Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اصرار اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، وزیر امور خارجه این کشور که در جمع قانون‌گذاران آمریکایی حاضر شده بود، از عذرخواهی به خطر کوچک‌نمایی آسیب‌های وارد شده به نظامیان این کشور در پی حمله انتقام‌جویانه ایران به پایگاه عین الاسد خودداری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی.ان.ان، مایک پمئو وزیر امور خارجه آمریکا که روز گذشته در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده بود تا توضیحاتی درباره اقدام اخیر دولت این کشور در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی ارائه دهد، از عذرخواهی از جانب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خودداری کرد که با اظهاراتش شدت و جدیت آسیب‌های مغزی کارکنان نظامی آمریکا را در پی حمله انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد عراق کوچک‌نمایی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برد شرمن، نماینده آمریکایی در این جلسه گفت: آقای پمپئو آیا می‌خواهید که از فرصت استفاده کنید؟ یک سوال آری یا نه است. آیا می‌خواهید که امروز و در این جا از کارکنانی که جراحاتشان را بی‌اهمیت جلوه دادید عذرخواهی کنید؟

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت که هیچ‌گاه هیچ گونه جراحتی را بی‌اهمیت جلوه نداده است؛ از این رو، شرمن پرسید که آیا مایل است از جانب دولتی که در آن خدمت می‌کند عذرخواهی کند.

پس از حمله موشکی سپاه به عین الاسد، ترامپ شدت آسیب‌های وارده به نظامیان آمریکایی در اثر این حمله را کتمان کرده و  آن را «سردرد» خوانده بود که بعدها با مشخص شدن ابعاد این آسیب‌ها، انتقادهای زیادی را علیه ترامپ و دولتش برانگیخت.

پمپئو در ادامه این باره گفت: ما برای جان هر یک از کارکنان نظامی آمریکایی ارزش زیادی قائلیم. دلیل تمامی سیاست‌هایی که در ایران به کار گرفته‌ایم همین است.

پنتاگون و رئیس جمهور آمریکا ابتدا گفتند که هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این حمله ایران نه آسیب دیده و نه کشته شده‌اند. حدود دو هفته بعد، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که ۱۱ تن از نظامیان با علایم وارد آمدن آسیب‌هایی به مغز در اثر حمله تحت درمان قرار گرفته‌اند.

تعداد نظامیانی که این علایم در آن‌ها تشخیص داده می‌شد، هفته به هفته افزایش می‌یافت.

در اوایل ماه فوریه، پنتاگون تایید کرد که در بیش از ۱۰۰ تن از نظامیان آمریکایی علایم آسیب به مغز تشخیص داده شده است.

نمایندگان آمریکایی همچنین از پمپئو و دولت آمریکا به خاطر عدم ارائه اسناد و شواهدی که ادعایشان را برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی توجیه کند، انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، جلسه عصر جمعه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی ترور سردار سردار سلیمانی در دی ماه سال جاری برگزارش شد. ادعای ترامپ و پمپئو که به عنوان توجیهی برای این اقدام ارائه می‌شد این بود که سردار سلیمانی تهدیدی قریب‌الوقوع متوجه منافع و شهروندان آمریکا در منطقه کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی حمله ایران به پایگاه عین الاسد ادعاهای پمپئو درباره ایران نمایندگان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد

سایت آمریکایی "اکسیوس" به نقل از سه منبع آمریکایی گفت انتظار می‌رود که "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا اعمال مجازات‌هایی را بر گردان "نیتسح یهودا" در ارتش رژیم صهیونیستی را به اتهام نقض حقوق بشر در کرانه باختری اعلام خواهد کرد.

به گزارش جماران به نقل از العالم، طبق گزارشی که در این سایت آمریکایی منتشر شده است، مجازات احتمالی این گروه نظامی، "ممنوعیت دستیابی اعضای این گروه به هر نوع کمک یا آموزش نظامی توسط آمریکا" خواهد بود. در این گزارش تصریح شده است که این اولین بار است که آمریکا یکی از واحد‌های ارتش رژیم اشغالگر را تحریم می‌کند.

یک مقام آمریکایی اقدامات نظامیان عضو این گردان قبل از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر را علت این تصمیم دانسته است.

ارتش رژیم صهیونیستی این گردان را به عنوان یگان ویژه مذهبیون افراطی تشکیل داد. همه اعضای این گردان، مرد هستند و زنان اجازه عضویت در آن را ندارند.

پس از گذشت چند سال، این گردان رفته رفته به عنوان نماینده فعالان تروریسم یهودی که در شهرک‌های اطراف کرانه باختری اسکان یافته بودند، خود را نشان داد. این افراد در رژیم اشغالگر به عنوان "جوانان تپه" شناخته می‌شوند و به دلیل افراطی گری، اجازه عضویت در ارتش رژیم صهیونیستی را نداشتند.

این گردان پس از انتشار گزارش‌هایی از ارتکاب جنایت علیه شهروندان فلسطینی از سرقت خودرو و حملات فیزیکی، در سال ۲۰۲۲ مورد توجه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

یک پیرمرد ۸۰ ساله به نام عمر الاسعد – که دارای تابعیت آمریکایی است – از قربانیان این یگان تروریستی است.

نظامیان صهیونیستی این یگان، این پیرمرد را در ماه ژانویه ۲۰۲۲ با دستان بسته ساعت‌ها در سرمای شدید نگه داشتند تا از شدت سرما جان باخت.

یکی دیگر از جنایات این یگان، که ویدیوی آن در آگوست ۲۰۲۲ در شبکه "تیک تاک" منتشر شد، شکنجه یک مرد فلسطینی در غرب رام الله بود.

"عاموس هارائیل" تحلیلگر نظامی "هارتس" گفت تعدادی از افسران عالی رتبه "اسرائیلی" که رفتار‌های گردان نیتسح یهودا را از نزدیک دیده بودند، اذعان کرده بودند که ارتش این رژیم با افسران این گردان به طور جدی مشکل پیدا کرده است. مثلا رفتار‌های خشونت آمیز اعضای این گردان با فلسطینی‌ها به مراتب شدیدتر و خشن‌تر از دیگر گردان‌ها و یگان‌های ارتش این رژیم است.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" در سال ۲۰۲۱ در گزارشی اعلام کرد که نظامیان عضو این گردان با زور اسلحه و با لباس نظامی خودروی فلسطینی‌ها را سرقت می‌کنند و بدون هماهنگی با ارتش یا پلیس، آن‌ها را به پایگاه‌های خود برده و توقیف می‌کنند.

در این گزارش آمده است در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ در یک حادثه رانندگی یه شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و یک نفر دیگر مجروح شد. بعد‌ها مشخص شد که یکی از نظامیان نیتسح یهودا خودرویی را که قبلا از یک فلسطینی سرقت کرده است.

همین روزنامه در گزارش دیگری، جنایت دیگری را افشا می‌کند که در آن ۴ نظامیان از همین گردان به یک فلسطینی در داخل خودروی خود تیراندازی کردند بعد‌ها نشانه‌هایی از شکنجه در بدن این شهروند فلسطینی شناسایی شد.

در سال ۲۰۱۹ اور هیلر، خبرنگار نظامی کانال دهم عبری ویدیویی را منتشر کرد که نظامیان گردان یادشده یک فلسطینی و فرزندش را کف جیپ خوابانده و آن‌ها را شکنجه می‌کنند.

در این ویدیو یکی از نظامیان پس از ضرب و شتم این پدر و پسر می‌گوید: "ما الان در مهمانی هستیم"؛ و همزمان نظامیان دیگر این دو فلسطینی را زیر مشت و لگد گرفته تا جایی که خون، سر و صورت قربانیان را می‌پوشاند.

در گزارش کانال دهم آمده است یکی از نظامیان عضو این گردان برای شکنجه فلسطینی‌های اسیر از برق استفاده می‌کند. او به گردن زندانیان، برق وصل می‌کرد و سپس آن‌ها را زیر مشت و لگد می‌گرفت.

گفتنی است شهرک نشینان افراطی وابسته به گروه تروریستی موسوم به "پرداخت بها" یا "جوانان تپه" به خاطر اینکه حاضر نیستند زنان را بپذیرند، در ارتش عضویت ندارند و لذا یک گروه نظامی خاص خود موسوم به "گردان نیتسح یهودا" را تشکیل داده اند. این گردان ظرف ۶ سال گذشته فجیعترین جنایات را علیه شهروندان فلسطینی مرتکب شده اند.

دیگر خبرها

  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟