Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@01:07:30 GMT

زلزله و ساز ناساز «شهریار»

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۹۲۳۷

زلزله و ساز ناساز «شهریار»

به گزارش همشهری‌آنلاین، مردم آذربایجان غربی در ناحیه قطور، خوی این روزها با مسائل ناشی از بروز زلزله دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرنگار ایرنا نوشته است: هنگامی که در میان خانه‌های تخریبی و آوارهای ناشی از زلزله در روستای «مخین» به دنبال سوژه خبری می‌گشتم، گفته‌های جوانی برایم جالب بود و در حالی که از زیان‌های زلزله می‌گفت، رنج و ناراحتی از چهره او نمایان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رسم مهمان‌نوازی و سخاوتمندی که اهل این روستا دارند، وی نیز ما را به خانه نیمه‌جانش دعوت کرد و همراه همسر و ۲ فرزندش خرابی‌های خانه را نشان‌مان داد تا از آنها عکس بگیریم.

همسر وی از وسایل شکسته آشپزخانه شروع کرد و دختر ۱۰ ساله‌اش به سراغ کیف و کتاب‌های مدرسه رفت؛ در این میان «شهریار» تکه‌ای از ساز شکسته‌اش را برداشت و از درون آهی کشید و گفت: ۱۵ سال است این ساز یار روزهای خستگی و دلتنگیم بود اما این حادثه باعث شد که این پیوند ۱۵ ساله از بین برود.

وی افزود: از طریق این ساز با موسیقی آشنا شدم و نغمه‌ها و ترانه‌های محلی را برای دوستان و آشنایان می‌خواندم؛ هنگام وقوع زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه به همراه پویش‌های مردمی می‌رفتم و ساز می‌نواختم و به همین خاطر توانستیم بار بیش از ۱۰ دستگاه سایپا را جمع‌آوری کنیم و برای کمک‌رسانی به این مناطق بفرستیم.

وی در حالی که نغمه‌ای غمگین از آوازهای کُردی را بدون آهنگ زمزمه می‌کرد، ما را به محلی که قبلا" در آنجا آواز می‌خواند، برد و هنوز چند بیتی از آن باقی مانده بود که ترانه را ناتمام گذاشت و با ما خداحافظی کرد.

چند نفر از دوستان «شهریار» را نیز در مسیر دیدیم آنان نیز با وجود زیان‌های زیادی که به خانه‌هایشان وارد شده بود، بیشتر از هر کسی برای ساز شکسته شهریار نگران بودند و یکی از آنان گفت: «شهریاری که ما می‌شناسیم بدون سازش زنده نمی‌ماند».

آری در این روزها پویش‌های مردمی زیادی در مناطق مختلف کشور برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان شهر «قطور» و روستاهای اطراف آن تشکیل می‌شود اما «آیا کسی به فکر ساز شکسته شهریار است؟» 

روستای «مخین» دارای حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر جمعیت است و در مسیر جاده خوی - قطور قرار دارد و بر اثر زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۹:۲۲ و ۱۹:۳۰ روز یکشنبه هفته جاری خسارت‌های زیادی به آن وارد شد.  

کد خبر 487612 برچسب‌ها زلزله استان آذربایجان غربی موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریار و باقری در انزلی گلاویز شدند! (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، دیدار سپاهان و ملوان یکی از حساس‌ترین و مورد توجه‌ترین دیدارهای فصل بیست و سوم لیگ برتر بود؛ جایی که ملوان و سپاهان با شرایطی متفاوت از سال‌های گذشته برابر هم قرار گرفتند. سپاهان در این مسابقه برای اثبات بازگشت خود به فرم ایده‌آل چاره‌ای جز کسب سه امتیاز نداشت و در سوی مقابل هم شاگردان مهدی تارتار به زمین آمده بودند تا نشان دهند حضور دائمی آنها در رتبه‌های بالایی جدول بی‌دلیل نبوده و با پیروزی در این مسابقه می‌خواستند به رتبه سوم جدول رد بندی چنگ بزنند.

این مسابقه دو نیمه متفاوت داشت که در نیمه اول شاگردان مهدی تارتار عملکرد بهتری داشتند و با یک گل به برتری دست پیدا کردند و در نیمه دوم این شاگردان ژوزه مورایس پرتغالی بودند که با دو گل شهریار مغانلو به بازی برگشتند و در پایان 3 امتیاز حساس این مسابقه را به نام خودشان زدند.

اما نکته یکی از حواشی جالب توجه این مسابقه که پویا قربانی یکی از عکاسان حاضر در ورزشگاه ثبت کرده، مربوط به مراسم آغازین بازی می‌شود؛ جایی که برخورد و ملاقات دوباره 4 دوست قدیمی خودنمایی می‌کند و توجهات را در صفی که بازیکنان دو تیم پیش از شروع بازی تشکیل داده‌اند، به خود جلب می‌کند.

در این عکس‌ها شهریار مغانلو و میلاد باقری بازیکن تیم ملوان که به نظر می‌رسد رفاقت قدیمی و نابی با هم دارند، دست به گریبان شده‌اند و با فراموش کردن این نکته که در آستانه یک رقابت سخت قرار دارند، در حال انجام شوخی‌ و خنده و زورآزمایی با هم هستند.

نکته قابل توجه اینکه در طول مسابقه فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو برای رسیدن به دروازه حبیب فرعباسی باید از دو دوست قدیمی خود عبور می‌کردند که البته اتفاقات این مسابقه دشوار سبب شد تا فرشاد پیش از پایان نیمه اول تعویض شود و نورمحمدی هم در اواسط نیمه دوم. با این حال شهریار روز درخشانی را سپری کرد و با دبل خود آرامش ایجاد شده روزهای اخیر در اردوی تیمش را حفظ کرد.

کمی‌ اینطرف‌تر هم برخورد فرشاد احمدزاده با حامد نورمحمدی مدافع و رهبر میانی تیم فوتبال ملوان جلب توجه می‌کند که البته به شکی مهربانانه‌تر درحال مرور خاطرات قدیمی و خوش و بش با یکدیگر دیده می‌شوند.

نکته جالب توجه اینکه نورمحمدی و میلاد باقری طی سال‌های اخیر با شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده هم تیمی نبوده‎‌اند و احتمالا رفاقت آنها به دوران نوجوانی و جوانی بازمی‌گردد که در تلاش برای پیدا کردن مسیر درست در زندگی حرفه‌ای روزها، لحظات و خاطرات تکرارناپذیری را در کنار هم تجربه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • عکسی عجیب از چهره شکسته آلن دلون
  • علی دایی شهریار باقی می ماند اگر به فوتبال برنگردد
  • تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار
  • شهریار و باقری در انزلی گلاویز شدند! (عکس)
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • مهاجمان پرسپولیس می‌روند و پوشکاش می‌شوند!
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • دو بازیکنی که سپاهان را به پرواز درآورده‌اند
  • شهریار و رامین یک قدم تا 20 شدن!
  • وقتی زلزله می‌شود در اعماق زمین چه خبر است؟