Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:06:41 GMT

۶۸ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۹۵۹۹

۶۸ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایلام شد

احسان یارمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر میزان آبگیری مربوط به سد دویرج دهلران با ۴۷ میلیون مترمکعب بوده است.

وی میزان حجم کنونی سد دویرج دهلران را ۱۹۵.۵ میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: طی بارندگی های اخیر بیش از ۲۱ میلیون مترمکعب آب از این سد رهاسازی شده است.

 معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام میزان حجم ورودی آب به سد چم گردلان ایلام را در بارندگی های هفته گذشته ۱۷ میلیون مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: حجم کنونی آب سد ایلام هم اکنون ۵۸ میلیون مترمکعب است که طی چند روز بارندگی های اخیر ۱۲ میلیون متر مکعب از آب این سد تخلیه و رها سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارمحمدی با اشاره به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و گفت: میزان ورودی آب به این سد در طی این بارندگی ها نزدیک به چهار میلیون متر مکعب بوده است که نیم میلیون متر مکعب نیز رهاسازی آب این سد انجام شده است.

وی همچنین حجم کنونی آب سد کنگیر را ۱۶/۷ میلیون مترمکعب عنوان کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام ادامه داد: در جریان بارندگی های هفته گذشته میزان خروجی آب از سد چم گردلان ایلام ۵۰ مترمکعب در ثانیه و میزان خروجی آب از سد دویرج دهلران نیز ۸۰ مترمکعب در ثانیه است و سد کنگیر ایوان با توجه به حجم آب آن رهاسازی چندانی صورت نگرفته است.

بارش های سیلابی که از روز دوشنبه تا صبح چهارشنبه  هفته گذشته در استان فعالیت داشت موجب بروز خسارت هایی به زیرساخت های عمرانی، ابنیه، راه، کشاورزی و منازل مسکونی شد و در شهر ایلام سیلاب جان یک نفر را گرفت.

برچسب‌ها ایلام بارندگی سیل پروندهٔ خبری خطر وقوع سیل در برخی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بارندگی سیل ایلام بارندگی سیل میلیون متر مکعب میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم آب سدهای آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رستگاری ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اضافه شدن آمار سدهای کانی سیب و سردشت به جمع سدهای ۱۴ گانه استان افزود: میزان آب موجود در پشت سدهای آذربایجان غربی نسبت به زمان مشابه سال گذشته بدون احتساب سدهای کانی سیب و سردشت، ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین پایش، سدهای بوکان، سردشت، مهاباد و کانی سیب به ترتیب ۵۹۷، ۳۳۶، ۱۷۵ و ۱۴۳ میلیون مترمکعب آب دارند که ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سدهای ۱۶ گانه استان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از ۱۶ سد فعال استان آب پشت هفت سد بیشتر از سال گذشته، ۲ سد مشابه پارسال و هفت سد کمتر از سال گذشته است.

رستگاری اظهار کرد: هفت سدی که بیشتر از پارسال، آب در آنها ذخیره شده شامل سدهای مهاباد، حسنلوی نقده، ماکو، شهید قنبری، کرم آباد پلدشت، کانی سیب و سردشت است.

وی گفت: آب پشت سدهای بوکان، شهرچای ارومیه، زولا و دریک سلماس، سیلوه پیرانشهر، آغ چای چایپاره و ارس ۲ هم کمتر از سال گذشته است که بیشترین میزان کاهش مربوط به آغ چای چایپاره با ۲۰ میلیون مترمکعب و شهرچای با ۱۷ میلیون مترمکعب است.

کد خبر 6064369

دیگر خبرها

  • افزایش ذخیره آبی سدهای مازندران
  • حجم آب سدهای آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • لحظات زیبای سرریز شدن سدهای یک استان کشور | تصاویر
  • بررسی میزان خسارت‌های سیل ۶ فروردین ماه
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد
  • ۴.۰۳ میلیون مترمکعب به حجم آب پشت سدهای لرستان اضافه شده است