰۰ تن از آنها بعد از چند ساعت تحت نظر قرار گرفتند مرخص شده و حدود ۲۰۰ بیمار هم بستری شدند.

تاکنون بیش از ۵۰ مبتلا به کرونا نیز درمان و از بیمارستان مرخص شده اند و ۳۰ هزار تن از سی بهمن تاکنون به مراکز درمانی قم مراجعه و ۵۸۰ بیمار بستری شده اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.
«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است./

برچسب‌ها قم بهرام سرمست بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم بهرام سرمست بهداشت و سلامت بهرام سرمست قم بهرام سرمست بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت
  • فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است
  • بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • تاریکی در برخی از معابر شهروندان تبریز را به دردسر انداخت