Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند از طرق مختلف از جمله اعمال تهدید علیه جمهوری اسلامی به نوعی بازدارندگی برای خود ایجاد کنند. شعیب بهمن، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه مسئولیت هر گونه اقدام شبه نظامیان در عراق به عهده جمهوری اسلامی است، گفت: اتفاقی که در عین الاسد افتاد و پاسخ ایران در خصوص ترور سردار سلیمانی اگرچه برای طرف ایرانی التیام بخش نیست، اما برای طرف آمریکایی بسیار دردناک بود، چون اساسی هیمنه و قدرت آمریکا در منطقه و جهان را زیرسوال برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پیش از این آمریکایی‌ها مدعی بودند که اگر به نیرو‌ها یا پایگاه‌های نظامی آن‌ها در هر جای جهان کوچکترین آسیبی وارد شود واکنش سختی در قبال آن نشان خواهند داد این در حالی است که آنچه عملا و در میدان رخ داد این بود که آمریکا هیچ واکنشی در قبال پاسخ موشکی ایران نشان نداد و این موضوع برای آمریکایی‌ها و وجهه‌ای که در افکار عمومی و در غرب آسیا از آمریکا ساخته بودند را خراب کرد.

بهمن اضافه کرد: در چنین شرایطی اگر آمریکا مجددا بخواهد مورد حمله قرار بگیرد آن هم نه از طرف یک کشور بلکه از طرف گروه‌ها و جریانات داخل کشور‌های منطقه قطعا چنین آسیب پذیری برای آن‌ها ولو هر چه کوچک باشد دردناک‌تر خواهد بود، چون عملا این بار یک کشور نیست که هیمنه پوشالی آمریکا را زیر سوال می‌برد و این گروه‌های مقاومت هستند که این کار را انجام می‌دهند و نتیجه این اتفاق هرچه باشد به مذاق آمریکایی‌ها خوش نخواهد آمد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: از این منظر آمریکایی‌ها سعی می‌کنند از طرق مختلف از جمله اعمال تهدید علیه جمهوری اسلامی به نوعی بازدارندگی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا بعد از پاسخ موشکی ایران تصور می‌کند بازدارندگی بین دو طرف از بین رفته است، یادآور شد: اساسا نباید فراموش کرد ضربه‌ای که ایران در حمله به پایگاه نظامی عین الاسد به آمریکا زد پس از پایان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است و لذا در چنین شرایطی گروه‌های مقاومت به دلیل انتقام خون شهدا و هم به دلیل پیگیری راهبرد خروج آمریکا از منطقه قطعا دیر یا زود ضرباتی به آمریکایی‌ها وارد خواهند کرد.

بهمن در پایان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی آمریکا به دنبال آن است که با تهدید و ترعیب از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کند، اما در نهایت به نظر می‌رسد این اتفاق در دستور کار نیرو‌های مقاومت قرار دارد و اجتناب پذیر نیست، اما زمان آن بستگی به برآورد گروه‌های مقاومت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهمن آمریکا عین الاسد آمریکایی ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به عین الاسد

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • ضرورت برقراری موازنه قدرت
  • حمله تنبیهی ایران، برتری قدرت بازدارندگی محور مقاومت را ثابت کرد
  • سرگیجه آمریکایی در گرد باد قدرت ایرانی