Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی تحولات ادلب برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در جریان این نشست، هر یک از نمایندگان کشورهای عضو درباره اوضاع شمال سوریه اظهارنظر کردند.

معاون نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل ضمن متهم کردن روسیه و سوریه به انجام حملات هوایی در ادلب، اعلام کرد که باید جلوی حملات کنونی در این منطقه گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که ترکیه حق دارد به حملات علیه مواضع خود در ادلب پاسخ دهد و حمایت واشنگتن از ترکیه ادامه خواهد داشت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با هدف حمایت از تکفیریها افزود: ما خواستار برقراری آتش بس پایدار و فوری در شمال سوریه هستیم. حمله ادلب باید آخرین میخی باشد که به تابوت نشست آستانه کوبیده می‌شود.

نماینده فرانسه در شورای امنیت نیز در سخنانی مدعی شد زمان آن فرا رسیده که جلوی حملات ارتش سوریه با حمایت روسیه در ادلب گرفته شود. بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

نماینده دائم آلمان در سازمان ملل گفت: دولت سوریه و روسیه باید به منظور توقف درگیری‌ها در شمال سوریه به آتش بس برگردند.وی تصریح کرد: ما از روسیه می‌خواهیم که درباره اوضاع ادلب، گفت‌وگو با ترکیه را آغاز کنند.

گفتنی است، اظهارنظرهای مقامات آمریکایی و غربی علیه سوریه و روسیه به دلیل نبرد با تکفیریها در ادلب درحالی است که آنها طی روزهای گذشته نیز به دلیل وارد شدن ضربات مهلک بر پیکره تکفیریها، انتقادات شدیدی را علیه دمشق و مسکو مطرح کرده بودند.

کد خبر 4865436

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ادلب شورای امنیت سازمان ملل ویروس کرونا سوریه ایالات متحده آمریکا ادلب ترکیه رژیم صهیونیستی ایران روسیه عراق فلسطین دونالد ترامپ عربستان سعودی افغانستان ارتش سوریه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند.

به گزارش مشرق، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است