Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فیفا خبر داد که در صورت نیاز تمام بازی های دوستانه بین المللی را به خاطر ویروس کرونا لغو می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جانی اینفانتینو، رئیس فیفا اعلام کرد که به خاطر شیوع ویروس کرونا احتمال دارد بازی های بین المللی دوستانه لغو شود.

اینفانتینو در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرد: سلامتی افراد از هر بازی فوتبال مهمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر باید این وضع را به خوبی بررسی کنیم. امیدواریم در آینده وضعیت بهتر شود.

وی افزود: در شرایط کنونی به نظر می رسد ویروس کرونا در حال انتشار است به همین خاطر مجبوریم بازی های بین المللی دوستانه را لغو کنیم و بسیاری از بازی های رسمی را بدون تماشاگر برگزار کنیم تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فیفا فوتبال ویروس کرونا کرونا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به سوژه این روزهای هواداران این تیم تبدیل شده است.

به نقل از ایرنا در حالی که چند هفته پیش تفاهم‌نامه‌ای میان دو باشگاه استقلال و سانتاکلارا به امضا رسید و پرونده بدهی استقلال به باشگاه پرتغالی بسته شد، شایعاتی مطرح می‌شود که با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد.

چرا پنجره باشگاه استقلال باز نمی‌شود؟ چرا علیرغم پرداخت بدهی باشگاه استقلال به سانتاکلارا در آپدیت جدید فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پنجره آبی‌ها هنوز بسته است؟ بسته بودن پنجره باشگاه استقلال مشکلی را برای دریافت مجوز حرفه‌ای استقلال ایجاد نمی‌کند؟ این‌ها پرسش‌هایی است که در ذهن هواداران این باشگاه نقش بسته و آنها به دنبال دریافت پاسخ‌های قانع کننده‌ای هستند تا از نگرانی خارج شوند.

گروه ورزشی ایرنا در چهارم فروردین ماه سال جاری در گزارشی اختصاصی پرده از نحوه تعامل باشگاه استقلال و سانتاکلارا برای پرداخت پول محمد محبی برداشت و عنوان کرد توافق‌نامه‌ای میان آنها به امضا رسیده است.

طبق این توافقنامه قرار بر این شد طلب ۵۰۰هزار دلاری سانتاکلارا پرداخت شود. البته طبق جزییات این گزارش قرار بر این شد ۳۰۰ هزار دلار از این بدهی از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت شود و ۲۰۰ هزار دلار باقیمانده را باشگاه استقلال تقبل کند.

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال برای ۲۰۰ هزار دلار باقیمانده سهم این باشگاه به باشگاه سانتاکلارا راهکار جالبی را در نظر گرفت. وی از ارتباطات خوبی که با مسوولان فدراسیون فوتبال، فیفا و کنفدراسیون بین‌المللی فوتبال دارد، استفاده و درخواست کرد مبلغ مورد نظر ازمحل درآمدهای باشگاه استقلال که در AFC بلوکه است پرداخت شود. مدیرعامل استقلال در این باره نامه‌نگاری‌هایی را انجام داد و توانست مجوز پرداخت این پول را دریافت کند.

دوباره این سوال مطرح می‌شود چرا با این اقدامات هنوز پنجره باشگاه استقلال باز نشده است؟

پاسخ این پرسش با پیگیری‌های خبرنگار ورزشی ایرنا مشخص شد. در تفاهم‌نامه‌ای که باشگاه استقلال با باشگاه سانتاکلارا به امضا رساند قرار بر این شد هر وقت ۵۰۰ هزار دلار به حساب باشگاه پرتغالی نشست، آنها نامه‌ای را برای کمیته حقوقی فیفا ارسال کنند تا نسبت به باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال اقدام شود.

چند هفته ۳۰۰ هزار دلار اول به حساب سانتاکلارا نشست و آنها منتظر ۲۰۰ هزار باقیمانده هستند تا به فیفا باز شدن پنجره استقلال را بدهند. اگرچه این ۲۰۰ هزار هنوز به حساب باشگاه استقلال ننشسته است اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که تضمین‌های لازم از سوی فیفا گرفته شده و تمامی این موارد در تفاهم‌نامه دو باشگاه استقلال و سانتاکلارا نوشته شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره اقدام کرده اما با توجه به چالش‌هایی که ممکن است در این راه به وجود بیاید، در تفاهم‌نامه شرطی گذاشته شده است. ماجرا اینگونه است که با موافقت فدراسیون فوتبال و تایید فیفا در صورتی که این مبلغ بنا به هر دلیلی تا خرداد ماه از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب باشگاه سانتاکلارا ننشیند، ۲۰۰ هزار دلار از درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران در فیفا کسر و در اختیار سانتاکلارا قرار می‌گیرد.

البته در صورت این اتفاق فدراسیون فوتبال از درآمدهای استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده خواهد کرد.

این تفاهم‌نامه در سامانه دریافت مجوز حرفه‌ای بارگذاری شد و هفته گذشته پس از بررسی این مدرک و دیگر مستندات باشگاه استقلال مشخص شد تمامی مدارک باشگاه استقلال مورد تایید قرار گرفته است و آبی‌ها به جز مالکیت مشترک، مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند.

البته در شرایطی که هفته‌های پایانی لیگ برتر پشت سر گذاشته می‌شود و پنجره نقل و انتقالاتی برای جذب بازیکن وجود ندارد، بسته بودن پنجره استقلال در سامانه فیفا مشکلی برای استقلال به همراه ندارد و به طور حتم با توافقات مشترکی که باشگاه استقلال، فیفا و فدراسیون فوتبال داشته‌اند به زودی ۲۰۰ هزار دلار باقیمانده از طلب سانتاکلارا به حساب خواهد نشست تا این پرونده جنجالی برای همیشه بسته شود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897064

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • مدافع استقلال به بازی با شمس‌آذر می‌رسد؟
  • دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
  • کل کل تکنیکی اورونوف در آبادان
  • لورنتزو پلگرینی: به خاطر ده روسی خودمان را در آتش می‌اندازیم؛ رم در مسیر درستی قرار دارد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • دیدارهای دوستانه فوتسال، پیروزی اسپانیا و پرتغال و توقف روسیه
  • هشدار ستاره بارسا: به خاطر رئال حق ناراحتی نداریم
  • خشم کاپیتان بارسا: به خاطر کارت قرمز حذف شدیم!