Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته طبق ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی فعالیت های هنری و سینمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا تا پایان روز جمعه تعطیل و در روز گذشته نیز به مدت یک هفته دیگر تمدید شد و این اعلام شامل اجرای تئاترها در سطح شهر نیز می شد اما ۷ روز تعطیلی آسیب های فراوانی را برای تماشاخانه های خصوصی رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تئاتر که در هر شرایطی نخستین عرصه ای است که به سرعت تعطیل می شود این روزها حال خوبی را تجربه نمی کند زیرا بعد از قطعی یک هفته ای اینترنت در آبان‌ماه و سوگواری برای سردار شهید قاسم سلیمانی و حادثه سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی حالا نوبت به یک هفته تعطیلی برای شیوع ویروس جدیدی با نام کرونا رسیده است که موجب شده نه تنها تماشاخانه های خصوصی فعالیتی نداشته باشند بلکه بعد از بازگشایی مجدد تماشاگران کمتری در سالن ها حضور پیدا کنند.

داود نامور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسه مدیرکل هنرهای نمایشی با مدیران تماشاخانه های خصوصی اظهار داشت: شهرام کرمی قول مساعد برای حمایت به ما داده اما باید شرایط تماشاخانه های خصوصی سنجیده شود و مدیران می دانند که وضعیت اقتصادیشان در چه مرحله ای است تا بتوانند جبران کنند.

از مهرماه سال جاری جمعا حدود سه ماه تعطیلی داشته ایم که بهانه های مختلفی داشت و حال در نزدیکی به ایام عید ویروس کرونا تاکنون هفت روز ما را به تعطیلی کشاند.

نامور تاکید کرد: تماشاخانه نوفل‌لوشاتو به عنوان یک سالن خصوصی در مرحله اعلام ورشکستگی است و تنها چند روز باقی مانده تا سال جدید را می توانیم پشت سر بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه تمام ضرر و آسیب های تعطیلی های دولتی را از جیب خود باید بدهیم تصریح کرد: تماشاخانه های خصوصی باری از دوش دولت بر می دارند تنها در تماشاخانه نوفل‌لو شاتو در سال جاری هفتاد نمایش به صحنه رفته است که اگر نبود، دولت نمی توانست از عهده مسئولیت هنرمندان و جوانان بر آید با این وجود دولت هیچگونه حمایتی را از این بخش خصوصی ندارد.

مدیر تماشاخانه نوفل لوشاتو با بیان اینکه تعطیلی برای ویروس کرونا تا حدی که دور از شایعات باشد قابل پذیرش است خاطرنشان کرد: بارها در جلسات مختلف با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح کردیم که تعطیلی کلی برای ایام عزاداری درست نیست؛ بهتر است در این روزها تئاتر کمدی و موزیکال به صحنه نروند یا بعد از اذان فعالیت داشته باشند، اما نباید به طور کلی تماشاخانه ها را تعطیل کرد چون کمکی به هنرهای نمایشی نمی کند اما تاکنون دستورالعملی برای تصحیح این اوضاع به ما ابلاغ نشده است.

نامور با اشاره به اینکه در طول سال ۱۲۰ روز تعطیلی قطعی برای تماشاخانه ها و گروه های نمایشی داریم اظهار داشت: این عدد یک سوم روزهای سال را شامل می شود و کسی نیست که حمایتی برای تماشاخانه های خصوصی داشته باشد حتی برنامه ریزی دقیقی هم نمی توانیم داشته باشیم اما دولت باید عملکردی داشته باشد که تئاتر بتواند سر پا باقی بماند.

مدیر تماشاخانه نوفل‌لوشاتو با بیان اینکه توان این همه استرس، ضرر مالی و بدقولی را ندارم تصریح کرد: من تا پایان سال از مدیریت استعفا می کنم و این ورشکستگی برعهده دولت است که حمایتی نمی کند.

وی افزود: در پاسخ شنیده ایم که مشکلات مالی تماشاخانه های خصوصی بر عهده خود آنها است اگر ما عهده دار کار خود هستیم پس باید اجازه فعالیت در روزهای عزاداری را هم داشته باشیم تا از این وضعیت نیمه خصوصی بدون حمایت مالی خارج شویم.

نامور با اشاره اینکه اجازه بلیت فروشی و آغاز فعالیت برای هفته آینده را داریم خاطرنشان کرد: در این صورت هم آسیب و ضرر فراوانی را متحمل می شویم زیرا به دلیل فضای حاکم، گروه های نمایشی هم جرات حضور در تماشاخانه را ندارند چه برسد به تماشاگران.

وی اظهار داشت: ما امکانات بهداشتی را برای حاضران در تماشاخانه فراهم می کنیم زیرا حضور هنرمندان و مردم نعمت است و سلامت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است اما دولت هم باید به بخش خصوصی احترام بذارد و اینگونه ما را دست تنها به حال خود رها نکند.

اطلاع رسانی اداره کل هنرهای نمایشی غیرحرفه ای است

مدیر تماشاخانه نوفل‌لوشاتو با بیان اینکه انتقادی دیگر از اداره کل هنرهای نمایشی نحوه اطلاع رسانی است اظهار داشت: پایه اصلی تئاتر کشور این نهاد دولتی است در حالی که در بخش اطلاع رسانی تا حدی ضعیف و غیر حرفه ای عمل می کند.

در مسئله تعطیلی به دلیل کرونا مدیران تماشاخانه ها نه از طرف اداره کل هنرهای نمایشی بلکه با تماس گروه های نمایشی در خصوص بسته شدن سایت بلیت فروشی متوجه آن شده اند.

نامور خاطرنشان کرد: به جای هرگونه تماس یا ابلاغی از سوی این نهاد سایت های بلیت فروشی و خبری اطلاعات در این زمینه را به ما دادند. پیش از این نیز در پی اتفاقات قطعی اینترنت در آبان ماه گذشته بلیت فروشی نمایش ها با مشکلات فراوانی مواجه شد و تماشاخانه های خصوصی و گروه اجرایی ضررهایی را متحمل شدند.

از شامگاه شنبه سوم اسفندماه با وجود بلیت فروشی های صورت گرفته سینما، تئاتر و کنسرت های موسیقی، تعطیل شدند اما عرصه هنرهای نمایشی به دلیل شرایط حاکم اقتصادی بر تماشاخانه های خصوصی و پویا بودن اجرای نمایش ها بیش از سایر حوزه های فرهنگی و هنری ضررهایی را متحمل خواهد شد.

بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

این بیماری اگرچه واکسن و درمان خاصی ندارد؛ قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این کرونا جلوگیری کرد؛ مردم باید از تردد و تماس‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌ را کنار بگذارند. همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند، به سرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان انجام دهند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تئاتر خصوصی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تئاتر خصوصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تئاتر خصوصی تماشاخانه نوفل لوشاتو تماشاخانه های خصوصی هنرهای نمایشی تماشاخانه ها ویروس کرونا بلیت فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟

 

به گزارش تابناک، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه دولت در زمینه تعطیل پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: نظر دولت در این زمینه مشخص است و به غیر از جمعه به تعطیلی یک روز دیگر به انتخاب دولت تاکید دارد. مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هم تعطیل است و برخی استان‌ها هم مانند تهران پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند. دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک است.

چند روز پیش مهدی یزدان پناه معاون سازمان امور استخدامی به شایعات درباره فعالیت بانک‌ها در روزهای پنج‌شنبه پایان داد و صراحتاً اعلام کرد: حتی با کاهش ساعات کاری ادارات، بانک‌ها پنج‌شنبه ها باز هستند و تعطیلی مشمول این بخش نمی شود.

دیگر خبرها

  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • تعطیلی پنج‌شنبه قطعی شد؟
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم