Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مراکز عرضه قلیان بیان داشت: قلیان یکی از مواردی است که می‌تواند منجر به شیوع ویروس کرونا شود به همین دلیل برای حفظ سلامتی شهروندان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص جاهایی که در آنها قلیان عرضه می‌شود در این خصوص به ما ابلاغ شده ضمن اینکه این موضوع جزو دستورالعمل‌های قبلی ما هم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ممنوعیت شامل قلیان سراها، کافی شاپ ها، سفره خانه‌های سنتی و هر مرکزی که در آنجا قلیان عرضه می‌شود، است ضمن اینکه ماده ۱۳ قانون نظارت بر اماکن، بر ممنوعیت عرضه قلیان تاکید دارد که باید آن را اجرایی کنیم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای تعطیلی این اماکن نیاز به حکم دادگاه و بحث تعزیرات داریم ضمن اینکه به دنبال پیگیری موضوع از سمت استانداری هستیم.

شفیعی تصریح کرد: همچنین سازمان‌های ذیربط با کمک بازرسان خود و با همکاری، همکاران بهداشتی ما به همه از این مراکز اطلاع‌رسانی کامل را انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: از مراکز عرضه قلیان می‌خواهیم که به صورت خودجوش و قبل از اینکه به شکل قانونی اقدامی انجام شود، نسبت به عدم عرضه قلیان اقدام کنند لذا این کار به صورت قانونی و ضربتی از هفته جاری در دست اقدام است.

کد خبر 4864750

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف قلیان قلیان ویروس کرونا انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب گرگان شهرکرد بارش باران قزوین شیراز بارش برف عرضه قلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی

از دیگر مواردی که باید برای این موتورها بررسی کرد، نحوه نصب و مصرف انرژی آن‌ها است که باز هم نسبت به مدل‌های گیربکس دار بهتر شده است. برای آشنایی دقیق‌تر با موتورهای گیرلس نکاتی تکمیلی وجود دارند که شاید در مطالب دیگر بررسی نشده باشند. همراه ما باشید تا در ادامه این نکات را باهم بررسی کنیم. در انتها نیز روشی را برای خرید این موتور به شما ارائه می‌کنیم.

نصب موتور گیرلس در موتورخانه بهتر است یا در چاه آسانسور؟

اولین چیزی که بهتر است پاسخ آن را بدهیم این است که نصب موتور گیرلس ماتو درایو در موتورخانه بهتر است یا در چاه آسانسور؟ باید گفت که این موضوع به مدل موتور بستگی دارد. ممکن است هرکدام از این مدل‌ها ساختار متفاوتی داشته و نیازمند ابزارهای گوناگونی باشند.

به‌طور کلی موتورهای گیرلس این قابلیت را دارند که درون چاه آسانسور نیز نصب شوند. در واقع مهم‌ترین مزیت آن‌ها این است که به‌صورت MRL طراحی شده و نیازمند موتورخانه نیستند. تنها درصورتی باید این موتور در موتورخانه نصب شود که توان آن بسیار بالا بوده و وزن سنگینی در کنار ابعاد بزرگ داشته باشد؛ مانند موتور آسانسورهای باری

مصرف انرژی موتورهای گیرلس در مقابل موتور گیربکسی

موضوع دیگری که بسیاری از افراد به‌دنبال یافتن آن هستند میزان مصرف انرژی است که در موتور گیرلس ماتو درایو وجود دارد. این موتورهای فوق‌العاده کاربردی نسبت به مدل‌های گیربکس دار مصرف کمتری از برق دارند. دلایل مختلفی نیز برای این موضوع وجود دارد.

موتورهای گیربکس دار معمولا ابعاد وزن بسیار بالایی دارند. دلیل این موضوع نیز استفاده از قطعات بیشتر مانند گیربکس، فلایویل و هندویل است. چنین موضوعی مصرف برق آن‌ها را بیشتر کرده و راندمان را به حدود 50درصد رسانده است. این در حالی است که موتورهای گیرلس بسیار کم مصرف بوده و می‌توانند تا 90درصد راندمان انرژی را به شما ارائه دهند.

ظرفیت و سرعت موتور آسانسور گیرلس

موردی دیگر که دررابطه‌با موتور گیرلس ماتو درایو وجود دارد، تأثیر ظرفیت موتور آسانسور در قیمت و کارایی آن است. باید گفت که به‌طور کلی این موتورها نسبت به مدل‌های گیربکس دار، سرعت و ظرفیت بیشتری را دارا هستند.

موتورهای گیرلس این قابلیت را دارند که حدود 610متر در دقیقه سرعت را در 600متر داشته باشید. این سرعت برای موتورهای کششی گیربکسی کمتر است. در این موتورها سرعت تنها 152متر در دقیق بوده و تنها تا ارتفاع 75متر کار می‌کند. ظرفیت هر دوی آن‌ها تقریبا یکی بوده و توانایی حمل وزن‌های مشابه را دارند؛ اما ازنظر سرعت، قطعا مدل‌های بدون گیربکس بهتر عمل می‌کنند.

موارد مؤثر در توان موتورهای گیرلس

موتور گیرلس از توان‌های مختلفی برخوردار است. این توان به موارد مختلفی بستگی داشته و باید به‌شکلی صحیح انتخاب شود تا علاوه‌بر عملکرد عالی و بی‌نقص، طول عمری بالا نیز داشته باشد. شما باید زمان خرید این موتور عواملی که در توان آن بستگی دارند را مطالعه کنید.

از مهم‌ترین این موارد باید به وزن و ابعاد کابین آسانسور، ارتفاع ساختمان و دامنه حرکتی و سرعت مورد نیاز اشاره کرد. به‌طور میانگین توانی که باید برای ظرفیت‌های بالا و سرعت مناسب این آسانسور انتخاب کنید حدود 6 الی 7کیلووات است تا به راحتی 8 نفر را با سرعت 1متر در ثانیه جابجا کنید.

برندهای ایرانی موتور گیرلس در مقابل برندهای خارجی

باید گفت که برند بیشترین تأثیر را برای خرید موتورهای گیرلس دارد. در خرید این موتور باید بیشترین توجه را به برند داشته باشید تا توانایی خرید بهترین مدل با کمترین قیمت برای شما وجود داشته باشد. شاید فکر کنید که تنها برندهای خارجی در تولید این موتور فعالیت می‌کنند.

اما باید گفت که به‌علاوه این برندها، شرکت‌های ایرانی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند. این برندها کیفیتی مناسب داشته و قیمت آن‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه است. شما این قابلیت را دارید که به‌جای خرید برندهای چینی؛ مانند ماتو درایو یا برندهای آلمانی، سراغ برندهای ایرانی آمده و علاوه‌بر پرداخت قیمت مناسب، از تولید داخل نیز حمایت کرده باشد.

بهترین برند ایرانی موتور گیرلس کدام است؟

باید گفت که برندهای مختلفی وجود دارند که در ایران انواع مدل‌های موتور گیرلس را تولید می‌کنند. از انواع این برندها باید به شرکت‌های مانند شرکت یاران، شرکت فرش‌باف، شرکت کوپل، شرکت بهران لیفت، شرکت بالابان و شرکت پرگاش اشاره کرد. قدیمی‌ترین این شرکت‌ها برند بهران لیفت است که سابقه‌ای درخشان در این زمینه دارد.

در چه مواردی باید به‌جای موتورهای گیرلس از موتور گیربکسی استفاده کرد؟

سوالی که بسیاری از مشتریان و متقاضیان خرید موتور گیرلس ماتو درایو یا دیگر برندها از ما پرسیده‌اند این است که در چه شرایطی باید به‌جای استفاده از موتورهای بدون گیربکس، موتورهای گیربکس دار را نصب و استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت که تنها در برخی از شرایط محدود موتورهای گیربکسی از موتورهای گیرلس بهتر عمل می‌کنند.

به‌طور مثال، در شرایطی که ذرات جامد زیادی در هوا وجود داشته و میزان رطوبت محیط بالا است، موتورهای گیربکس دار عملکرد بهتری را به شما ارائه می‌دهند. اگر هم بودجه کافی برای خرید موتورهای بدون گیربکس ندارید، می‌توانید با همان بودجه مدلی مناسب از سری گیربکس دار را انتخاب کنید.

خرید از بهترین واردکننده موتور گیرلس

شاید از خودتان بپرسید که چگونه می‌توانم بهترین مدل از موتورهای گیرلس را خریداری کنم؟ برای خرید بهترین مدل‌های این موتور می‌توانید به بازرگانی آریا که معتبرترین واردکننده این موتور و دیگر قطعات آسانسور است مراجعه کنید. بهترین قیمت و شرایط خرید در این بازرگانی برای شما آماده شده است.

جمع‌بندی

باید گفت که موتور گیرلس بهترین انتخاب میان انواع موتورهای آسانسور محسوب می‌شود. آن‌قدر این موتورها باکیفیت و حرفه‌ای هستند که شرکت‌های بسیاری زیادی در ایران و در خارج از کشور آن‌ها را تولید می‌کنند. برندهای ماتو درایو و بهران لیفت از بهترین انتخاب‌ها برای این خرید هستند.

نکات دیگری نیز وجود دارد که جهت آشنایی کامل‌تر شما با این موتور آن‌ها را بررسی کردیم. به‌طور مثال، مصرف انرژی موتورهای گیرلس، تفاوت برندهای ایرانی و خارجی و شرایط ترجیح مدل گیربکسی به مدل بدون گیربکس از مهم‌ترین این نکات هستند.

دیگر خبرها

  • آشنایی کامل با موتور گیرلس + نکات تکمیلی
  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • راهنمای جامع سفر به تورنتو؛ از خرید بلیط تا نکات سفر
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران