Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@10:57:25 GMT

تعداد مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۴۹۰

تعداد مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار نفر رسید

اسکای نیوز، وزارت بهداشت چین که روزانه آمار جدیدی را درباره تعداد تلفات ویروس کرونا منتشر می‌کند، از افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس به ۸۰ هزار نفر خبر داد

وزارتخانه مزبور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق آمار، تعداد مبتلایان به کرونا تا پایان روز جمعه به ۸۰ هزار نفر و ۳۹ هزار و ۲ نفر آن‌ها بهبود یافته و تعداد فوتی‌ها به ۲۸۳۵ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه بیانیه آمده است: در روز جمعه، ۴۲۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۴۷ نفر فوت شدند.

به جزء چین، در ۵۷ کشور دیگر جهان این ویروس شناسایی شده است و اکنون شمار مبتلایان به این ویروس از سطح جهان از مرز ۸۳ هزار نفر گذشت. پس از چین، کره جنوبی بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان را دارد.

از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی نیز روز جمعه سطح خطر شیوع بیماری کرونا را از «بالا» به «بسیار بالا» تغییر داد.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.   منبع:تسنیم،فارس  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر کرونا چین آمار مبتلایان به کرونا قربانیان کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد