Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:31:19 GMT

سایه کرونا بر سر فرهنگ و هنر خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۵۵۲

سایه کرونا بر سر فرهنگ و هنر خراسان رضوی

در شرایطی که بارقه امیدی بین هنرمندان و هنردوستان برای بهره‌گیری از فرصت روزهای پایانی سال و رونق کسب و کار به وجود آمده بود، ویروس کرونا چون بادی، چراغ سوزان فرهنگ و هنر را در این خطه از کشور کم فروغ کرد.

برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا طبق اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری و سینمایی به مدت یک هفته تعطیل و درگاه سینماها و سالنهای تئاتر و حتی گالریها به روی هنردوستان بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت حتی مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی – هنری "خاتون خورشید" که قرار بود یکشنبه چهارم اسفندماه برگزار شود نیز لغو شد و برگزاری آن به زمان دیگری موکول گردید.

زمان برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که قرار بود هفته گذشته به میزبانی مشهد با حضور قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی برگزار شود، طبق اطلاعیه بنیاد مسابقات قرآن کریم به بعد از ماه رمضان در سال آینده انتقال یافت.

ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان و مراسم اعتکاف رجبیه در مسجد گوهرشاد آستان قدس رضوی و سایر مساجد خراسان رضوی از دیگر رویدادهای فرهنگی بود که برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

از آنجا که تعطیلی ناشی از کرونا و تداوم آن باعث نگرانی بسیاری از هنرمندان خراسانی به ویژه اهالی سینما شده است، رییس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طبق اعلام وزارتخانه، زیان ناشی از تعطیلی سالن‌های سینما به خاطر پیشگیری از کرونا جبران می‌شود.

سید حجت طباطبایی افزود: شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی توافق کردند که در روزهای آتی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جبران زیان ناشی از تعطیلی نمایش فیلم در سینما با ایجاد اکران ویژه فیلم‌ها یا افزایش مدت اکران آنها داشته باشند.

با این حال هفته گذشته برخی از رویدادهای فرهنگی در مشهد برگزار شد چنانکه دانشجویان رشته تئاتر و سینمای مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک خراسان رضوی، نمایش‌های نخستین جشنواره تئاتر تک نفره "مونوراز" استان را به روی صحنه بردند.

وزارت علوم مانع برگزاری این جشنواره نشد و دانشجویان از پنجم تا هفتم اسفند، ۱۴ اثر شامل ۱۲ اثر انتخابی و ۲ اثر به عنوان مهمان را در تالار فردوسی مجتمع جهاد دانشگاهی خراسان رضوی روی صحنه بردند.

هفته گذشته تصویربرداری فیلم کوتاه تلویزیونی "روایت آمرلی" به کارگردانی "امیر بشیری" و "سجاد انتظاری" به همت موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی در موزه زنده زیارت مشهد هم آغاز شد.

این اثر پس از اتمام مراحل ضبط، تدوین، صداگذاری به مدت ۲۰ دقیقه از شبکه ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه جدیدی بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیرالزامی، تعطیلی تمام برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور به مدت یک هفته دیگر و تا ۱۶ اسفند ماه را  تمدید کرد.

براساس این اطلاعیه نحوه ادامه برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی پس از این تاریخ مطابق شیوه‌نامه‌ای خواهد بود که با همکاری و پیشنهاد صنوف تخصصی تهیه و اطلاع رسانی می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد گوهرشاد آستان قدس رضوی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد گوهرشاد آستان قدس رضوی ویروس کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد گوهرشاد آستان قدس رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی

دریافت 54 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6087054

دیگر خبرها

  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است