Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:42:20 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۸۲۶

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

هرمزگان در هفته گذشته (سوم تا دهم اسفندماه) شاهد رخدادهای مختلفی در حوزه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی ، اقتصادی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

سیاسی

با پایان رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفندماه، از نخستین دقایق بامداد سوم اسفندماه (شنبه گذشته) کار شمارش آرا در هرمزگان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پایان یافتن شمارش آرا، در حوزه انتخابیه مرکزی (بندرعباس، قشم، خمیر، وموسی و حاجی آباد) از مجموع ۲۹۲ هزار و ۲۹۰ رای ماخوذه صحیح احمد مرادی با ۱۶۷ هزار و ۸۴ رأی، محمد آشوری تازیانی با ۹۳ هزار و ۸۴۲ رای و منصور آرامی با ۸۷ هزار و ۸۷۰ رای به عنوان نمایندگان منتخب مردم در حوزه مرکزی استان برگزیده شدند.

در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان (بندرلنگه، بستک ، پارسیان و کیش) احمد جباری با کسب ۳۰ هزار و ۷۰۲ رای از ۸۸ هزار و ۳۵۵ آرای ماخوذه در این حوزه حائز بیشترین رأی های مردم شد.

در حوزه انتخابیه شرق استان (میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد)، حسین رییسی با کسب ۱۰۳ هزار و ۴۷۰ رأی از مجموع ۲۳۵ هزار و ۲۲ رأی اخذ شده، به عنوان نماینده منتخب مردم شرق استان انتخاب شد.

دفتر نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان پنجشنبه گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد: نماز جمعه این هفته شهر بندرعباس بدلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده است.

بر اساس این اطلاعیه، پس از هماهنگی و مشورت با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حفظ سلامتی نمازگزاران، نماز جمعه این هفته در بندرعباس و دیگر مناطق هرمزگان برگزار نمی شود.

بهداشت و درمان

یکی از مهمترین مسایل هفته گذشته در اقصی نقاط کشور از جمله هرمزگان شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن بود که موجی از ترس و نگرانی را برای همه به ارمغان آورد.

طبق آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شامگاه جمعه نهم اسفندماه، ۱۸۸ بیمار تنفسی در این استان بستری شدند که از این شمار ۵۲ نفر مشکوک به کرونا هستند.

دو مورد مثبت کرونا در هرمزگان شناسایی شده که حال هر دو نفر آنها رو به بهبود است.

به منظور تسریع در تشخیص بیماران مبتلا به کرونا، آزمایشگاه ویژه ای برای این منظور در بندرعباس راه اندازی و بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی جهت قرنطینه بیماران مشخص شد.

شهرداری مناطق مختلف هرمزگان از  جمله بندرعباس به دنبال شیوع ویروس کرونا اقدام به ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری، ایستگاه های راه آهن، شناورهای مسافری، مراکز تجاری و دیگر بخش ها کردند.

در هفته گذشته همچون بسیاری دیگر از نقاط کشورمان، ماسک و مواد ضدعفونی در هرمزگان نایاب شد که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قول مساعد دادند در هفته پیش رو این کمبودها برطرف شود.

استاندار هرمزگان گفت: هشت تیم کنترل و غربالگری برای پیشگیری از بیماری کرونا با تجهیزات مناسب در مبادی ورودی استان مستقر شده و از مسافران تست می گیرند.

فریدون همتی شامگاه جمعه گذشته در پنجمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: تیم‌ها غربالگری در ورودی‌های اصلی هرمزگان، بنادر، فرودگاه‌ها و راه آهن با انجام بررسی اولیه، افراد مشکوک به ویروس کرونا را بعد از شناسایی به مدت ۱۴ روز قرنطینه می کنند و یا باید به استان‌های خود بازگردند.

اقتصادی

سه هزار هکتار زمین به صورت اقساط آماده واگذاری به علاقمندان به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است.

 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس روز یکشنبه گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۰درصد از مبلغ زمین  به صورت  پیش پرداخت و ۷۰درصد باقی مانده آن نیز طی زمان اجرای پروژه ویا بعد از بهره برداری وتولید دریافت می شود.

 حسن خلج طهرانی استفاده از معافیت های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه  مورد نظر و همچنین معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای شرکتهای فعال از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده (مصوب قانونی) از سوی این منطقه برای سرمایه گذاران نام برد.

کالاهای اساسی واستراتژیک مورد نیاز مردم هرمزگان برای ایام پایانی سال و شب عید به حد کافی ذخیره سازی شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز یکشنبه گذشته درحاشیه بازدید از سردخانه گوشت مرغ و گوشت منجمد قرمز قادهار خلیج فارس گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هرمزگان، ذخیره سازی کالاها برای ایام پایانی و آغاز سال نو برای مصرف مردم درنظرگرفته شده است.

خلیل قاسمی افزود: کالاهای اساسی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز منجمد، شکر، برنج و سیب و پرتقال در سردخانه‌های استان هرمزگان و استان‌های همجوار درحد مطلوب ذخیره‌سازی انجام شده است.

هفته گذشته از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام شد: میزان مسافران و سفرهای دریایی در هفته جاری نسبت به هفته قبل از آن، ۲۰ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۲ درصد کاهش یافته است.

براساس آمار ثبت شده، این میزان مسافرت‌های دریایی در مسیرهای دریایی مرکز استان هرمزگان دربندرهای شهید حقانی به جزیره های قشم،  هرمز و لارک از(۲۹ بهمن تا پنجم اسفندماه جاری) کاهش یافته است.

یکشنبه گذشته دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی برای نخستین بار در سطح بنادر کشور در اسکله وی‍ژه حمل مواد نفتی بندر شهید رجایی نصب شد.

این دستگاه پایش با استفاده از امواج الکترومغناطیسی آلودگی نفتی را در محدوده دید سنسورهای خود رویت کرده و از طریق فرستنده های رادیویی به دستگاه گیرنده ارسال می کند.

مدیرکل گمرک قشم شامگاه جمعه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: این نهاد در اسکله شهید ذاکری، اسکله بهمن، اسکله لافت، اسکله پُهل و فرودگاه قشم مستقر است و به مسافران ورودی و خروجی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

حسین سعیدی افزود: گمرک یک نهاد خدمات رسان است و به دلیل ماهیت کار، نمی‌توان نیروها را به دورکاری گماشت.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، اجرای همه مراسم‌ها و همایش‌ها در تاسیسات گردشگری هرمزگان تا اطلاع بعدی لغو است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان جمعه شب در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام فعالیت‌های پیشگیرانه، این تصمیم در ابلاغیه‌ای به تمام تاسیسات گردشگری استان اطلاع داده شده است.

رضا برومند ادامه داد: تمام مراسم‌ها و همایش‌ها اعم از عروسی، ترحیم، تجمع و گردهمایی با هر عنوان مشمول این ابلاغیه می‌شوند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: ازابتدای اسفند ماه جاری تاکنون ۷۵۰هکتار از زمین های کشاورزی پارسیان از توابع این استان به آفت ملخ صحرایی مهاجر آلوده شده است.

مهدی ترابیان روز چهارشنبه گذشته درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای مقابله با این آفت خطرناک افزون بر نیمی از زمین های ذکر شده با استفاده از سموم نباتی سم پاشی شده است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: در راستای ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریایی وهمچنین افزایش ضریب ایمنی سفرهای دریایی نوروزی، پنج ایستگاه ساحلی دراستان به سیستم شناسایی اتوماتیک Automatic Information System (AIS) مجهزشد.

الله‌مراد عفیفی پور روز سه شنبه گذشته بااعلام این خبر افزود: هم اکنون ایستگاه‌های ساحلی در بندر شهیدحقانی بندرعباس، چارک بندرلنگه، پهل بندرخمیر، شهید ذاکری قشم وبوموسی در راستای رعایت قوانین بین‌المللی SOLAS (کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا) به سیستم یادشده تجهیزشدند.

هفته گذشته تمام مکان‌های گردشگری جزیره قشم به منظور افزایش ضریب سلامت و اطمینان از ایمنی گردشگران و جامعه محلی در برابر کرونا ویروس تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

در این راستا فعالیت تمام مکان‌های تفریحی شامل ژئوسایت‌ها، مراکز میراث فرهنگی و موزه‌های جزیره متوقف شد.

ژل ضدعفونی تولید یکی از شرکت های دارویی مستقر در کیش آماده توزیع است و طی سه روز آینده بصورت رایگان برای مکان های عمومی و یا قیمت بسیار مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: یک شرکت خصوصی(کیش مدیفارم) که در زمینه تولید دارو فعالیت می‌کند، در این شرایط خاص با اختصاص دو خط  تولید آماده عرضه ژل‌های ضدعفونی و توزیع آنها به‌صورت رایگان در بنادر و فرودگاه‌ این جزیره است.

غلامحسین مظفری ادامه داد: با هماهنگی و سفارش سازمان منطقه آزاد کیش، ۳۰۰ هزار تیوپ ژل ضدعفونی نیز زیر قیمت تمام شده برای توزیع در جزیره توسط این شرکت تولید شده است.

۹۵هزارتن انواع کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون از بندرجاسک به بنادر کشور عمان صادرشد که این میزان درهمسنجی بامدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیراداره بنادرودریانوردی شهیدباهنر روز دوشنبه گذشته با اعلام این خبر به ایرنا گفت: کالاهای صادراتی بیشتر شامل انواع میوه وتره‌بار، آب‌معدنی، سیمان، گچ، انواع‌کاشی وسرامیک، مصنوعات پلاستیکی، فرش‌ماشینی است.

حمید رضا محمد حسینی افزود: این کالاها به شکل روزانه توسط لنج‌های باری و لندینگ‌کرافت از بندرجاسک به عمان صادرمی‌شود.به دنبال موارد مثبت کرونا در هرمزگان و به منظور پیشگیری از شیوع آن، پنجشنبه بازار شهرستان میناب در شرق این استان تعطیل شد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب روز چهارشنبه گذشته در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: این بازار از جمله بازارهای پرجمعیت و پرتردد استان در روز پنجشنبه است که به منظور حفظ سلامت مردم تصمیم بر تعطیلی آن گرفته شده است.

محمد احمدی بیان داشت: طبق مصوبه شورای بهداشت شهرستان میناب، علاوه بر تعطیلی پنجشنبه بازار، هر گونه خرید و فروش دام و طیور نیز تا عادی شدن شرایط تعطیل می باشد.

حمیدرضا نصیری رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی هرمزگان دوشنبه گذشته گفت: این استان تاکنون ۲۴۰ هکتار گلخانه داشته که امسال برای ۶۰۰ هکتار نیز مجوز صادر شده است.

فرهنگی

چهارشنبه گذشته نگارخانه کیش، با نمایش آثار اتو واگنر معمار اتریشی گشایش یافت و بطور رسمی فعالیت خود را به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری آغاز کرد.

در این مراسم که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، مجید ملانوروزی معاون گردشگری واشتفان شُلتس سفیر اتریش در ایران حضور داشتند.

مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: ثبت نام حج تمتع سال ۹۹ از امروز جمعه نهم اسفندماه در این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

علی اصغر دهقانی عصر جمعه گذشته درجمع خبرنگاران افزود: تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ سال ۱۳۸۶ که پیش از این نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کره‌اند، می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در هرمزگان امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم لغو شد.

ستاد هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف هرمزگان روز چهارشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلا مردم به این ویروس در فضاهای بسته و پرجمعیت مساجد و ضرورت حفظ جان معتکفان و همچنین باتوجه به تاکید مسوولان حوزه بهداشت و درمان استان و ستاد مدیریت بحران، مراسم اعتکاف امسال برگزار نخواهد شد.

 آموزش و پرورش

هفته گذشته مدارس سراسر هرمزگان به دنبال نگرانی مسوولان و والدین از شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان، تعطیل بود.

به دنبال این تعطیلی یک هفته ای ، مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان عصر جمعه گذشته به خبرنگاران گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمامی مدرسه های استان از فردا شنبه دهم تا روز دوشنبه دوازدهم اسفندماه جاری تعطیل است.

موسی دادی زاده سرخایی با اعلام این خبر افزود: تعطیلی مدرسه ها درهمه مقاطع  تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم و پیش دبستانی ها سراسر استان در  نوبت صبح و بعدازظهر از سوی وزارت بهداشت ودرمان  اعلام شده است.

هفته گذشته ستاد کنترل وپیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان شکل گرفت.

طبق تصمیم اتخاذشده ۲۴ نفر از کارشناسان  آموزش وپرورش و ازاعضای این ستاد درقالب ۱۲ اکیپ، مدارس سراسر استان را مورد ارزیابی بهداشتی قرار می دهند.

قضایی، انتظامی، نظامی

۳۰ نفر از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی محبوس در زندان‌های هرمزگان مشمول عفو شدند.

رییس کل دادگستری هرمزگان هدف از اعطای این عفو و اعمال سیاست زندان‌زدایی به مناسبت یوم الله ۲۲بهمن و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، را برخورداری زندانیان مستحق از امتیاز بازگشت مجدد به اجتماع، بهره‌مندی از فرصت خدمت و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

علی صالحی روز سه‌شنبه گذشته بیان داشت: بدون شک اگر توجه ویژه دستگاه قضایی به سیاست‌های پیشگیرانه و کنترلی نبود امروز شاهد شمار زندانیان بیشتری در زندان‌ها و ندامتگاه‌های هرمزگان بودیم.

به دنبال تأکید رییس کل دادگستری هرمزگان به منظور توجه ویژه به احقاق حقوق عامه، دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس به موضوع استاندارد سازی محیط و مبلمان شهری ورود کرد.

در این راستا دستور تخریب بقایای ساختمانی فرسوده در مرکز شهر بندرعباس حدفاصل میدان ابوذر و ۱۷ شهریور صادر شد.

هفت گذشته در درگیری مسلحانه پلیس هرمزگان با قاچاقچیان ۳۰۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

با تلاش ماموران آگاهی پلیس هرمزگان و در کمترین زمان ممکن عاملان تیراندازی به مأمور راهور بندرعباس شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان شنبه گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی با اسلحه بادی و ساچمه ای به مأمور پلیس راهور بندرعباس در حین انجام وظیفه که منجر به جراحت سطحی وی شده بود ، در اسرع وقت پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران انتظامی بندرعباس قرار گرفت.

سردارغلامرضا جعفری بیان داشت: ماموران با انجام اقدام اطلاعاتی موفق شدند یکی از عاملان تیراندازی را که از سابقه چندان خوبی نیز برخوردار نیست، در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

فرمانده دریابانی هرمزگان از کشف یک میلیون لیتر سوخت قاچاق درجاسک و انهدام باند قاچاقچیان خارجی سوخت درمرزهای آبی استان خبرداد.

سرهنگ حسین دهکی روز سه شنبه گذشته بااعلام این خبر افزود: مرزبانان هرمزگان وشهرستان جاسک باانجام اقدامات اطلاعاتی، مراقب‌های ویژه وبا تلاش‌های شبانه روزی و فعالیت بی وقفه یک باند از قاچاقچیان سوخت که به صورت کلان اقدام به قاچاق می‌کردند را شناسایی و تحت نظر اطلاعاتی قراردادند.             

وی بیان داشت: با اقدام به موقع مرزبانان ودریک عملیات سریع وغافلگیرانه محموله سوخت قاچاق در آب‌های شهرستان جاسک شناسایی وتوقیف شد.

حوادث

تصادف یک دستگاه خودروی سواری با تریلی در جاده اسکله رجایی بندرعباس چهار کشته بر جای گذاشت.

جانشین قرارگاه پلیس راه هرمزگان شامگاه پنجشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: در این حادثه دو نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ اسماعیل تنها ادامه داد: این حادثه حدود ساعت ۱۸امروز بین ۲دستگاه خودروی سواری پژو و یک دستگاه تریلی رخ داد.

اجتماعی

در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین حفظ بهداشت و سلامت افراد جامعه، قلیان‌ها از سطح ساحل بندرعباس جمع آوری شد.

فرماندار بندرعباس روز پنجشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عرضه قلیان در سواحل، رستوران ها و اماکن عمومی از گذشته نیز ممنوع بود و اگر سری به ساحل این شهر بزنید متوجه این نکته می‌شوید.

عزیزالله کُناری ادامه داد: شب گذشته نیز عوامل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به همراه نیروی انتظامی از سطح شهر و ساحل بندرعباس بازدید کردند.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: از مردم کشورمان که همه ساله در این موقع از سال به هرمزگان سفر میکردند، می خواهیم که امسال با توجه به شرایط خاصی که کشور حاکم شده، از سفر به این استان پرهیز کنند.

سعید ناجی چهارشنبه شب گذشته با بیان این مطلب اظهار داشت: فرودگاه ها، بنادر و مبادی جاده ای با استفاده از نیروهای متخصص دانشگاه علوم پزشکی و همکاری دستگاه ها و سازمان های متولی مدیریت و کنترل شده و دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام اقدامات لازم است.

هفته گذشته پویشی مردمی (کمپین) با محتوای "ما مردم جزیره قشم، کیش و بندرعباس جهت کنترل ویروس کرونا، خواهان کنترل و محدودیت تردد مهمانان به استان هرمزگان هستیم" در فضای مجازی هرمزگان تشکیل و کاربران با پیوستن به آن خواستار ممنوعیت سفر به استان هستند.

برخی مقام های شهرستانی و استانی نیز در قالب خبر یا صفحه شخصی خود به این پویش پیوسته و آن را تایید کرده اند.

ورزشی

به دنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از انتشار آن، بازی تیم های بسکتبال شهرداری بندرعباس و شیمیدر قم لغو شد.

این دیدار که از بازی های معوقه هفته بیستم لیگ برتر است، قرار بود پنجشنبه هشتم اسفندماه در سالن فجر بندرعباس برگزار شود.

به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رقابتهای بدنسازی و پرورش اندام قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در هرمزگان لغو شد.

همه برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این رقابت انجام شده بود و قرار بود هشتم و نهم اسفندماه این مسابقه در سالن فجر بندرعباس برگزار شود.

هفته گذشته با نظر کادر فنی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشورمان، ابوالحسن خاکی زاده از استان هرمزگان در اردوی آمادگی این تیم حضور یافت.

رییس هیات والیبال هرمزگان گفت: با توجه به نگرانی های حاصل از شیوع ویروس کرونا، فدارسیون جهانی والیبال با تغییر زمان برگزاری تور جهانی سه ستاره والیبال ساحلی بندرعباس موافقت کرد.

فریدون الهامی شامگاه دوشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود این رقابتها در روزهای ۱۳ تا ۱۷ اسفندماه در بندرعباس برگزار شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان بندرعباس فریدون همتی عمان عمان ویروس کرونا هرمزگان بندرعباس دانشگاه علوم پزشکی شیوع ویروس کرونا کرونا در هرمزگان پنجشنبه گذشته چهارشنبه گذشته گذشته در گفت استان هرمزگان اعلام این خبر شنبه گذشته بیماری کرونا هرمزگان گفت ایرنا اظهار هفته گذشته جمعه گذشته حفظ سلامت لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است