Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از بازگرداندن وجوه دریافتی گردشگران بدون هیچگونه جریمه‌ای در صورت انصراف از سفر خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: اگر گردشگری درخواست انصراف از سفر کند همه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچ گونه جریمه‌ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  جباری با اظهار اینکه رعایت حقوق مردم، حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه به ویژه گردشگران از جمله اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است؛ افزود:خوشبختانه فعالان صنعت گردشگری و مدیران تاسیسات گردشگری با رعایت اخلاق حرفه‌ای، رضایتمندی مسافران و گردشگران را بر سایر امور ترجیح داده و اهمیت خاصی به این موضوع قائل هستند.   او اضافه کرد: در همین راستا با توجه به شرایط خاص روز‌های اخیر ضمن تاکید بر رعایت الزامات دستورالعمل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری و به منظور رعایت حقوق متقابل مردم، طبق بخش‌نامه معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فعالان و تاسیسات گردشگری در چارچوب بند یک ماده ۱۳ تصویب نامه حقوق شهروندی مفاد قرارداد گشت‌های داخلی و خروجی و ماده ۱۲ شیوه نامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحد‌های اقامتی چنانچه از تاریخ اول اسفند ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، اگر گردشگری درخواست انصراف از سفر کند همه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچ گونه جریمه‌ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران اقدام می‌کنند.   جباری گفت: بدیهی است هزینه‌های مربوط به کنسلی بلیت سفر، تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی دستگاه ذیربط یعنی وزارت راه و شهرسازی است در ضمن با توجه به عدم امکان پیش‌بینی دامنه تبعات و آثار شرایط موجود لازم است فعالان و مدیران تاسیسات گردشگری از ایجاد هر گونه تعهد الزام‌آور برای سفر‌های نوروزی هموطنان عزیز خودداری کنند.   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: فعالان و مدیران تاسیسات گردشگری ضمن اطلاع‌رسانی و توجیه دقیق شرایط حاکم در مبدا و مقصد سفر، تمهیدات لازم را برای اعمال هر گونه کنسلی احتمالی و باز پس گرداندن وجوه گردشگران در قرارداد‌های کاری خود با ارائه کنندگان خدمات گردشگری در داخل و خارج از کشور را مدنظر قرار دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرداد گردشگری و صنایع دستی تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی گونه جریمه ای انصراف از سفر میراث فرهنگی وجوه دریافتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد