Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در این نامه خطاب به «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان عراق آورده است که جلسه فردا (شنبه) رای اعتماد کابینه به روز یکشنبه موکول شود.

جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی نخست‌وزیر مکلف عراق روز پنجشنبه گذشته به علت حد نصاب نرسیدن مجلس و ادامه اختلاف‌های سیاسی به شنبه هفته آینده موکول شد.

مجلس عراق ساعت ۱۳ روز پنجشنبه گذشته جلسه ویژه رای اعتماد به کابینه علاوی را برگزار کرد که پس از حدود دو ساعت و نیم رایزنی فشرده در حاشیه جلسه برای حضور فراکسیون‌ها در نشست رسمی بررسی صلاحیت وزیران دولت، به سبب اختلافات سیاسی به حد نصاب لازم نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوی، پس از مذاکره با «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس از او خواست برای رایزنی و گفت‌وگوی بیشتر با مخالفان، نشست رای اعتماد به شنبه هفته آینده موکول شود.

گروه‌های پارلمانی کُرد و اهل سنت از مخالفان اصلی علاوی و کابینه پیشنهادی وی به شمار می‌روند.

به نظر می رسد تعویق جلسه فردا ناشی از شکست رایزنی های سیاسی علاوی و گروه های سیاسی مخالف باشد.

طبق قانون مهلت یک ماهه معرفی کابینه علاوی به مجلس دوشنبه هفته آینده به پایان می رسد؛ اگر تا این زمان دولت وی رای اعتماد نمایندگان را کسب نکند، رییس جمهوری این کشور ۱۵ روز مهلت دارد فرد دیگری را انتخاب و مامور تشکیل دولت کند.

برچسب‌ها اقلیم کردستان عراق محمد الحلبوسی عراق الحلبوسی بارزانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق محمد الحلبوسی عراق الحلبوسی بارزانی عراق عراق عراق اقلیم کردستان عراق محمد الحلبوسی عراق الحلبوسی بارزانی رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوغان در بدو ورود به کردستان عراق که پس از دیدار با مقامات ارشد عراقی در بغداد صورت گرفت، مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

اردوغان صبح امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در بغداد قرار گرفت.

سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ و پس از ۱۳ سال صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟