Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@01:52:25 GMT

ماجرای زندگی سرکرده سارقان کارتن خواب

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۳۶۸

ماجرای زندگی سرکرده سارقان کارتن خواب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، من دیگر امیدی به زندگی ندارم سال هاست که خانه و کاشانه ام ویران شده و من آواره و سرگردانم. جا و مکان مشخصی ندارم و به قول معروف کارتن خواب هستم. مواد مخدر زندگی مرا به نابودی کشاند به طوری که زندان برایم بهترین خانه و زندگی است و تاکنون ۱۸ بار طعم زندان را چشیده ام و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..


این‌ها بخشی از اظهارات مرد ۴۷ ساله‌ای است که به اتهام سرقت از منازل شهروندان و با تلاش نیرو‌های کلانتری شهرک ناجای مشهد دستگیر شده است. او که سرکردگی سارقان کارتن خواب را به عهده داشت پس از آن که به سوالات تخصصی افسر تجسس پاسخ داد و همدستانش را معرفی کرد، درباره سرگذشت تاسف بار خود نیز به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری ناجای مشهد گفت: در شهرستان شهریار به دنیا آمدم. پدر و مادرم به مواد مخدر اعتیاد داشتند و نمی‌توانستند مخارج زندگی ما را تامین کنند به همین دلیل من هم به مدرسه نرفتم واز همان دوران کودکی به همراه پدرم به کار بنایی مشغول شدم تا به هزینه‌های زندگی کمک کنم بزرگ‌تر که شدم به حرفه جوشکاری روی آوردم و روزگارم بهتر شد. ۱۲ سال در این حرفه کار کردم و سپس به خواستگاری دختری از اهالی درگز در استان خراسان رضوی رفتم و با او ازدواج کردم، اما بعد از آن گرفتار دوستان ناباب شدم و به مواد مخدر روی آوردم چرا که برخی از همکارانم برای انجام کار بیشتر و لذت جویی مرا نیز ترغیب به استفاده از مواد مخدر می‌کردند. خلاصه خیلی زود گرفتار مواد افیونی شدم و به مصرف کریستال روی آوردم. در حالی که صاحب یک دختر و پسر زیبا شده بودم تصمیم به ترک اعتیاد گرفتم و چندین بار در مراکز ترک اعتیاد بستری شدم، اما هیچ فایده‌ای نداشت چرا که بعد از ترک دوباره سراغ دوستان هم بساطی ام می‌رفتم و باز هم مصرف این ماده خانمان برانداز را شروع می‌کردم.

تلاش‌های خانواده ام نیز برای رهایی من از این منجلاب کثیف بی نتیجه بود تا این که پدر و مادرم به خاطر اختلاف بر سر هزینه‌های مواد مخدر از یکدیگر جدا شدند. در همین روز‌ها برادر دیگرم نیز که مانند من گرفتار مواد مخدر بود در یک سانحه رانندگی پایش را از دست داد و خانه نشین شد به همین دلیل مادرم از سر دلسوزی او را نزد خودش برد و اکنون در یک خانه اجاره‌ای در شهرستان شهریار کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. در حالی که مادرم به سختی هزینه‌های اعتیاد خودش را تامین می‌کند باید مخارج اعتیاد برادرم را نیز بپردازد. خلاصه روزگار من هم به جایی رسید که بیکار شدم و دیگر نمی‌توانستم کار کنم. از سوی دیگر خمار بودم و باید به هر طریقی هزینه‌های اعتیادم را تامین می‌کردم این بود که دست به سرقت زدم و برای اولین بار روانه زندان شدم. بعد از آزادی از زندان نتوانستم مسیر درست زندگی را پیدا کنم چرا که جوانی بی اراده بودم و در برابر وسوسه‌های دوستان معتادم طاقت مقاومت نداشتم به همین دلیل زندگی ام در مسیر نابودی قرار گرفت. هر بار که از زندان آزاد می‌شدم در کمتر از یک ماه باز هم به اتهام سرقت یا حمل مواد مخدر دوباره دستگیر و راهی زندان می‌شدم. در همین شرایط، خواهر معلولم که دچار بیماری سرطان شده بود جان سپرد و همسر و فرزندانم نیز مرا طرد کردند. همسرم که دیگر نمی‌توانست گرسنگی و بدبختی را تحمل کند دست فرزندانم را گرفت و به منزل پدرش رفت.

من هم آواره کوچه و خیابان شدم و به کارتن خوابی روی آوردم، اما باز هم برای تامین هزینه‌های سنگین اعتیادم مجبور بودم از ساختمان‌های نیمه ساز و منازل مردم سرقت کنم. در طول ۱۰ سال گذشته ۱۸ بار دستگیر و زندانی شدم، اما به محض آزادی از زندان دوباره کار‌های خلافم را ادامه می‌دادم. از زندان رفتن باکی نداشتم چرا که در آن جا بدون هیچ دغدغه‌ای روزگار می‌گذراندم این بود که کارتن خواب‌های دیگر دوست داشتند همراه من به منازل مردم دستبرد بزنند به خاطر این که من شیوه‌های سرقت را به خوبی یاد گرفته بودم. این بار نیز منزل مخروبه‌ای را برای استعمال مواد مخدر و شب خوابی پیدا کرده بودم و به همراه دو نفر دیگر از معتادان کارتن خواب اموال سرقتی را به همان منزل مخروبه انتقال می‌دادیم تا با فروش آن‌ها هزینه‌های اعتیادمان را تامین کنیم، ولی بعد از آن که ۹ بار در ساعات پایانی شب به یک منزل خالی از سکنه دستبرد زدیم ناگهان ماموران کلانتری شهرک ناجا بر سرم آوار شدند و مرا دستگیر کردند. این در حالی است که هیچ اطلاعی از خانواده ام ندارم و آن‌ها نیز تمایلی به دیدن من ندارند. اما‌ای کاش...
شایان ذکر است به دستور سرهنگ فرهاد حسین زاده (رئیس کلانتری شهرک ناجای مشهد) تلاش نیرو‌های تجسس برای دستگیری همدستان این سارق حرفه‌ای و کشف اموال سرقتی دیگر همچنان ادامه دارد.

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

منبع: حراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث سرقت اعتیاد کارتن خواب روی آوردم مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب!

 شاید تصور کنید خانه‌ی زنبورهای عسل در قلب صخره‌ها و روی شاخۀ درخت‌هاست، اما اکنون محققان دست‌کم یک گونه را یافته‌اند که حتی می‌تواند زیر آب زنده بماند. دانشمندان نشان داده‌اند که ملکه‌های زنبور عسل شرقی معمولی (یک گونه‌ی گسترده در شرق آمریکای شمالی) می‌توانند هنگام خواب زمستانی تا یک هفته زیر آب زنده بمانند. 

با توجه به اینکه ملکه‌های زنبور عسل برای خواب زمستانی در خاک فرو می‌روند، این پدیده می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا از سیل جان سالم به در ببرند. اولویت بعدی محققان، بررسی این بود که آیا این توانایی در سایر گونه‌های زنبور عسل وجود دارد یا خیر. 

به گزارش فرادید، دکتر سابرینا روندو از دانشگاه گوئلف کانادا می‌گوید: «ما می‌دانیم در حال حاضر حدود یک‌سوم از همه گونه‌های زنبور عسل در حال کاهش هستند، اما این کاهش در مورد زنبور عسل معمولی شرقی صدق نمی‌کند. ما مشتاق بودیم بدانیم آیا تحمل سیل می‌تواند در تاب‌آوری آن‌ها نقش داشته باشد یا خیر.» 

روندو و نویسنده همکارش، پروفسور نایجل رین، نخستین بار زمانی این کشف را کردند که طی یک حادثه در آزمایشگاه، آب وارد ظروفی شد که در آن‌ها، زنبورهای ملکه در خواب زمستانی نگهداری می‌شدند. روندو می‌گوید: «بعد از آن، کنجکاوی راه را برای انجام یک آزمایش کامل باز کرد، آزمایشی که بسیار تکرار شد.» 

دانشمندان در مقاله‌ای در مجله Biology Letters توضیح داده‌اند که چگونه ۱۴۳ ملکه زنبورعسل معمولی شرقی بدون جفت و در خواب زمستانی را گرفتند و هر کدام را در لوله پلاستیکی خود حاوی خاک سطحی مرطوب قرار دادند. سپس لوله‌ها با درپوش‌های سوراخ‌دار پوشاندند و به مدت یک هفته در یخچال تاریک نگهداری کردند. 

محققان پس از اطمینان از زنده بودن زنبورها، ۱۷ لوله را به عنوان گروه کنترل نگه داشتند و به ۱۲۶ لوله باقیمانده آب سرد اضافه کردند. در نیمی از این لوله‌ها به ملکه اجازه داده شد در بالای آب شناور شود، اما زنبورهای دیگر توسط یک شناور به زیر آب هل داده شدند. 

در هر دو آزمایش، یک‌سوم لوله‌ها هر کدام به مدت هشت ساعت، یک‌سوم به مدت ۲۴ ساعت و یک‌سوم به مدت هفت روز در این حالت باقی ماندند تا شرایط متفاوت سیل شبیه‌سازی شود. متعاقبا زنبورها به لوله‌های جدید منتقل شدند تا زنده ماندن آن‌ها زیر نظر گرفته شود. 

نتایج نشان داد میزان بقا صرف‌نظر از مدت زمان و شرایطی که ملکه‌ها در آن قرار داشتند مشابه بود؛ در واقع ۸۸ درصد از گروه کنترل و ۸۱ درصد از ملکه‌هایی که به مدت یک هفته در آب غوطه‌ور بودند، هشت هفته تاب آوردند. با این حال، ملکه‌های سنگین‌تر، شانس بقاء بیشتری داشتند. 

محققان می‌گویند با توجه به اینکه بیشتر حشرات در بزرگسالی زمستان گذرانی می‌کنند، از جمله بسیاری از سوسک‌های خاک‌زی و نمی‌توانند با غوطه‌ورشدن در آب کنار بیایند و برای زنده ماندن باید دشت‌های سیلابی را ترک کنند، یافته‌های اخیر عجیب است. 

روندو می‌گوید احتمالاً ملکه‌های دیگر گونه‌های زنبور عسل هم در برابر سیل مقاوم هستند، اما زنبورهای لانه‌ساز خاک‌زی از جمله برخی از گونه‌های زنبور عسل می‌توانند تحت تاثیر سیل قرار بگیرند چون لاروهای آن‌ها ممکن است زنده نمانند. 

در زمینه‌های تحقیقاتی آتی، بررسی مکانیسم‌های پشتیبان تاب‌آوری ملکه‌ها در برابر سیل و نیاز کم آن‌ها به اکسیژن در طول خواب زمستانی، جالب خواهد بود. 

پروفسور دِیو گولسون، کارشناس زنبور عسل از دانشگاه ساسکس می‌گوید علاقه‌مندان به زنبور عسل از مدت‌ها پیش حدس می‌زدند که افزایش باران زمستانی در بحبوحه بحران آب و هوایی می‌تواند بسیاری از ملکه‌های زنبور عسل را که زیر زمین به خواب زمستانی رفتند، غرق کند. 

«به طرز شگفت‌انگیزی، تحقیق جدید نشان داد که ملکه‌های زنبور عسل در خواب زمستانی، تا یک هفته زیر آب زنده می‌مانند. این فقط یکی از جنبه‌های ناچیز تغییرات آب و هوایی است که نیازی به نگران شدن درباره آن نداریم.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب!
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • ماجرای سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش
  • کشف 3 تن مواد مخدر در یک ماه گذشته
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان