Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ثبت ۱۸۳.۲ میلیمتر بارش در ۱۵۸ روز نخست سال آبی جاری، رشدی ۲۳ درصدی در میزان بارش‌ها نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت به ثبت رسیده است. ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از آغاز سال آبی جاری (اول مهر 98) تا هشتم اسفندماه (158 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 183.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلی‌متر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (148.6 میلی‌متر) 23 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (186.4 میلی‌متر) کاهشی 2 درصدی را نشان می‌دهد.

ضرورت آماده‌باش برای اسفند 98 و فروردین 99 / سیل در راه است؟

جدول زیر، وضعیت بارندگی تجمعی حوضه‌های آبریز درجه یک کشور از اول مهر تا ساعت 18:30 روز هشتم اسفند سال آبی 99 ــ 98 را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب شرکت مدیریت منابع آب سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا اخلاص‌مند با اشاره به گزارش بارش‌های استان در سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، افزود: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی امسال در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است، درحالی که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی متر گزارش شده بود.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در همدان برابر ۲۹۶ میلی متر است، تأکید کرد: در این زمینه شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان در محدوده مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده و کمترین میزان بارش در محدوده مطالعاتی رزن، قهاوند، حوضه قره چای و ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان گزارش شده است.

اخلاص مند در ادامه از شهروندان به ویژه کشاورزان خواست تا در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی