Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:22:27 GMT

نظرات کارشناسان رسمی دادگستری باید دقیق و علمی باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۹۲۵۰

نظرات کارشناسان رسمی دادگستری باید دقیق و علمی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد صبح شنبه در آئین تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که با وجود ظلم هیچ جامعه‌ای بقا نخواهد داشت، اظهار کرد: برای بقای جامعه، نسل، کشور و دین خود نیاز به عدالت داریم و عدالت در جامعه مانند هوا است که اگر نباشد حیات انسان‌ها سلب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت و امنیت مهمترین مطالبه مردم از حکومت‌ها است، تصریح کرد: اگر کشوری بتواند عدالت و امنیت را تأمین کند، مهمترین وظیفه خود را به خوبی انجام داده است زیرا در دنیا اصل بر این است که اقتصاد و معیشت را دولتها سیاست گذاری کرده و مردم اداره می‌کنند اما عدالت و امنیت وظیفه ذاتی و اساسی حکومت است و البته مردم دراین مؤلفه‌ها نیز نقش اساسی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به این مطلب که عدالت قضائی دو وجه موضوع و حکم دارد، گفت: تشخیص، تبیین و تحلیل موضوع بر عهده کارشناسان است و تشخیص حکم و انطباق آن با موضوعی که کارشناسان رسمی دادگستری آن را کارشناسی کرده‌اند، بر عهده قاضی است.

موحد با تاکید بر این مطلب که از آنجا که عدالت امری مقدس و مهم است باید برای آن سوگند یاد کرد، گفت: یکسری مشاغل، مقدس و برای جامعه حیاتی هستند و برای آنها باید سوگند یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه وظایف کارشناسان رسمی دادگستری خطیر، سنگین، مهم و حیاتی است، تاکید کرد: کارشناسان رسمی دادگستری باید همواره خداوند متعال را در تمامی اقدامات خود شاهد و ناظر بدانند زیرا انسان وقتی آن قدرت لایزال را حاضر و ناظر بداند به درستی و راستی کار خود را انجام داده و از هر نادرستی دوری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که کارشناسان رسمی دادگستری باید دقیق، علمی و کامل نظر داده و هیچ موردی را مکتوم نگذارند، اظهار کرد: کارشناسان رسمی دادگستری باید امانت دار و حافظ اسرار مردم باشند.

وی اجرای عدالت را مهمترین ثمره کار کارشناسان رسمی دادگستری برشمرد و گفت: عدالت مؤلفه مهمی برای حیات جامعه است و اگر وجود نداشته باشد، هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

کد خبر 4865477

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان کارشناسان دادگستری انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب گرگان شهرکرد بارش باران شیراز قزوین بارش برف کارشناسان رسمی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند