Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:54:34 GMT

در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال کرونا محو شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۹۴۸۰

در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال کرونا محو شود

ایسنا/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر توجه به کمپین «در خانه بمانیم»، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم مدتی را در خانه‌ها بمانند و تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شوند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا خودبه‌خود از جامعه محو شود.

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، بازارهای هفتگی، کتابخانه‌ها، اماکن ورزشی، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این کار جلوگیری از اجتماعات مردم و گسترش این بیماری است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تجمعات و به دنبال آن احتمال شیوع بیماری، بار بستری را افزایش می‌دهد، افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا نیاز به بستری پیدا می‌کنند. اگر به یکباره تعداد زیادی از مردم مبتلا به این ویروس شوند، قطعاً ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان جوابگو نخواهد بود. همین الان هم روزانه ۶۰ بیمار با مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه تاکنون دو مورد قطعی ویروس کرونا در گلستان داشتیم، بیان کرد: در حال حاضر در غرب استان، بیمارستان صیاد شیرازی گرگان و در شرق، بیمارستان رسول اکرم (ص) گنبدکاووس را ویژه بیماران حاد تنفسی در نظر گرفتیم.

عارف‌نیا گفت: مردم توجه داشته باشند که با کوچکترین آبریزش بینی، سرفه و تب خفیف نیاز به مراجعه به پزشک ندارد اما باید تمهیدات لازم در خصوص استراحت و تغذیه خود از جمله خوردن مایعات را رعایت کند. افرادی که تب بالا، سرفه‌های خلط دار و احساس نفس‌تنگی پیدا کردند، بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ای که از بیمار در منزل نگهداری می‌کند باید از ماسک استفاده کنند. فقط یک نفر از بیمار نگهداری کند. فرد بیمار حتماً به مدت ۷ تا ۱۴ روز در اتاق مجزا و ظروف و وسایل آن هم جدا باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه حساسیت‌های مردم بالا رفته و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: مردم در پیشگیری از شیوع این ویروس نقش اصلی را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان پانسمان تخصصی بیماران پروانه‌ای

به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­با توجه به مصوبه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۳ مقدار پانسمان‌های تخصصی بیماران پروانه ایی از ۸۰۰ به ۹۰۰ بیمار افزایش یافت که در این‌خصوص سهمیه ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران تحویل خانه EB شد.گفتنی است، ­بر اساس گزارش مدیر خانه «ای بی» (بیماران پروانه‌ای)، تاکنون هزار و ۱۴۸ بیمار پروانه‌ای در ایران شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۴۰۰ نفر دچار زخم شدید هستند.

دیگر خبرها

  • انتقال خون گلستان آماده خونگیری از شهروندان در شب‌های قدر است
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آیین «رمضونیکه» سیستانی‌های گلستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تصادف زنجیره‌ای در محور ایلام-سرابله
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • افزایش میزان پانسمان تخصصی بیماران پروانه‌ای