Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه بین‌المللی با هماهنگی دانشگاه موناش استرالیا نشان داد، رژیم غذایی کم فیبر می‌تواند در برابر فشار خون بالا از افراد حفاظت کند.

نتایج این پژوهش که امروز منتشر شده حاکی از آن است، موش‌هایی که از رژیم غذایی کم فیبر تغذیه می‌شوند بیشتر مستعد ابتلا به فشارخون بالا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروفسور کای، محقق این مطالعه و مدیر بخش قلب و عروق در بیمارستان آلفرد استرالیا گفت: این مطالعه قابل توجه است، زیرا برای نخستین بار مشخص می‌کند که چگونه فیبر در رژیم غذایی به طور مستقیم سلامت قلب و عروق را تنظیم می‌کند.

محققان باور دارند، حبوبات سرشار از مواد مغذی مفید هستند که علاوه بر پروتئین، می‌توانند فیبر بدن را تأمین کنند و در پیشگیری

یکی از منحصر به فرد‌ترین یافته‌های این مطالعه این است که مشخصات باکتریایی روده به نام میکروبیوم روده ارتباط نزدیکی با فشار خون دارد و این پیوند نتیجه شیمیایی‌هایی است که توسط باکتری‌های روده به گردش خون منتقل می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد میزان ابتلا به فشارخون در افرادی که گیاه‌خوار هستند یا مقادیر بیشتری فیبر غذایی مصرف می‌کنند، نسبت به دیگر افراد کمتر است. فشار خون بالا که به آن قاتل خاموش نیز گفته می‌شود، می‌تواند منجر به سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد، سفت شدن شریان‌ها و ماهیچه‌ها و همچنین مشکلات کلیوی در صورت عدم درمان شود.

محقق این پژوهش می‌گوید: گرچه اکنون فهمیده شده است که یک رژیم غذایی پر فیبر ممکن است در ایجاد بیماری‌های قلبی محافظت کند، اما مکانیسم این عمل همچنان مشخص نیست و نیاز به پژوهش‌های بیشتری دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشارخون اخبار سلامت رژیم غذایی خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید

به گزارش خبرآنلاین ،آیا می‌دانستید که دانه‌های خرما را که بدون هیچ فکری دور می‌ریزیم، ارزش تغذیه‌ای نیز دارد؟

سلامت نیوز در خبری نوشت:مطالعه‌ای که در کتاب « خواص عملکردی غذاهای سنتی» منتشر شده است، بیان می‌کند که دانه‌های خرما حاوی اسید اولئیک، فیبر غذایی و پلی‌فنول‌ها هستند که با کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت کلی مرتبط می شوند.

در اینجا دلایلی بیان شده است که چرا دفعه بعد که خرما خوردید نباید دانه خرما را دور بریزید.

هسته خرما یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است

بر اساس مطالعه ای که در مجله Chemistry and Biodiversity منتشر شده است، آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن، جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب دارند و دانه‌های خرما سرشار از این آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش داده و از سیستم ایمنی سالم حمایت کنند.

هسته خرما خواص ضد التهابی بالقوه ای دارد

برخی از مطالعات، نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در دانه‌های خرما ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشند. با کاهش التهاب در بدن، این ترکیبات می توانند به بهبود سلامت مفاصل و کاهش خطر بیماری های التهابی کمک کنند.

هسته خرما از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

محتوای فیبر موجود در دانه خرما می تواند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. فیبر به حرکات منظم روده کمک می کند، از یبوست جلوگیری می کند و از میکروبیوم روده سالم حمایت می کند. گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است به عملکرد خوب سیستم گوارش کمک کند.

هسته خرما برای تنظیم قند خون مفید است

یک مطالعه منتشر شده در سری کنفرانس IOP: Earth and Environmental Science نشان داد که دانه های خرما ممکن است تاثیر مثبتی بر سطح قند خون داشته باشند. این مطالعه نشان می‌دهد که اجزای موجود در دانه‌ها ممکن است به تنظیم متابولیسم گلوکز کمک کند و آنها را به طور بالقوه برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، مفید می‌کند.

هسته خرما فوایدی برای سلامت قلب دارد

مشخصات تغذیه ای دانه خرما مزایای بالقوه ای را برای سلامت قلب نیز نشان می دهد. مطالعه ای که در Contemporary Clinical Trials Communications منتشر شده است، از کاهش سطح کلسترول گرفته تا حمایت از تنظیم فشار خون، گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است گامی کوچک و در عین حال مهم به سمت داشتن قلب سالم تر باشد.

چگونه هسته خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

مصرف هسته خرما غیر معمول است، زیرا بیشتر مردم بر خوردن این میوه تمرکز می کنند. با این حال، اگر علاقه مند هستید، می توانید هسته های خشک خرما را آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید و آن را به غذاها یا اسموتی ها اضافه کنید.

برای بهره مندی از حداکثر مزایای سلامتی آن، این مراحل را دنبال کنید:

پس از جمع آوری ۱۵ تا ۲۰ هسته خرما، گوشت آن ها را به طور کامل پاک کنید و به مدت یک روز در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. سپس این هسته ها را در تابه روی شعله متوسط تفت دهید تا ترد شوند و با دست له شوند. اطمینان حاصل کنید که دانه ها نسوزند یا زغالی نشوند. پس از برشته شدن دانه ها، آن ها را با دست خرد کنید و سپس با استفاده از همزن خرد کنید. حالا پودر مغذی دانه خرما را آماده کرده اید. یک قاشق از این پودر را در شیر گرم مخلوط کنید و هر روز صبح بنوشید.

مطمئن شوید که با مقدار کمی پودر دانه خرما شروع کنید تا مطمئن شوید که طعم آن را دوست دارید و بدن شما به آن واکنش مثبت نشان می دهد. علاوه بر این، اگر نگرانی‌های سلامتی یا محدودیت‌های غذایی دارید، بهتر است قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895960

دیگر خبرها

  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد
  • خطرات پنهان رژیم غذایی فستینگ متناوب؛ ۸ ساعت گرسنگی، ۱۶ ساعت خطر؟