Web Analytics Made Easy - Statcounter

رز ماری دیکارلو عصر جمعه در نشست فوق العاده شورای امنیت که با موضوع سوریه برگزار شد، افزود شرایط امنیتی در داخل و اطراف ادلب به شدت وخیم شده است.

وی ادامه داد: در ۹ روز گذشته، نیروهای دولت سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه به پیشرفت و تصرف بخش وسیعی از جنوب ادلب ادامه داده اند. حملات هوایی همچنان ادامه دارد و در همین زمان، گروه‌های مسلح غیردولتی در بخش شرقی ادلب دست به ضد حملات زده اند و شهر سرادق را بازپس گرفته اند که در هفته های اخیر آن را به ارتش سوریه واگذار کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: این اقدام باعث از دست دادن کنترل دولت سوریه بر بزرگراه استراتژیک ام ۵ شد. نیروهای ترکیه بارها نقش حمایتی در این عملیات ایفا کردند. از ۲۶ فوریه هیات‌های روسیه و ترکیه در آنکارا به گفت‌وگوهای خود ادامه دادند.

 دیکارلو تاکید کرد: این تبادل نظرها تا به امروز ادامه داشته است تا جایی که دو رئیس جمهوری به صورت تلفنی گفت وگو کردند. در ۲۷ فوریه، در داخل سوریه به نیروهای ترکیه حمله هوایی شد. وزیر دفاع ترکیه توجه داد که ۳۳ سرباز ترک کشته شدند و ۳۲ تن دیگر زخمی شدند.

وی اظهار کرد: وزیر دفاع روسیه هم به طور رسمی تایید کرد که یک تعداد نامشخصی از سربازان ترکیه که در مقر گروه‌های مسلح غیردولتی بوده اند مورد اصابت گلوله های دولت سوریه قرار گرفتند. و وزیر دفاع ترکیه هم پس از این حمله، اعلام کرد این کشور تمام مواضع دولت سوریه اعم از هواپیماها، پهپادهای نظامی و توپخانه ها را هدف گرفت.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه قویا از روسیه و ترکیه می خواهیم که به توافق پیشین خود در آتش بس شمال سوریه بازگردند، تاکید کرد: این تحولات اخیر در بستر تشدید نظامی گسترده تر، در حال حاضر برای غیرنظامیان در شمال غربی ویرانگر بوده است. ماه‌ها است که بمباران و گلوله باران توسط دولت سوریه با حمایت همپیمانانش در منطقه به اصطلاح کاهش درگیری ادلب ادامه دارد.

دیکارلو تصریح کرد: بمباران به مناطق اعتصابات در مناطق پرجمعیت از هوا و زمین آغاز شده است ، ظاهراً بدون در نظر گرفتن غیرنظامیان. از اوایل ماه دسامبر ، تقریباً چندین میلیون نفر جمله ۵۶۰ هزار کودک آواره شده‌اند. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر تأیید کرده است که از آوریل گذشته حداقل یکهزار و ۷۵۰ غیرنظامی کشته شده اند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی همچون هیات تحریرالشام همچنان به حملات علیه غیرنظامیان ادامه می دهند، افزود: شهروندان سوری در اردوگاه ها کشته می شوند و بیمارستان ها و مدارس تخریب می شوند. همه اینها در مقابل چشم ما انجام می‌شود.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: دبیرکل این سازمان بارها نسبت به تشدید خطرناک تنش در شمال غربی سوریه هشدار داده است. سازمان ملل متحد بارها و بارها به همه طرف‌ها یادآوری کرده است که هرگونه حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی پذیرفتنی نیست.

دیکارلو ادامه داد: ما بارها خواستار آتش بس شده ایم. ما به طرفین تاکید کردیم که کلیه عملیات نظامی باید قوانین بین المللی حقوق بشری را رعایت کند. اگر این اقدامات و تاکتیک های هولناک با وجود خشم جهانی ادامه داشته باشد، آیا این امر تا حد زیادی به این دلیل است که مرتکبان آنها از پاسخگویی و عدالت نمی ترسند؟

وی اضافه کرد: غیرنظامیان در ادلب با تهدید و وحشت روزانه زندگی می کنند و از حملات هوایی، گلوله ها و خمپاره ها فرار می‌کنند. آنها نمی خواهند که جنگ به طور موقت، متوقف شود بلکه خواستار پایان دادن به این کشتار هستند. همه ما باید مسئولیت خود را بر عهده بگیریم تا تمام تلاش خود را برای متوقف کردن این خشونت انجام دهیم.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل سوریه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل سوریه ترکیه سوریه سوریه روسیه سوریه سوریه ترکیه روسیه ترکیه سوریه ترکیه ترکیه روسیه ترکیه سوریه ترکیه سوریه روسیه ترکیه سوریه سوریه سوریه شورای امنیت سازمان ملل سوریه ترکیه سازمان ملل متحد دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف بزرگ سرمربی پرسپولیس در ۴۸ سالگی + ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، او همچنین در ادامه گفت: من به خاطر یحیی گل‌محمدی به ایران آمدم.

او همچنین ادامه داد: ️برخلاف علاقه‌ام، در سن ۱۶-۱۷ سالگی فهمیدم استعداد فوتبال بازی کردن ندارم؛ همین موضوع انگیزه‌ای شد تا مربیگری کنم.

کد خبر 846507 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال اوسمار ویرا ورزش باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • اعتراف بزرگ سرمربی پرسپولیس در ۴۸ سالگی + ویدئو
  • ادامه ابهام‌ها درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها | موافقان و مخالفان چه می گویند؟ | استدلال خاص درباره تعطیلی شنبه
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • سخنگوی وزارت دفاع: «سپند» به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد
  • سازمان «سپند» در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند
  • موافقت قاطع مجلس با کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند نیروهای مسلح