Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@05:49:38 GMT

آموزش دانش آموزان تعطیل نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۴۷۱

آموزش دانش آموزان تعطیل نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، برای همین مسئولان آموزش و پرورش تصمیم گرفتند با کمک رسانه ملی و فضای مجازی آموزش دانش‌آموزان را پیگیری کنند. یعنی اگر دانش‌آموزی به مدرسه نیاید؛ از خانه و از طریق شبکه آموزش درس‌ها را یاد بگیرند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در صفحه توئیترش نوشت: «ملت هوشیار ایران در گذر از گردنه‌های سخت آموخته چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست.در اجرای دستور رئیس جمهوری با برنامه‌ریزی انجام گرفته دانش‌آموزان با هدایت معلمان دروس را از طریق رسانه ملی و فضای مجازی پیگیری می کنند.» این نوشته‌های وزیر آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان فقط یک معنا دارد و آن این است که آموزش تعطیل نمی‌شود. 

بر این اساس مسئولان آموزشی کشور تفاهمنامه‌ای را با سازمان صداوسیما امضا کرده‌اند که طبق آن شبکه آموزش در چهار بازه زمانی در روز به میزان 10 جلسه 20 دقیقه‌ای دروس را آموزش دهد. این آموزش‌ها از امروزصبح آغاز می‌شود و تمرکز بیشترآن روی دانش‌آموزان پایه دوازدهم است که امسال امتحان نهایی دارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این باره  می‌گوید: درس‌های دانش‌آموزان در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بیش از 250 عنوان درسی است و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش 203 عنوان تحصیلی داریم. بنابراین امکان آموزش تمام این درس‌ها از طریق صدا‌وسیما وجود ندارد و ما درس‌هایی که انتخاب کرده‌ایم تدریس می‌شود . برای این منظور برجسته‌ترین معلمان را انتخاب کردیم و به شبکه آموزش می‌فرستیم تا آنها 20 تا 25 دقیقه آموزش را به‌صورت زنده داشته باشند.

هدف ما از این نوع آموزش این است که ارتباط دانش‌آموزان با یادگیری حفظ شود و دانش‌آموزان در فضای آموزشی قرار بگیرند. البته در این روش خانواده ها هم باید به کمک آموزش و پرورش بیایند. علیرضا کمره‌ای با اشاره به اینکه تمام پایه‌های تحصیلی در شبکه آموزش تدریس می‌شود، می‌افزاید: تمام درس‌ها در تمام پایه‌ها آموزش داده می‌شود اما برخی مقاطع مثل ابتدایی و پایه دوازدهم برای ما در اولویت هستند. در دوره ابتدایی تمرکز ما روی همه دروس است و دانش‌آموزان دروس پایه را یاد می‌گیرند همچنین دانش‌آموزان پایه دوازدهم هم امتحان نهایی دارند و آنها در اولویت برنامه‌های ما هستند. در پایه‌های نهم، دهم و یازدهم چون فرصت یادگیری در مقاطع بعدی وجود دارد حساسیت زیادی نداریم.

او همچنین درباره دسترسی دانش‌آموزان به شبکه آموزش می‌گوید: خوشبختانه همه دانش‌آموزان کشور به شبکه آموزش دسترسی دارند و با بررسی که انجام شده بیش از 92 تا 97 درصد دانش‌آموزان به شبکه آموزش دسترسی دارند. البته ما از طریق شبکه های اجتماعی هم درس ها را آموزش می‌دهیم. در جلسه‌ای که روز شنبه با معاونان وزیر داریم می‌خواهیم موضوع آموزش در شبکه‌های اجتماعی را بیشتر بررسی کنیم تا دانش‌آموزان مناطق محروم هم به آموزش غیرحضوری ما دسترسی داشته باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تعطیلی مدارس دانش آموزان فضای مجازی مردم ایران کرونا شبکه آموزش آموزش و پرورش دانش آموزان درس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان