Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:35:26 GMT

80 درصد ترافیک فضای مجازی مربوط به داخل کشور است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۰۱۸

80 درصد ترافیک فضای مجازی مربوط به داخل کشور است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه 20 درصد ترافیک در فضای مجازی بین المللی است، گفت:‌ در حال حاضر نزدیک به 80 درصد ترافیک در فضای مجازی به داخل کشور مربوط می‌شود.

ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه ترافیک کنونی فضای مجازی مربوط به داخل کشور است، گفت: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم تا خدماتی به مردم ارائه دهیم تا بتوانند از خدمات داخلی استفاده کنند، چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری ایران نیازمند شبکه ملی اطلاعات است که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک بسیاری از مشکلات و خلاء‌هایی مانند حمله هکرها، مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تامین نیاز اینترنت و ایجاد موتور جستجو با شبکه ملی اطلاعات

وی افزود:‌ در حال حاضر مرکز ملی فضای مجازی یکی از اولویت فعالیت‌های خود را بر روی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گذاشته است چرا که با وجود این شبکه ما دیگر دچار مشکلات زیرساختی مانند اختلالات در آبان ماه سال جاری نخواهیم داشت، در واقع با تامین نیاز اینترنت و موتور جستجو بسیاری از فعالیت‌ها در داخل کشور مانند سایت ادارات و نهادهای مختلف برطرف شده و با استفاده از توان داخلی فعالیت‌های مجازی و اینترنتی انجام می‌شود.

* به زودی با تاسیس شبکه ملی اطلاعات به نیازهای مردم و جامعه پاسخ می دهیم

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: در حال حاضر مردم برای گرفتن پاسخ و جستجوهای مختلف از دریچه موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند که این امر متاسفانه در سال‌های اخیر منحصر به این شرکت شده است که ما باید برای جایگزینی آن راهکار داشته باشیم که در این زمینه گام‌های خوبی را برداشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم به زودی با تاسیس شبکه ملی اطلاعات و موتور جستجو به نیازهای مردم و جامعه پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی ترافیک اینترنت اطلاعات رئیس مرکز ملی فضای مجازی مرکز ملی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات حال حاضر داخل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت از کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در کشور خبر داد و ثبت احوال نیز آمار مرتبط با سن فرزندآوری را اعلام کرد.

‌به گزارش همشهری‌آنلاین، صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا ۲ سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

میانگین سن پدر‌ها و مادر‌ها در اولین فرزندآوری

آمار‌های سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

دیگر خبرها

  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • شوخی گلزار با مردم
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است