Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@20:03:31 GMT

استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۷۵۱۱

استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی شود

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با با بیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد سالم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: این امر نه تنها مزایایی برای فرد ندارد بلکه ممکن است اطمینان کاذب برای فرد ایجاد کند که از ابتلا به این بیماری مصون است.

به گزارش فارس، حمیدرضا نادری در خصوص استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری اظهار کرد: عمده ماسک‌های موجود در بازار تنها دو کاربرد اساسی دارد یکی برای استفاده فرد که خود دارای علائمی همچون سرفه و عطسه است و دیگری برای افرادی است که در معرض تماس با افراد بیمار در فاصله کمتر از یک متر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: یک فرد در صورتی مبتلا می‌شود که در معرض ترشحات بیمار باشد و یا دستش دچار آلودگی شود و قبل از شست‌وشو با چشم، دهان و یا بینی تماس داشته باشد بنابراین عملاً استفاده از ماسک هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به این بیماری در شرایط معمول ندارد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ویروس کووید ۱۹ (کرونا) در ۸۰ درصد موارد به صورت خفیف و یا شبیه علائم آنفلوانزا در فرد بروز می‌کند، تصریح کرد: تنها ۲۰ درصد افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ با علائم حاد روبرو می‌شوند و میزان مرگ و میر نیز ۲ درصد در این بیماران است.

نادری تاکید کرد: این ویروس نسبت به ویروس‌های همگون همچون سارس، مرس و آنفلوانزا کشندگی کمتری دارد و مهمترین ویژگی این ویروس قابلیت آلایندگی و گسترش خیلی سریع آن است و به همین دلیل لازم است مردم در رعایت بهداشت فردی دقت لازم را داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۸۰ درصد افراد مبتلا به دلیل خفیف بودن بیماری و یا شبه آنفلوانزا بودن آن در سطح جامعه تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: این ویروس از طریق تنفس و تماس با سطوح آلوده به راحتی از انسان به انسان منتقل می‌شود به همین دلیل بهتر است مردم از حضور غیرضروری در اماکن شلوغ اجتناب کنند.

نادری با بیان اینکه تنها بیماران مبتلا به کرونا که دچار مشکلات و عوارض حاد تنفسی می‌شوند نیاز به بستری در مراکز درمانی پیدا می‌کنند و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند، تصریح کرد: در زمانی که فرد با علائمی همچون احساس تنگی و سختی نفس، ضربان قلب تند، و هر گونه احساسی که با علائم معمول فرد متفاوت بود مواجه شد در آن زمان باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

لینک کوتاه: asriran.com/0030Jd

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماسک دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟

با پیروی از رژیم غذایی سالم، داشتن فعالیت بدنی، رسیدن به وزن ایده‌آل، کنترل سطح قند خون، کاهش استرس و معاینات منظم پزشکی می‌توان بیماری دیابت را به طور موثری کنترل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دیابت یک بیماری مزمن است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، انتخاب سبک زندگی سالم نقش مهمی در کنترل دیابت و پیشگیری از بروز عوارض آن دارد، افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با تغییر در سبک زندگی به بهبود شرایط سلامت خود کمک کنند، در ادامه به بررسی بعضی از اقدامات ساده برای کنترل دیابت می‌پردازیم:

پیروی از رژیم غذایی سالم

یکی از مهم‌ترین تغییرات سبک زندگی برای کنترل دیابت، پیروی از یک رژیم غذایی سالم است که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم می‌شود؛ افراد مبتلا به بیماری دیابت باید مصرف غذاهای فرآوری شده، میان‌وعده‌های شیرین و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را محدود کنند، زیرا باعث افزایش سطح قند خون می‌شود، به جای آن باید غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین را انتخاب کنند تا به تنظیم سطح قند خون در طول روز کمک کند.

داشتن فعالیت بدنی

فعالیت بدنی منظم برای مدیریت بیماری دیابت و بهبود سلامت کلی ضروری است، بنابراین توصیه شده است بیشتر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری را هدف قرار دهید، ورزش کردن به کاهش سطح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر عوارض بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط با دیابت کمک می‌کند.

رسیدن به وزن ایده‌آل

حفظ وزن سالم برای مدیریت دیابت و کاهش خطر عوارض مربوط به آن بسیار مهم است، اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، کاهش وزن می‌تواند مزایای قابل‌توجهی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد.

کنترل سطح قند خون

پایش منظم سطح قند خون برای مدیریت دیابت و پیشگیری از عوارض مربوط به آن ضروری است، با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری قند خون یا سیستم نظارت مداوم قند خون، سطح قند خون خود را پیگیری کنید، این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید رژیم غذایی، ورزش، داروها و دیگر عوامل چگونه بر سطح قند خون شما تأثیر می‌گذارد.

کاهش استرس

استرس مزمن می‌تواند تأثیر منفی بر سطح قند خون و سلامت افراد مبتلا به دیابت داشته باشد، تکنیک‌های مدیریت استرس را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا آرامش و سلامتی را بهبود ببخشید، این تکنیک‌ها می‌تواند شامل تمرین‌هایی مانند مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق، یوگا یا گذراندن زمان در طبیعت باشد.

چکاپ منظم بدن

معاینات پزشکی منظم برای پایش دیابت و شناسایی هرگونه عوارض احتمالی در مراحل اولیه حیاتی است، با مراجعه منظم به پزشک و بررسی سطح قند خون می‌توانید بیماری خود را به طور مؤثر مدیریت کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.

کد خبر 745345

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور