Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان به ابتکار طرف ترکیه ای صورت گرفت و دو طرف به تبادل نظر درباره اوضاع سوریه ادامه دادند.

در این گفت وگوی تلفنی در مورد افزایش تنش ها در منطقه ادلب که منجر به شمار زیادی قربانی ازجمله دربین نظامیان ترکیه شد، ابراز نگرانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش رسانه ها، روز پنجشنبه دستکم ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شدند.

پوتین و اردوغان در ادامه گفت وگوی تلفنی بر اهمیت افزایش هماهنگی و همکاری بین کانال های ارتباطی وزارت دفاع روسیه و ترکیه تاکید کردند.

 روسای جمهوری روسیه و ترکیه سپس روند اجرای توافق های دو کشور در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را بررسی کرده و بر اولویت مبارزه با گروه های تروریستی بین المللی تاکید کردند.

 دو طرف بر ضرورت اتخاذ تدابیر بیشتر برای عادی سازی اوضاع مناطق شمال غرب سوریه تاکید کردند.

پوتین و اردوغان در ادامه توافق کردند رایزنی های مربوطه بین وزارتخانه های دو کشور را افزایش داده و امکان برگزاری نشست در سطح عالی در آینده نزدیک را فراهم کنند. 

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش‌ها به شدت افزوده است.

برچسب‌ها سوریه ولادیمیر پوتین پروندهٔ خبری جنگ پشت دیوارهای ادلب سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه ولادیمیر پوتین ترکیه سوریه ترکیه ترکیه روسیه ترکیه روسیه ترکیه سوریه ترکیه سوریه سوریه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش است جنگی منطقه‌ای به راه بیاندازد.

اردوغان افزود: نتانیاهو و سرکردگان اسرائیل به تنهایی مسؤول تنش اخیر در خاورمیانه هستند. نتانیاهو تلاش می‌کند برای باقی‌ماندن در مقام نخست‌وزیری جنگ را به درازا بکشاند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق اقدام اخیر اسرائیل بود، اما کشورهایی که در این رابطه سکوت اختیار کردند، به حمایت از اسرائیل شتافتند.

اردوغان ادامه داد: ما اجازه نداده‌ایم هیچ تجهیزاتی که امکان استفاده در زمینه نظامی را داشته باشد به اسرائیل فروخته شود. موضع ما در قبال حمله اسرائیل به نوار غزه ثابت است.

کد خبر 6080341

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال تحریک درگیری‌های منطقه‌ای است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • ۱۵ نکته داوود اوغلو درباره پاسخ نظامی ایران به رژیم اسراییل