Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@09:24:26 GMT

دروغ پردازی در مورد کرونا و کوره های آدم سوزی چینی ها

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۷۷۲۴

به گزارش ایسنا نور نیوز با بررسی ادعای روزنامه سان آورده است:بر اساس ادعای این روزنامه، تصاویر نشان می دهد که مقادیر قابل ملاحظه‌ای از دی اکسید سولفور به هوا وارد شده و بر این اساس نتیجه گرفته که چین با سوزاندن اجساد قربانیان کرونا و امحای شواهد در پی سرپوش گذاری بر شیوع ویروس کرونا در این کشوراست.

روزنامه دیلی میرر انگلیس نیز ادعاهای مشابهی را مطرح و بر فرضیه مطرح شده صحه گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که رسانه‌های غربی در هفته‌های گذشته صداقت دولت چین در انتشار آمار مبتلایان به کرونا را زیر سئوال برده و شماری از مقامات غربی نسبت به آمار اعلام شده از سوی پکن درباره میزان مرگ مبتلایان تردید کرده‌اند.

اماحقیقت ماجرا چیست؟

تصاویری که در اخبار منتشر شده از آن به عنوان تصاویر ماهواره ای یاد شده در حقیقت اطلاعات استخراج شده از وبسایت WINDy.COM است که بر پایه پیش‌بینی‌های مدلسازی GEOS-5 سازمان ناسا تهیه می شود.

این اطلاعات مدل سازی شده بنابر گفته آژانس فضانوردی آمریکا(ناسا) دقیق نبوده و برآورد ها را به صورت قابل توجهی بیشتر از حد واقعی نشان می دهد

بدنبال اتهام های مطرح شده علیه چین اداره هواشناسی و وزارت بهداشت این کشور نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن رد آمار منتشره از میزان دی اکسید سولفور در هوا گفته است مقدار این ماده در هوا ۴ تا ۸ میکروگرم در متر مکعب بوده است و آن طور که ادعا شده است هزار و ۳۰۰ میکروگرم در متر مکعب نیست. 

در طول هفته های گذشته و در حالی که موضوع شیوع کرونا در آمریکا به مجادله فراگیر سیاسی میان ترامپ و نمایندگان مجلس آمریکا تبدیل شده و اخبار منتشر شده حاکی از شیوع این ویروس در چند ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا شده است،مقامات و رسانه های این کشور و برخی هم پیمانان آمریکا جنگ روانی پردامنه و گسترده ای را بر علیه چین و ایران با کلید واژه پنهانکاری آغاز کرده اند.

شواهد گویای این مساله است که دولت آمریکا با طرح ادعاهای بی اساس درباره کشورهای دیگر سعی در فرافکنی و پنهان کاری درباره ناتوانی دولت این کشور در مدیریت و کنترل این بیماری در آمریکا دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

مدیر اف‌بی‌آی، روز پنجشنبه در سخنانی، مدعی شد هکر‌های مرتبط با دولت چین به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند و فقط منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه ویرانگر هستند.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رِی در سخنرانی خود در دانشگاه واندربیلت گفت: گروه هک چینی که با نام «ولت تیفون» شناخته می‌شود، با موفقیت به شرکت‌های آمریکایی متعددی در بخش‌های مخابرات، انرژی، آب و سایر بخش‌های حیاتی، نفوذ کرده‌اند و ۲۳ اپراتور خط لوله هدف این نفوذ قرار گرفته اند.

مدیر اف‌بی‌آی در «نشست واندربیلت ۲۰۲۴» در مورد درگیری‌های مدرن و تهدیدات نوظهور گفت: چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان مورد نظر خود است. برنامه این است که ضربات اندک به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد کند تا هراس ایجاد کند. وی اظهار کرد: تعیین نیت این پیش موضع گیری سایبری که با هدف گسترده‌تر چین برای بازدارندگی آمریکا از دفاع از تایوان همسو بود، دشوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اوایل هفته جاری، گفت: «ولت تیفون» در واقع به دولت چین ارتباطی ندارد، اما بخشی از یک گروه باج افزار تبهکار است.

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه، اعلام کرد برخی در آمریکا، از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و تهمت زدن به چین استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که آمریکا، قربانی است در حالی که برعکس است و مسائل امنیت سایبری را سیاسی می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر اف‌بی‌آی گفت: هکر‌های چینی یک سری بوت نت (شبکه‌ای از رایانه‌ها و سرور‌های شخصی آلوده در سراسر جهان) را برای پنهان کردن فعالیت‌های مخرب سایبری خود اداره کرده‌اند. بخش خصوصی، شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری آمریکایی از جمله گزارش‌های محققان امنیتی مایکروسافت و گوگل، پیش از این، «ولت تیفون» را به چین نسبت داده‌اند.

دیگر خبرها

  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • ببینید | دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره عملیات «وعده صادق»
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی