Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@19:17:12 GMT

کاهش ساعت کاری ادارات در برخی شهرها و استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۵۳۶

کاهش ساعت کاری ادارات در برخی شهرها و استان‌ها

کاهش ساعت کاری ادارات دولتی استان یزد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، طبق اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری و رعایت بیشتر اصول پیشگیرانه، ساعت پایانی فعالیت روزانه ادارات، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی استان، به استثنای بانکها، دستگاه‌های خدماتی و مراکز بهداشتی و درمانی از شنبه دهم اسفندماه به مدت یک هفته ساعت ۱۲ تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش ساعت کاری ادارات دولتی استان یزد

همه ادارات استان یزد موظفند در این مدت، شرایط لازم برای دورکاری یا کاهش بیشتر ساعات کاری کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای را فراهم آورند.

همچنین به منظور تسهیل امور و کاهش تردد شهروندان به ادارت و نهادها، مدیران موظفند زمینه رسیدگی به امور ارباب رجوع به صورت غیر حضوری و یا تلفنی را بیش از پیش فراهم آورند.

کم شدن ساعات کاری ادارات آذربایجان‌غربی

ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی آذربایجان‌غربی از ، شنبه تا دوشنبه، ۱۲ اسفند به پنج ساعت در روز کاهش یافت.

روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی مبارزه با کرونا و تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، ساعات کار ادارات ستادی و اجرایی شامل واحدهای اداری دستگاه‌های اجرایی، موسسات آموزش عالی و کادر اداری شهرداری‌ها از ، شنبه تا دوشنبه به مدت سه روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهدبود.کم شدن ساعات کاری ادارات آذربایجان‌غربی

همچنین در این مدت مدارس، مهدهای کودک و مراکز آموزشی سطح استان طی این سه روز به طور کامل تعطیل اعلام شده‌است.

کاهش ۲ ساعته فعالیت ادارات خراسان شمالی

به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از تهدید سلامت مردم، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی خراسان شمالی از روز شنبه، دهم اسفندماه، ۲ ساعت کاهش می‌یابد.

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی جمعه‌شب اعلام کرد: بر اساس تصمیم کارگروه ویژه کنترل و مراقبت کرونا، با هدف حفظ سلامت شهروندان و کارکنان ادارات، از فردا - شنبه- تا اطلاع بعدی، کارکنان اداری از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۳۰ در محل کار خود حضور خواهند یافت.

این کاهش ساعات کاری، به جز دستگاه های خدمات رسان، شامل همه ادارات می شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خراسان شمالی از نظر آلودگی به ویروس کرونا، همچنان جزو استان های پاک محسوب می شود و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام می کنند که تاکنون هیچ مورد مثبتی از این ویروس در استان مشاهده نشده است.

بنا به اعلام وزیر بهداشت، کشور در هفته پیش رو و روزهای آینده، شرایط سختی را در پیش خواهد داشت که انتظار می رود مردم با هوشیاری، همکاری بیشتری را داشته باشند.

 شروع کار ادارات با دو ساعت تاخیر در آبادان

ادارات آبادان ساعت ۱۰ صبح کار خود را آغاز می کنند.

با دستور استاندار خوزستان: ساعات کار ادارات در این هفته‌ ده صبح اعلام شد.
استاندار خوزستان گفت: به منظور جلوگیری از انتقال ویرورس کرونا ساعات اداری در خوزستان از ۱۰صبح آغاز می شود.

غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کاهش ساعت فعلا برای هفته جاری اعمال می شود و اگر نیاز به اصلاح داشت بعد از بررسی های علمی با اساتید دانشگاه تصمیم بعدی اعلام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا سرمادوست است و در سرما فعالیت بیشتری دارد و در دمای بالا فعالیتش به میزان قابل توجهی کم می شود تصمیم بر این شد که ساعت کاری ادارات در صبح دو ساعت کاهش یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آیت الله خسروشاهی پنومونی پناهندگان سوری ادلب معصومه ابتکار ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا پیشگیری کاهش ساعت ادارات کروناویروس کرونا در ایران آیت الله خسروشاهی پنومونی پناهندگان سوری ادلب معصومه ابتکار ساعت کاری ادارات آذربایجان غربی خراسان شمالی کار ادارات ساعات کاری ساعات کار کاهش ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیح این مقام دولتی را بخوانید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یزدان پناه در گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به اظهارات اخیر برخی مدیران وزارت نیرو درباره تغییر ساعت ادارات برای کنترل مصرف برق گفت: این موضوع ابتدا باید توسط هیات دولت تصویب شود و سپس توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته اظهارات مدیران وزارت نیرو برمبنای همان مصوبه سال قبل بود اما ممکن است امسال تغییراتی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی صنعت برق ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۳ اعلام کرد، ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد سال جاری تغییر می‌کند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که بر اساس آن ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند.

بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به‌منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر تغییر یافت که این اقدام کاهش ۸۵۰ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشت.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897707

دیگر خبرها

  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ بانک‌ها مشخص شد / مصوبه کاهش ساعت اداری شامل چه افرادی نمی‌شود؟
  • ساعات کاری ادارات تغییر می کند
  • ساعت کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیح این مقام دولتی را بخوانید
  • چرایی تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • تغییر ساعات کاری تابستانه فعلا منتفی شد
  • ماجرای تغییر ساعات کاری از خرداد منتفی شد؟
  • تغییر ساعات کاری تائید نشده تکذیب شد
  • تغییر ساعات کاری ادارات در فصل گرما مشروط به تصویب هیأت وزیران است
  • تغییر ساعات کاری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور فعلا منتفی شد