Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی درخواست وزیر بهداشت از علی لاریجانی برای تعطیلی جلسات مجلس با هدف پیشگیری از سرایت کرونا به نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه، روابط عمومی مجلس اعلام کرد فردا در این باره تصمیم‌گیری می شود.

به گزارش مشرق، در پی انتشار  نامه سعید نمکی،  رییس ستاد ملی مقابله با کرونا خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اطلاعیه ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه ضمن تشریح ساز و کار بررسی  درخواست رییس ستاد  ملی مقابله با کرونا ، نحوه  تصمیم گیری درباره چگونگی کار مجلس  در هفته آتی و موضوعاتی که در دستور مجلس شورای اسلامی قرار دارد، توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید: نامه وزیر بهداشت به لاریجانی برای تعطیلی جلسات مجلس مجلس تا اطلاع بعدی تعطیل شد

متن این اطلاعیه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

 ۱. سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا که رسما به مجلس شورای اسلامی اعلام گردیده ، در شرایط کنونی، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تهران و دیگر حوزه های انتخابیه است.  لذا بنا به درخواست ریاست محترم  این ستاد از رییس محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعطیلی جلسات علنی و غیر علنی  تا اطلاع ثانوی، فردا، شنبه ۱۰ اسفند،   موضوع در جلسه ای با حضور اعضای محترم هیئت رییسه بررسی و درباره چگونگی کار مجلس در هفته پیش رو و موضوعاتی که در دستور مجلس  قراردارد، تصمیم گیری خواهد شد. بدیهی است به محض اتخاذ  تصمیم توسط هیئت رییسه محترم، نمایندگان محترم و مردم عزیز از آن مطلع خواهند گردید.
۲.با توجه به این که نمایندگان در ایام تبلیغات انتخاباتی با عموم مردم در استان های مختلف در تماس بوده و ممکن است بسیاری از آنها صرفنظر از ابتلا یا عدم ابتلا ناقل  ویروس کرونا باشند، تجمع   آنان در صحن نهایتا  ،  شیوع ویروس کرونا را نه فقط در محدوده پارلمان بلکه  در دیگر مجامع عمومی،  حوزه های انتخابیه و احتمال سرایت آن را به مراجعه کنندگان   تشدید خواهد کرد. لذا توصیه اکید ستاد ملی مقابله با کرونا، اتخاذ تصمیم و تدبیر  عاجل در خصوص جلسات علنی و غیر علنی توسط هیئت رییسه محترم است.

۳. ضریب  شیوع ویروس کرونا در  محیط مجلس و سپس تسری آن به محیط بیرون به دلیل حضور نمایندگانی از همه نقاط کشور از جمله   استان های  درگیر و مراجعات پرشمار و  مستمر مردمی از اقصی نقاط  با هیچ یک از دستگاه های حاکمیتی قابل مقایسه نیست. بنا براین چنانچه تمهیداتی برای مقابله با شیوع کرونا در مجلس  اتخاذ شود، رویکرد و  گستره ملی داشته و  مبتنی بر توصیه موکد ستاد ملی مقابله با کروناست که از پشتوانه شورای عالی امنیت ملی برخوردار است و نباید آن را به حفاظت بهداشتی از نمایندگان مجلس تقلیل داد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا شورای عالی امنیت ملی مشرق پارلمان کرونا مجلس شورای اسلامی سعید نمکی ویروس کرونا شورایعالی امنیت ملی علی لاریجانی مجلس ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید یزدانی و کامران را به حاشیه ببریم/ کادر فنی تصمیم می‌گیرد

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره برگزاری انتخابی تیم ملی بین حسن یزدانی و کامران قاسمپور گفت: به نظرم صحبت از این مسایل الان به صلاح نیست. حسن یزدانی کتفش را جراحی کرد و آرام آرام تمرینات را شروع کرده و قرار است اردیبهشت ماه به اردوی تیم ملی ملحق شود. از آن طرف سرمربی تیم اعلام کرده تا اردیبهشت ماه باید صبر کنیم تا یزدانی تمریناتش را شروع کند و آن وقت برای وزن ۸۶ کیلوگرم تصمیم بگیریم.

وی گفت: به نظرم تمامی این صحبت‌ها اصلاً منطقی نیست و در این شرایط حواشی را زیاد می‌کند و این موضوع به نفع کشتی نیست. همه ما باید منتظر باشیم تا اردیبهشت ماه حسن یزدانی روی تشک بیاید و شرایطش را کادر فنی ارزیابی کنند و آن وقت یک تصمیم نهایی را بگیرد که یا به یک تورنمنت اعزام شوند یا همه نفرات اعزام شوند. باید صبور باشیم و این صحبت‌ها هیچ سودی برای کشتی آزاد ندارد.

کارشناس کشتی ایران گفت: باید شرایط حسن از سوی کادر فنی بررسی شود و آن وقت با توجه به آن تصمیم گرفته شود. الان کامران قاسم پور هم در اردوی تیم ملی است و یزدانی هم اردیبهشت ملحق می‌شود. خدا را شکر شرایط حسن خیلی خوب است، تمریناتش را منظم انجام می‌دهد. حتی الان تمرینات دستش را هم انجام داده و روی کتفش تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهد.

محمدی در مورد برگزاری انتخابی بین حسن یزدانی و کامران قاسمپور گفت: کشتی‌گیران براساس یک فریند وارد چرخه انتخابی تیم ملی می‌شوند، اما در مورد وزن ۸۶ کیلوگرم نمی‌دانم تصمیم کادر فنی چه برنامه‌ای داشتند. اما با همه این شرایط باید صبر کنیم. حسن و کامران هر دو همشهری هم هستند. این خوب نیست که مربیان این دو مصاحبه می‌کنند و باعث ایجاد حواشی می‌شوند.

کارشناس کشتی آزاد گفت: باید اجازه بدهند این دو کشتی‌گیر کار خودشان را انجام بدهند. اگر صلاح به برگزاری انتخابی یا انتصابی باشد باید کادر فنی تصمیم بگیرد، اگر هم قرار باشد به یک تورنمنت اعزام شوند باز هم تصمیم گیرنده کادر فنی است. ما نباید آرامش کشتی‌گیران را به هم بزنیم.

کد خبر 6074425 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • مدارس هرمزگان فردا برقرار است/ فقط جاسک و بشاگرد با نظر ستادهای بحران تصمیم‌گیری کنند
  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی در فوتبال بدون مصوبه هیات رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • پنجشنبه ها تعطیل شد!
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌‌ها تعطیل شد
  • دفاع دانشگاه خواجه نصیر از حملات شب گذشته به سرزمین‌های اشغالی
  • برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیات ورزش دانش آموزی استان قم
  • نباید یزدانی و کامران را به حاشیه ببریم/ کادر فنی تصمیم می‌گیرد