Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@10:36:39 GMT

پرداخت 90 میلیون تومان یارانه نقدی به هرمزنشینان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۶۱۰

پرداخت 90 میلیون تومان یارانه نقدی به هرمزنشینان

مدیر کمیته امداد جزیره هرمز گفت: 90 میلیون تومان یارانه نقدی به خانوارهای تحت حمایت این نهاد به‌مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در جزیره شهیدپرور هرمز پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، حسین فخاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد حمایتی بوده و به تدبیر امام راحل(ره) و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تأسیس شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌های امدادگران و کمک‌هایی که خیرین در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش انجام داده‌اند، اقدامات مطلوبی در راستای بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمز عنوان کرد: طی 9 ماهه سال جاری 680 میلیون ریال در سرفصل‌های مختلف به خانواده‌های تحت پوشش  این نهاد پرداخت شد.

فخاری گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دو گروه در قالب طرح شهید رجایی و مددجویی هستند که علاوه بر سایر خدمات، ماهیانه مبلغی به‌عنوان کمک‌معیشت یا مستمری به‌حساب آنها واریز می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت یارانه کمک‌معیشتی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد گفت: به‌مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر مبلغ 90 میلیون تومان کمک نقدی به خانوارهای تحت حمایت این نهاد در جزیره شهیدپرور هرمز پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) جزیره هرمز افزود: فرصت‌های شغلی ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای طرح‌های صیادی، صنایع‌ دستی و مشاغل خدماتی برای مددجویان اشاره کرد.

فخاری در ادامه عنوان داشت: در جهت اشتغال‌زایی و ایجاد بیش از 39 فرصت شغلی در هشت‌ماهه امسال مبلغ یک میلیارد و 225 میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده است.

وی در پایان یادآور شد: کمیته امداد در طول اجرای طرح‌های اشتغال‌ با نظارت دقیق، تلاش می‌کند تا هیچ‌گونه انحرافی در مسیر خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت صورت نگیرد و این نهاد تنها به نظارت بر طرح‌ها اکتفا نکرده و با ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم در صدد است تا کسب‌وکار خانواده‌های تحت حمایت را تقویت نماید.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد یارانه نقدی امام خمینی جزیره هرمز خانواده های تحت خانوارهای تحت تحت حمایت تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته

به گزارش جام جم/مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره در استان جذب و بین بیماران صعب‌العلاج و سرطانی، ایتام و دیگر نیازمندان استان توزیع شده است.

عباس روشن، با قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر در توجه به حل مشکلات مددجویان و نیازمندان جامعه اظهار داشت: مردم خیرخواه و نیکوکار استان بوشهر در عرصه رسیدگی به افراد مستضعف و نیازمند جامعه خدمات قابل توجهی در بخش‌های مختلف نقدی، کالایی، ساخت و تعمیر مسکن و تأمین تجهیزات مختلف دارند که درخور تحسین است.

وی از وصول 138.5 میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار استان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان وصول زکات، 40 میلیارد تومان زکات فطره و 98.5 میلیارد زکات واجب و مستحب و 24 درصد آن مربوط به کمیته امداد استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر به پرداخت زکات فطره به این نهاد خبر داد و اضافه کرد: سهم امداد از وصول زکات فطریه سال گذشته معادل 800 میلیون بود که امسال افزایش قابل توجهی یافت.

در وصول زکات فطره سال جاری تاکنون، مبلغ یک میلیارد و 254 میلیون به‌صورت نقد و کالا جذب توسط پایگاه‌های کمیته امداد استان بوشهر جذب و بین نیازمندان از جمله بیماران صعب‌العلاج و سرطانی، ایتام و نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 530 پایگاه به‌صورت ثابت و سیار در جذب زکات فطریه در استان بوشهر توسط کمیته امداد استان بوشهر راه‌اندازی شد گفت: همچنین نحوه پرداخت سرفصل فطریه عام، سادات و کفاره در اختیار مردم قرار گرفت و از طرفی با همکاری مدارس استان بوشهر 60 هزار پاکت جذب زکات فطریه بین دانش‌آموزان استان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه پاکت پرداخت زکات فطره در این هفته جمع‌آوری می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود افزون بر 18 میلیارد ریال زکات فطریه تحویل کمیته امداد امام(ره) شود.

در دبیرخانه شورای زکات استان بوشهر پیش‌بینی شده است که مبلغ 45 میلیارد تومان زکات فطریه توسط مردم مؤمن و نیکوکار استان به نیازمندان پرداخت شود.

وی بیان کرد: بر اساس آمار اعلام شده توسط شوراهای زکات، دهیاران، بانیان مساجد و سایر مؤسسات و خیریه‌ها در سطح استان تاکنون افزون بر 42 میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات توسط مردم به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ضمن تقدیر از خیریه‌ها، مؤسسات شوراهای زکات، بانیان مساجد، روحانیون و نانوایی‌های فعال در جذب زکات فطریه و کفارات گفت: آمار نهایی وصول زکات فطریه متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

روشن، با بیان اینکه پایانه پرداخت زکات فطره نانوایی‌های استان تا پایان هفته جاری فعال است، گفت: کسانی که تاکنون موفق به پرداخت زکات فطریه خود نشده‌اند می‌توانند، از طریق کد دستوری #5*077*8877*، شماره کارت‌های مجازی و یا با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام(ره) زکات فطریه و کفاره خود پرداخت کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • بیش از ۲۵۰۰ زمین در استان بوشهر آماده واگذاری به مددجویان است
  • رئیسی: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته