Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@20:26:46 GMT

روایت سه روز بستری در بیمارستان مسیح دانشوری

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۱۲۶

روایت سه روز بستری در بیمارستان مسیح دانشوری

یک روز، روزی که نمی‌دانیم کی، بازخوانی خواهیم کرد. این روزهای اسفند ۹۸ را در نماها و نوشته‌ها بازشناسی می‌کنیم. هم قهرمانی و ازجان‌گذشتگی دارد و هم پستی و پلشتی. این روزها اگر که روزهای سخت نامیده شوند آینه‌ای پیش‌روی ما گذاشته‌اند.

ترس‌ها و بی‌پروایی‌هایمان را می‌شود در چنین روزهایی دید، ترک‌خوردن باورها و ناباوری‌هایمان را هم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنهایی‌ها و تعامل‌ها و چیرگی لایه دیگری از جهان و زندگی که نامش را فضای مجازی گذاشته‌ایم این‌جا این‌هنگام روشن‌تر از همیشه تجربه می‌شود. از ناباوری و شوخی گرفتن‌ها تا آشوب و هراس‌زدگی‌ها، از ترس یا پرخاش تا هم‌دلی و شادباش در نوشته‌های این روزها هست. شاید روزی پژوهشگر مردم‌شناسی این‌ها را کاوش کند یا روان‌شناسی این سندها را برای سنجش روا بداند. پیش از آنکه ویروس بیماری بیاید، اینجا در همین فضای مجازی پیش رفته بود. آنها که بلدند این‌ هنگامه‌ها را برای پرکردن جیب خود بپایند، انبار پرمی‌کرده‌اند بی‌آنکه بدانید و بدانیم. کسانی هم که باید بلد باشند پیش از آوارشدن مسأله و هول مصیبت ، کارهایی کنند و روندها را دقیق بپایند انگار در هیاهوها ناپیدا بودند. چند روز بستری و بودن در کانون بیماران درگیر کرونا به‌ من کمک کرد تا نمایی از درون یک رویداد تاریخی را بنویسم و با ابزارهای فضای مجازی به بیرون برسانم. چیزی که شاید بیماران در کوران بیماری‌های واگیر و فراگیر قرن به آن دسترسی نداشتند. همه آنچه در آن بخش‌ها می‌گذرد حماسه نیست و کم‌محلی و گاهی شاید تندی هم هست؛ و همه بیماری سرفه‌های جان‌خراش و خفگی نیست و بهبود و آرامش پس از طوفان هم هست. شاید چیزی که بیش از همه درگیرم کرده این است که در ترس از مردن برخی آدم‌ها انگار برمی‌گردند به همان خوی جنگل! تن و روان بیمار باید تنهایی را طاقت بیاورد و با طرد و تندی‌ها هم روبه‌رو می‌شود. این فقط در میان ما رخ نداده وقتی به روند رفتارها در کشورهای گوناگون نگاه کنیم واکنش آغازین برخی همین‌جور است.
تنها ماندنی که به ناگهان از دیگران جدایت کنند و ببرند و ندانی که آیا دوباره بیرون می‌آیی یا نه! به گمانم تجربه روان‌شناختی بیماری و واپس‌زدگی(طرد) توان ایمنی بدن را هم می‌تواند مسأله‌دار کند وگرنه روند بیماری برای بسیاری افراد چندان شدید نیست. شاید این روزهای آخر سال ۱۳۹۸ که سالی سراسر چالش خودساخته و دیگری‌ساخته برای ایرانیان بود، آینه‌ای باشد برای خودمان که سواد و بازخورد بهداشتی‌مان چگونه مسأله‌ساز است و شاید آمدن کروناویروس این را بیش از همیشه به ما نشان داد. آینه‌ای که نشان داد ما سواد و بازخورد‌مان به بهداشت روان و مهارت‌های اجتماعی هم دچار مسأله است. آینه‌ای که می‌توان قدرش را دانست و برای بهبود آن را به‌کار گرفت، برای پرداختن به خیلی کارها که جدی نگرفته‌ایم یا آینه‌ای که شاید هنوز هم با همه این هول و هراس برخی نخواهند در آن چهره واقعی خود را ببینند.
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،دکتر حجت الله روستا گفت: از مجموع یازده هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، هفت هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و سه هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.
او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س)، تعداد عمل جراحی قلب باز انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.
به گفته دکتر روستا، بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.
او اظهار کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • ۱۰ کتاب برتر روان شناسی رشد شخصیت که در نوروز باید بخوانید
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد