Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد شنبه در پیامی توئیتری «جان رتکلیف» نماینده جمهوریخواه ایالت تکزاس در کنگره را نامزد مدیریت اطلاعاتی ملی اعلام کرد.

ترامپ گفت که این انتصاب باید پیشتر صورت می‌گرفت اما او این اقدام را به درخواست رتکلیف تا پایان تحقیقات بازرس کل درباره اتهام‌های مطرح شده علیه وی به تعویق انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رتکلیف چند ماه پیش از سوی ترامپ به عنوان یکی از گزینه‌های نامزدی مدیریت اطلاعات ملی انتخاب شده بود، اما برخی اعضای کنگره او را به دستکاری در رزومه متهم و نگرانی‌های درباره حزبی بودن این انتخاب مطرح کردند.

عضو جمهوریخواه کنگره همان زمان از نامزدی برای این سمت استعفا و پست مدیریت اطلاعات ملی تا با چالشی جدی مواجه کرد.

رییس جمهوری آمریکا شش ماه پس از استعفا رتکلیف، «ریچارد گرنل» سفیر ایالات متحده در آلمان را به عنوان سرپرست مدیریت اطلاعات ملی منصوب کرد اما این انتصاب نیز چالش‌انگیز شد.

گرنل بلافاصله بعد از ورود به دفتر خود در ساختمان اطلاعات ملی آمریکا، «جوزف مگوایر» مدیر سابق اطلاعات ملی و «اندور هالمن» معاون وی را اخراج و نیروهای جدید جایگزین آن‌ها کرد.  

انتظار این بود که ترامپ شخص دیگری را جایگزین گرنل در سفارت آمریکا در آلمان کند اما این اتفاق نیافتاد و گرنل همزمان مقام سفیری را نیز بر عهده داشت.

ترامپ هفته گذشته در آستانه سفر به هند گفت که به زودی فرد دیگری را برای سفیری در آلمان انتخاب می‌کند اما خیلی زود مشخص شد که رییس جمهوری آمریکا اشتباه کرده و اعلام شد که گرنل همچنان در آن سمت باقی می‌ماند.

رتکلیف که از سال ۲۰۱۵  نماینده حوزه انتخابیه چهارم تگزاس از حزب جمهوریخواه  در مجلس نمایندگان آمریکا بوده است، از منتقدان علنی «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا است و در جلسه شهادت مولر در مجلس نمایندگان آمریکا او را سوال پیچ کرد.

او همچنین یکی از اعضای گروه مدافعان ترامپ در جلسات محاکمه ترامپ در سنای آمریکا پس از استیضاح در مجلس نمایندگان بود که گویا دفاعیات او به مذاق ترامپ خوش نشسته است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا یک پست در سطح کابینه است که پس از حملات ۱۱ سپتامبر و به منظور هماهنگی بیشتر در مسائل اطلاعاتی تشکیل شد.

مدیر این نهاد، اختیاری برای دادن دستورات ندارد و این پست بیشتر در حوزه ایجاد هماهنگی و نظارت است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا، ریاست کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را دارد، برنامه اطلاعات ملی را مدیریت و نظارت می‌کند و به رییس جمهوری و کابینه او مشاوره می دهد و گزارش های روزانه را با کسب اطلاعاتی از همه سازمان هایی که رئیس جمهور بر آنها نظارت دارد، تهیه می کند.

راتکلیف در کمیته های اطلاعات، داخلی، قضایی و اخلاقیات مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت کرده اما به گفته «دیوید پرایس» مقام سابق اطلاعاتی آمریکا، رزومه راتکلیف قابل مقایسه با مدیران سابق اطلاعات ملی آمریکا  نیست که بیشتر عمر خود را در ارتش یا بخش خدمات خارجی فعالیت کرده بودند.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ آمریکا آمریکا آلمان آمریکا آمریکا آلمان هند آلمان آمریکا آمریکا روسیه آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا مدیریت اطلاعات ملی اطلاعات ملی آمریکا مجلس نمایندگان رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی