Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی نوشت: جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا دیروز جمعه برگزار شد؛ چون بنا بر گزارش‌های واصله به تعبیر کارشناسان بیماری‌های عفونی و وزیر  بهداشت در روزهای آینده به سمت پیک بیماری خواهیم رفت؛ بنابراین ضرورت بسیج امکانات ملی و بالا بردن دقت و اعمال برخی سختگیری‌ها، تصمیماتی بود که در جلسه دیروز اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این رییس جمهوری در جلسه هیأت دولت گفته بود از روز شنبه (امروز) کارها به روال عادی بازخواهد گشت؛ منظور رئیس جمهوری در افواه و افکار عمومی به گونه دیگری برداشت شد در حالی‌که برای حاضران جلسه و مسئولان امر این مسأله به معنای روان شدن تصمیمات، پرهیز از تصمیمات متفرقه و متناقض، اجتناب از بخشی نگری و حاکم شدن انسجام و انضباط بیشتر در امور بود تا تصمیم‌گیری متمرکز و فرماندهی در ستاد ملی قوام یابد. منظور از عادی بودن برگشت به مصوبه تصمیم‌گیری متمرکز بود.

در جلسه دیروز ستاد ملی مبارزه با کرونا آخرین آمارهای مبتلایان و قربانیان کرونا بررسی و علت تناقضات آماری ارزیابی شد. یکی از این موارد آمار یک نماینده بود که مشخص شد مجموعه فوت شدگان شهر خود را مطرح کرده که به دلایلی غیر از کرونا درگذشته‌اند. همچنین درباره نسبت بین افراد مبتلا و فوت شده از کرونا در ایران دلایل علمی ارائه و معلوم شد این نسبت با معیارهای مشابه هم مطابقت دارد و به دلایلی که توضیح داده شد مخرج کسر در ایران با احتساب افرادی که درگیر شدند و دچار تشدید نشدند و ثبت نشده‌اند و...، نزدیک به شاخص نمونه‌های مشابه در جهان است.

ستاد تصمیم گرفت که مدارس کشور تا روز دوشنبه تعطیل شود. روز دوشنبه درباره تمدید تعطیلی مدارس مجدد بررسی و تصمیم‌گیری خواهیم کرد. قرار شد وزیران آموزش و پرورش و ارتباطات و صداوسیما تمهیداتی بیندیشند که تعطیلی مدارس به منزله تعطیلی آموزش نباشد و چند ایده برای تداوم آموزش هم مطرح شد.

در جلسه گزارش شد که برخی مراکز تجمع غیرضرور مثل برخی سالن‌های ورزشی کوچک تعطیل شوند و برخی افراد که از این رویه پیروی نمی‌کنند مطابق دستورالعمل‌ها با آنها برخورد شود.

درباره فعالیت و ساعات کاری ادارات دولتی بحث‌های مفصلی صورت گرفت. اعضای جلسه بر ضرورت استمرار تولید و چرخش امور تأکید داشتند به شرطی که جامعه با مشکل روبه‌رو نشود و مسائل جاری زندگی مردم دچار کاستی نشود، مقرر شد در مرحله اول افراد آسیب پذیر دورکار شوند و در هر استان نیز استانداران به تناسب درباره کاهش یا کار منعطف تصمیم‌گیری کنند.

درباره بهداشت در محیط کار بیش از گذشته با همکاری هر یک از دستگاه‌ها با وزارت بهداشت اقدام خواهد شد.

یکی از مباحث مهم گزارشی بود که وزیر ارتباطات به جلسه ارائه داد. بر اساس یافته‌های مبتنی بر داده‌های الکترونیکی خط شیوع بیماری نشان داد که چگونه عدم مراعات افراد مبتلا یا مشکوک به ابتلا و سفرهای غیرضرور آنها موجب انتقال بیماری شده است. این نقشه می‌تواند مبنای شیوع‌یابی پیش‌نگر هم باشد. مقرر شد درباره ورود و خروج از شهرهای با ابتلای بالا، تصمیماتی سختگیرانه اتخاذ شود. در گام اول تیم‌های بهداشتی همراه با نیروی انتظامی در مبادی ورود و خروج شهرها مستقر و افراد مشکوک بسرعت قرنطینه خواهند شد. در این زمینه قرار شد در حمل و نقل عمومی الگوهای کنترلی بیشتری متناسب با شرایط مشخص و اعمال شود.

در این جلسه با تأکید معاون اول محترم رئیس جمهوری قرار شد سناریوهای حاد هم متصور و درباره آن تمهیداتی اندیشیده شود. نیروهای مسلح برای ساخت بیمارستان‌های سیار اعلام آمادگی کردند. در یکی دو هفته گذشته هم اقدامات اولیه را مهیا کرده‌اند و در صورت درخواست وزارت بهداشت در محل‌های پیش‌بینی شده مستقر خواهند شد و نگرانی بابت تخت بیمارستانی وجود نخواهد داشت. در جلسه تمام کارشناسان و متخصصان همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی را مهمترین اقدام کنترلی می‌دانستند.

چنانچه توصیه‌های بهداشتی اجرا و ماندن در خانه و پرهیز از ارتباطات غیرضرور مراعات شود، شیوع بیماری به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. یکی از متخصصان ایمنی، آرامش روانی مردم همراه با رعایت بهداشت را در فرآیند پیشگیری از بیماری بسیار حیاتی می‌دانست.

اقدامات ویران کننده ذهنی و اخبار جعلی به عنوان زمینه ساز گسترش ویروس عمل می‌کند. امروز رسالت رسانه‌های با مسئولیت اجتماعی این‌است که ضمن نقد دلسوزانه اجازه ندهند که عده‌ای این بحران جهانی را که در ایران نیز گسترش یافته تبدیل به بازی با امنیت روانی مردم کنند. این روزها شاهد اظهارنظرهای افراد با دانش اندک و رشته‌های غیرمرتبط هستیم. همه باید برای کمک به مدیریت بحران نسبت به عدم اشاعه اظهارنظرهای غیرکارشناسی مبادرت کنند. وظیفه فردی همه ما این‌است که از بازنشر کردن این‌گونه اظهارنظرها و نوشته‌های مأیوس کننده و غیرواقعی اجتناب کنیم. سامانه‌های وزارت بهداشت و احیاناً سامانه جدیدی که ایجاد خواهد شد باید بهترین مرجع اطلاع‌گیری برای مردم باشد. البته اقدام تعدادی سایت یا برخی افراد برای انتقال آموزش و اطلاع‌رسانی درست هم قابل مشاهده است.

در پایان اشاره کنم که تا اواخر اسفند نیازمند مراعات و همراهی بیشتر مردم هستیم. خرید لوازم بهداشتی در حد لازم باشد. ستاد ملی مبارزه با کرونا آمادگی لازم را برای شرایط پیک ایجاد کرده است. کمک مردم ضریب نفوذ اقدامات را بشدت افزایش خواهد داد. آماده بودن به معنای نگران بودن نیست، بلکه به معنی همکاری بیشتر و عمل به توصیه‌ها و کم کردن رفت و آمد و کمک به آرامش روانی جامعه است.

کد خبر 487615 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران علی ربیعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران علی ربیعی تصمیم گیری ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته

سال ۱۴۰۲ با همه فراز و فرودهایش ، تلخی ها و شیرینهایش پایان یافت و آخرالامر هم در ماه پایانی آن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار شد. در این سال حوزه سیاست تحولاتی مهی را به خود دید که قصد داریم نگاهی بر تحولات سیاسی مهرماه در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم. شاید بیان همه اخبار این حوزه مهم مقدور نباشد، اما با این حال تلاش شده خبرسازترین رویداد‌های ماهانه در حوزه سیاسی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ در این مجموعه گردآوری شود.

 

تجمع دانشجویی مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد
در این تجمع که عصر شنبه یکم مهر به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در مقابل ساختمان وزارت صمت برگزار شد،  حاضران با در دست‌داشتن پلاکاردهایی نسبت به چگونگی برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی اعتراض کردند.دانشجویان با سردادن شعارهایی همچون «فساد اقتصادی، مقتل انقلابه»، «همتت قطع ید دانه‌درشتان باشد، وای اگر دزدی از این قافله آسان باشد» خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و اقدام مسئولان در این زمینه شدند.

 

خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران و بازداشت ۲۸ تروریست
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از خنثی سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران و بازداشت ۲۸ تروریست توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به این شرح خبر داد: «با عرض تسلیت شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری(ع) و با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ حماسه‌ عظیم دفاع مقدس و درودی از سویدای جان بر حماسه‌سازان غیور و شهیدان خدایی و جانبازان نستوه، و بر مقتدای آن تاریخ‌سازان، حضرت امام خمینی(ره)، به استحضار ملت شریف ایران می رساند که دانش‌آموختگان مکتب دفاع مقدس و سربازان جبهه‌ گمنامی، با عنایات حضرت ولیعصرعجل الله تعالی فرجه الشریف، توطئه‌ سَبُعانه‌ انجام ۳۰ انفجار تروریستیِ همزمان در مراکز پرجمعیت تهران را کشف، خنثی سازی و تمامی عوامل آن را دستگیر کردند.

 

مکالمه رییسی و پوتین از زبان عضو دفتر رییس جمهور
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور با اشتره به مکالمه امروز (سه شنبه) روسای جمهور ایران و روسیه نوشتکه رییس جمهوری ایران هرگونه تغییر ژئوپلتیک یا کریدور را موجب پیچیدگی شرایط و غیر قابل تحمل دانست.محمد جمشیدی در «ایکس» نوشت :در مکالمه امروز روسای جمهور ایران و روسیه درباره قفقاز، دکتر رئیسی با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها، هرگونه تغییر ژئوپلتیک یا کریدور را موجب پیچیدگی شرایط و غیر قابل تحمل دانست. آقای پوتین ضمن تاکید بر مشارکت راهبردی دو کشور، بر گفتگوهای ۳+۳ تاکید کرد.

 

ماهواره تصویربرداری «نور ۳» با موفقیت پرتاب شد
در 5 مهر فرمانده کل سپاه گفت: ماهواره تصویربرداری «نور ۳» نیروی هوافضای سپاه صبح امروز با ماهواره‌بر «قاصد» به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه این خبر را در همایش یادها و نام‌ها اعلام کرد.


طرح شفافیت قوای سه‌گانه به کجا رسید؟
نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: معطل ماندن طرح شفافیت قوای سه‌گانه در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، علی‌رغم رفع ایرادات مورد نظر در مجلس قابل قبول نیست.محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه گانه و سایر دستگاه ها، بیان کرد: بحث شفافیت مورد مطالبه عموم مردم است و باید در همه حوزه ها به ویژه در سه قوه این شفافیت وجود داشته باشد. هیچ بخشی نباید دور خود برای شفافیت خط قرمز بکشد. شفافیت در دستگاه ها هرچه گسترده تر باشد قطعا به نفع کشور است.

 

دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به اصفهان
سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه (۷ مهر) در سفری یک روزه به اصفهان رفت تا چند پروژه صنعتی افتتاح و در مراسم اعطای یک جایزه بین‌المللی شرکت کند. او در جریان بازدید از مجتمع فولاد مبارکه، به مقام والای شهدای گمنام در یادمان شهدای این مجتمع ادای احترام و با غرس کردن یک نهال در باغچه یادمان این مجتمع، بر تلاش برای حفظ محیط‌ زیست و هوای پاک تاکید کرد. وی در ادامه سفر خود از خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح بازدید و چند واحد صنعتی را افتتاح کرد.

 

دادستانی تهران مدیرعامل تپسی را فراخواند
دادستانی تهران در پی اظهار نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی شهروندان از مشکلات به وجود آمده در ارایه خدمات سرویس مدرسه خودرو اینترنتی تپسی، به موضوع واکنش نشان داد.

 

گلایه دولت از برخی تغییرات مجلس در برنامه هفتم توسعه
در 13 مهر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه در برخی موارد برای دولت محدودیت و در برخی موارد بار مالی زیادی ایجاد شده است.


طنین بانگ «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس
در 15 مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی عصر امروز خود، شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی نوبت دوم (شنبه) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی جبهه مقاومت، در مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس گرد هم آمده و شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، اسرائیل نابود است و فلسطین پیروز است، سر دادند.

 

توضیح وزیر کشور درباره وضعیت «آرمیتا گراوند»
وزیر کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که وضعیت «آرمیتا گراوند» به کجا رسید؟ گفت: این مسئله یک مسئله کاملاً شفاف و روشن است. یک حادثه و اتفاقی بود که ممکن است هر روز در هر جای کشور اتفاق بیفتد.وی ادامه داد: دشمنان کشور  به خصوص شکست خوردگان سیاسی نمی‌خواهند فضای عمومی کشور آرام باشد. آنان تلاش کردند کشور را به آشوب بکشانند، اما از ملت تو دهنی خوردند. آنان همچنان تلاش می‌کنند از هر اتفاقی یک حادثه و ماجرا بسازند.

وزیر کشور از بی‌اعتنایی مردم به غرض ورزیهای آشوبگران سخن گفت و افزود: ملت ما به دروغگویی‌های این افراد و ساختن داستان‌هایی برای التیام درد خودشان که نتوانستند در بین ملت ایران اغتشاش ایجاد کنند را پوشش دهند و عجیب این است که از هر ماجرایی به جای همدردی آن را وجه المصالحه سوء استفاده‌های شیطنت آمیز خود می کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: این مسئله توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های مسئول پیگیری شد. پدر و مادر این دختر جوان نیز به روشنی سخن گفتند. افرادی که نه جان این دختر برایشان اهمیت دارد و نه سخنان پدر مادر، او تلاش کردند این حادثه را به داستانی حاشیه‌دار تبدیل کنند که موفق نشدند. دروغگویی این افراد موجب رسوایی شان می‌شود و کسی به آن اهمیتی نمی‌دهد.

 

سه پروژه مهمی که رئیس‌جمهور در شیراز افتتاح کرد
در سفر استانی دو روزه رئیس‌جمهور به استان فارس در روزهای پنج شنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ مهر) ۹۵ پروژه با محوریت افزایش ظرفیت پست‌های توزیع و انتقال برق، آبرسانی و برق‌رسانی به شهره و روستاها با اعتباری معادل ۶۹ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند. اما از این میان سه پروژه به واسطه نیاز بیشتر مردم منطقه و کمبودها در سطح استان از اهمیت بیشتری برخوردارند. پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان، بهره‌برداری از دومین خط آبرسانی به شهر شیراز و بهره‌برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی «رستم» از جمله این پروژه‌ها بودند.

 

رئیس جدید خانه احزاب انتخاب شد
در جریان برگزاری انتخابات هیئت‌ رئیسه خانه احزاب ایران قدرتعلی حشمتیان به‌عنوان رئیس دوره‌ای این تشکل سیاسی انتخاب شد.پیش از این منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان رئیس خانه احزاب ایران بود که در چرخش دوره‌ای رؤسای این تشکل سیاسی جای خود را به قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران داد.

 

مهدی یراحی از زندان آزاد شد
در 25 مهر وکیل مدافع مهدی یراحی از آزادی موکلش از زندان به قید وثیقه خبر داد.در ۶ شهریور ماه سال جاری قوه قضاییه اعلام کرد که در پی انتشار ترانه‌ای غیرقانونی از سوی مهدی یراحی و تشکیل پرونده برای او، این خواننده با دستور دادستان تهران بازداشت شده است.

 

جنایات غزه متوقف نشود، نمی‌توان جلوی مقاومت را گرفت
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی تاکید کردند اگر جنایات غزه متوقف نشود، نمی‌توان جلوی مقاومت را گرفت.

 

آیت‌الله فاضل گلپایگانی درگذشت
نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در ۷۵ سالگی درگذشت. آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی (زالی) متولد سال ۱۳۲۷ در گلپایگان، نماینده تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.او از استادان حوزه علمیه قم و در دوره‌ای نماینده مشترک بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت‌الله العظمی گلپایگانی در استان چهارمحال و بختیاری بود.

 

مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری شد
رئیس جدید مرکز بررسی های استراتژیک ریاست‌جمهوری منصوب شد. سید ابراهیم رئیسی در حکمی مصطفی زمانیان را به ریاست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • رئیس‌جمهور: رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر ضروری است
  • رییسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • رئیس جمهور: خیرین شریک راهبردی دولت هستند/خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم
  • رئیسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته